Sıfır aldığınız araçlarınınızın aküleri ne kadar dayandı. Benim ki 3 sene 3 ay gibi oldu. Sanki ilk zamanlarda ki gibi kolay çalıştırmıyor gibi geliyor son zamanlarda. Sanırım bizim aküler start stoplu araçlara uygun olan özel aküler. Start stop u genellikle kapatarak kullanan biriyim. Bu durum sizce akülere olumlu yada olumsuz bir etki yapıyor mudur
2016 da aldığım TSI aracı 3,5 yıl sonra 44K da sattığımda aküde en ufak sorun yoktu. Sürekli S/S açıktır ve kullanırım.
Normal aküler sürekli tek yön çalışır yani ya şarj olur yada deşarj. Aracı çalıştırdıktan sonra alternatör devreye girer sürekli olarak hem aküyü şarj eder hemde aracın elektrik tüketimini besler.
Bizim araçlarımızda fren enerjisi geri kazanımı da bulunduğundan aküler iki yönlü akıma uygundur. Akü dolduğunda alternatör devreden çıkar ve yakıt tasarrufu sağlar. Yani klima motoru gibi düşünebilirsiniz ihtiyaç olmadığında boşa döner ve motora yük binmez. Akü bir yandan elektrik aksamını beslerken diğer yandan frene bastıkça kendisini şarj eder.
Aslında S/S uygun akü EFB, çift yönlü akıma uygun akü AGM dir. Fakat AGM aküler pahalı olduğu için VAG grubu EFB akünün çift yönlü akıma uygun olan versiyonunu EFB+ kullanmaktadır. EFB ömrü AGM'ye göre daha kısadır ve EFB+ aküyü piyasada bulamazsınız, sonraki değişimleri AGM ile yapmalısınız.
Mesela superb EFB+ akü ile evdeki diğer araç olan leon ise (fren enerjisi geri kazanımı yok) EFB akü ile geldi.