škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Superb III Genel Soru ve Cevap

0 Üye ve 6 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı quiet50

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 160
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar merhaba,
Bugün sabah arabayı çalıştırdıktan sonra elektronik el frenini indirdim ve geri vitese takıp hareket ettiğimde küt diye bir ses geldi sanki fren yapışmış ta zor ayrılmış gibi bir hafta önce araç yıkanmıştı ve bir haftadır yatıyordu acaba bundan kaynaklımıdır yoksa fren sisteminde mi bir sıkıntı var bilgisi olan var mı?


Çevrimdışı Sultan.Baybars

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1231
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: quiet50;642307
Arkadaşlar merhaba,
Bugün sabah arabayı çalıştırdıktan sonra elektronik el frenini indirdim ve geri vitese takıp hareket ettiğimde küt diye bir ses geldi sanki fren yapışmış ta zor ayrılmış gibi bir hafta önce araç yıkanmıştı ve bir haftadır yatıyordu acaba bundan kaynaklımıdır yoksa fren sisteminde mi bir sıkıntı var bilgisi olan var mı?


Bu gayet normal ben de yıkamadan sonra park firenine aldığımda bu sesi hep duyarım..


Çevrimdışı noodles

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 21
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ringcep;642177
30 binlik bakım için aracı dün özel servise götürdüm,balataları kontrol etti,en az 50 bin yapar hiç eksilmemiş dedi.Buda kaliteyi gösteriyor.Cıtroenin balatalarınıda 25 000 km de değişmişti,heriki aracıda sıfır aldım her ikisinide ben kullanıyorum.Hatta öyleki Cıtroende de bakım aralığı 15 bin de fakat ben 30 bini beklemeden 25 binde özel servise gittim,iyikide gitmişim balatalar bitmiş neredeyse diskleri çizmeye başlayacakmış.


Hangi marka balata vardı?


Çevrimdışı ringcep

  • Yüzbaşı
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1415
    • Profili Görüntüle
    • http://www.tekbamatbaa.com
Her iki araçtada üzerinde gelen orjınal balatalar vardı


Çevrimdışı ringcep

  • Yüzbaşı
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1415
    • Profili Görüntüle
    • http://www.tekbamatbaa.com
Kur ve faiz artışlarıyla son 2 aydır yüzde 50’nin üzerinde daralan otomotiv sektörünün uzun süredir beklediği müjdeli haber dün gece nihayet geldi.

Cumhurbaşkanlığı kararıyla otomobil vergisine konu olan ÖTV matrah (vergisiz çıplak fiyat) limitleri yeniden belirlendi ve sektör rahatlatıldı.

Buna göre, motor silindir hacmi 1600 cc ve altı araçlar için ÖTV matrahının alt limiti yüzde 52 artışla 46 bin liradan 70 bin liraya, üst limiti ise yüzde 50 artışla 80 bin liradan 120 bin liraya yükseltildi.

EN ALT LİMİT 120 BİN TL

- Bu kararla bugünden itibaren matrahı 70 bin TL’yi aşmayan otomobiller için ÖTV yüzde 45 olarak uygulanırken, matrahı 70 bin lirayı aşıp 120 bin lirayı aşmayanların ÖTV oranı ise yüzde 50 olacak. Matrahı 120 bin TL’yi aşan 1.6 litre ve altı otomobillerde ise yüzde 60 ÖTV uygulanacak. Matrah limitlerinin artmasıyla ÖTV ve KDV dahil 120 bin TL değerindeki otomobiller en alt dilime, 212 bin 400 TL değerindeki otomobiller ise üst dilime girecek. Daha önce bu limitler 78 bin TL ile 141 bin TL arasındaydı. 141 bin TL’nin üzerindekiler yüzde 60’lık ÖTV dilimine giriyordu. Şimdi 1.6 litre ve altı motora sahip araçlardan sadece 212 bin 400 TL üzerindekiler yüzde 60’lık dilime girecek.


Çevrimdışı cenk_139

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 151
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar merhaba, 2017 style paket aracımızı satıp daha uygun bütçeli bir araca geçme düşüncemiz var, sizlerin ikinci eli kuvvetli 80-100 bin civarı (superb kadar olmasada geniş ve bagajı hacimli) fiyatlı araç önerilerinize ihtiyacım bulunuyor tefrübeli arkadaşlardan destek bekliyorum.

Benim baktığım kadarıyla VW grubu (2013 civarı Passat) mantıklı duruyor gibi.


Çevrimdışı Birader

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 24
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: quiet50;642307
Arkadaşlar merhaba,
Bugün sabah arabayı çalıştırdıktan sonra elektronik el frenini indirdim ve geri vitese takıp hareket ettiğimde küt diye bir ses geldi sanki fren yapışmış ta zor ayrılmış gibi bir hafta önce araç yıkanmıştı ve bir haftadır yatıyordu acaba bundan kaynaklımıdır yoksa fren sisteminde mi bir sıkıntı var bilgisi olan var mı?

Bu normal bir durum endişelenmenize gerek yok...metal ile su molekülleri arasındaki kimyasal etkileşimden dolayı olur...
 
 Ayrıca izleyenlere bir öneri,
 
 Soğuk kış aylarında, özellikle gece don olayının yaşanması muhtemel zamanlarda ve yine özellikle fren balatalarınızın kar, yağmur, çamur, vb. nedenlerle ıslandığı koşulda, aracınızı mümkün olduğunca düz bir zemine park edin ve el frenini (veya elektronik park frenini) çekmeyin. Aracınız manuel ise herhangi viteste (yokuş aşağı ise geri vites, yokuş yukarı ise 1. vites) otomatik ise P konumunda bırakın...


Çevrimdışı DOĞUSER

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 99
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar merhaba
 Dün akşam nöbetçi eczane ararken, asfalt yol çalışmasının olduğu bir ana caddeye daldım ve lastiklerimin yanak kısımları hariç her tarafı zift oldu.
 Kaportada yada çamurluklarda bir şey yok.
 Lastiklerdeki zift, yol yaptıkça, kendiliğinden temizlenir mi??


Çevrimdışı wertasd

  • Sabreden Derviş
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1018
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Birader;642568
Bu normal bir durum endişelenmenize gerek yok...metal ile su molekülleri arasındaki kimyasal etkileşimden dolayı olur...
 
 Ayrıca izleyenlere bir öneri,
 
 Soğuk kış aylarında, özellikle gece don olayının yaşanması muhtemel zamanlarda ve yine özellikle fren balatalarınızın kar, yağmur, çamur, vb. nedenlerle ıslandığı koşulda, aracınızı mümkün olduğunca düz bir zemine park edin ve el frenini (veya elektronik park frenini) çekmeyin. Aracınız manuel ise herhangi viteste (yokuş aşağı ise geri vites, yokuş yukarı ise 1. vites) otomatik ise P konumunda bırakın...


(BENCE) DSG.niz varsa aracınızı ne kadar düz zemin olursa olsun, el frenini çekmeden P.de bırakmayın. Önce el frenini çekin, sonra P.ye alın. (uzun versiyonu= frene bas, el frenini çek. frenden çek. frene bas P.ye al)


Çevrimdışı Birader

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 24
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: wertasd;642602
(BENCE) DSG.niz varsa aracınızı ne kadar düz zemin olursa olsun, el frenini çekmeden P.de bırakmayın. Önce el frenini çekin, sonra P.ye alın. (uzun versiyonu= frene bas, el frenini çek. frenden çek. frene bas P.ye al)

Sevgili hocam,
 
 Bunu zaten park ettiğim alan ister düz, isterse eğimli olsun yapıyorum. Hatta park konumuna almadan, önce boşa alıp, sonra el frenini (bende elektronik) çekip, sonra P konumuna getiririm.
 
 Benim dediğim başka...
 
 Balatalar ıslakken don olayına karşı önlem olarak el freninin kullanılmaması ile ilgili. İkisi farklı zamanlarda farklı uygulamalar...


Çevrimdışı Clborty

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
Selam skoda superb ailesi
Sizlere çok güzel bir sayfa önereceğim. Olabildiğince sorularınıza hızlı cevap alabileceğiniz ve çok güzel Supeb paylaşımlarını görebileceğiniz bir sayfa.
Inst üzerinden 'skodamsuperb' tavsiyemdir.


Çevrimdışı Serbes

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 3
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar merhaba. 2016 model benzinli corolla kullanıcısıyım.
Ancak 1 yıldır D sınıfı araç almak için araştırma yapıyorum.
Sonunda 2015 sonrası 1.4 tsi 150 bg act dsg superb almaya karar verdim. Neredeyse tüm incelemeleri okudum videoları izledim ancak tek bir soruma yanıt alamadım.
Bu modelde turbo gecikmesi ne ölçülerde mevcut.
Kayınpederimin 2014 model 1.4tsi 160 bg tiguan aracını bol bol kullandım. Araçla uzun yol yaptım. Motor çok kuvvetli çok güzeldi ancak ara hızlanmalarda yaklaşık 1.5-2 turbo gecikmesi olurdu. Yani sollamaya çıkacaksınız, gaza bastıktan ancak 1-2 saniye sonra araç tepki veriyordu.
Superb 1.4tsi 150bg dsg kullananlar fikrini söyleyebilirse çok memnun olurum.


Çevrimdışı kolgezer

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 599
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Serbes;642682
Arkadaşlar merhaba. 2016 model benzinli corolla kullanıcısıyım.
Ancak 1 yıldır D sınıfı araç almak için araştırma yapıyorum.
Sonunda 2015 sonrası 1.4 tsi 150 bg act dsg superb almaya karar verdim. Neredeyse tüm incelemeleri okudum videoları izledim ancak tek bir soruma yanıt alamadım.
Bu modelde turbo gecikmesi ne ölçülerde mevcut.
Kayınpederimin 2014 model 1.4tsi 160 bg tiguan aracını bol bol kullandım. Araçla uzun yol yaptım. Motor çok kuvvetli çok güzeldi ancak ara hızlanmalarda yaklaşık 1.5-2 turbo gecikmesi olurdu. Yani sollamaya çıkacaksınız, gaza bastıktan ancak 1-2 saniye sonra araç tepki veriyordu.
Superb 1.4tsi 150bg dsg kullananlar fikrini söyleyebilirse çok memnun olurum.

bahsettiğiniz türden bir gecikme dipgaz yapılmaması halinde superbde; eko modda 1sn,normal modda yaklaşık 0.5 sn,spor modda ise hiç olmuyor.ama hangi modda olursanız olun dip gaz yapınca anında dsg vites küçültüp turboyu devreye sokuyor. sırtınızı koltuğa yapıştırıyor(kick down). yani sollamalarda hiç problem yaşanmıyor.bunların tamamı yazılımsal şeyler. yakıt tüketimini düşürmek için; farklı modlarda gaz tepkimeleri bilerek yavaşlatılıyor.örneğin spor mod ile normal mod arasında ortalama 1 lt oynuyor. bu sizin için fazla ise modu bireysele alıp oradan sadece gaz tepkimelerini spor a getirerek yakıt tüketimini fazla artırmadan da bu durumu çözebilirsiniz.
« Son Düzenleme: 01 Ekim 2018, 00:00:36 Gönderen: kolgezer »


Çevrimdışı Serbes

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 3
    • Profili Görüntüle
Sayın kolgezer cevabınız için çok teşekkürler.
160 bg tiguanda sport modunda yaşıyordum bu gecikmeleri.
Zaten ben sollama ve hızlı ivmelenmelerde fazla benzin tüketmesine razıyım.
Sizin yazdıklarınızdan anladığım sport modunda kick down yapınca bekleme yapmıyor.
Bu benim için yeterlidir. Yeniden çok teşekkür ederim.


Çevrimdışı HasanK

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 300
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Serbes;642682
Arkadaşlar merhaba. 2016 model benzinli corolla kullanıcısıyım.
Ancak 1 yıldır D sınıfı araç almak için araştırma yapıyorum.
Sonunda 2015 sonrası 1.4 tsi 150 bg act dsg superb almaya karar verdim. Neredeyse tüm incelemeleri okudum videoları izledim ancak tek bir soruma yanıt alamadım.
Bu modelde turbo gecikmesi ne ölçülerde mevcut.
Kayınpederimin 2014 model 1.4tsi 160 bg tiguan aracını bol bol kullandım. Araçla uzun yol yaptım. Motor çok kuvvetli çok güzeldi ancak ara hızlanmalarda yaklaşık 1.5-2 turbo gecikmesi olurdu. Yani sollamaya çıkacaksınız, gaza bastıktan ancak 1-2 saniye sonra araç tepki veriyordu.
Superb 1.4tsi 150bg dsg kullananlar fikrini söyleyebilirse çok memnun olurum.
160'lik Tiguan Dsg ise ancak bu gecikme yaşanabilir, yoksa alt devirleri Superchargerla, üst devirleri turboyla beslenen bir motorda gecikme olma olasılığı çok düşük. 150 lik motor da var olan torkunu çok alt devirde, çok geniş aralıkta veriyor. Gecikme bence yok.

Ama Dsg çok alt viteslerde tuttuğu için ufak bir gecikme bende de var, araba olması gereken viteste olunca olmuyor ama. :)

XT1650 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi