škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Superb III Genel Soru ve Cevap

0 Üye ve 11 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı bosphorus

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 98
    • Profili Görüntüle
Sıfır aldığınız araçlarınınızın aküleri ne kadar dayandı. Benim ki 3  sene 3 ay gibi oldu. Sanki ilk zamanlarda ki gibi kolay çalıştırmıyor  gibi geliyor son zamanlarda. Sanırım bizim aküler start stoplu araçlara  uygun olan özel aküler. Start stop u genellikle kapatarak kullanan  biriyim. Bu durum sizce akülere olumlu yada olumsuz bir etki yapıyor  mudur


Çevrimdışı nakamura

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 27
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: bosphorus;654964
Sıfır aldığınız araçlarınınızın aküleri ne kadar dayandı. Benim ki 3  sene 3 ay gibi oldu. Sanki ilk zamanlarda ki gibi kolay çalıştırmıyor  gibi geliyor son zamanlarda. Sanırım bizim aküler start stoplu araçlara  uygun olan özel aküler. Start stop u genellikle kapatarak kullanan  biriyim. Bu durum sizce akülere olumlu yada olumsuz bir etki yapıyor  mudur[


Merhaba 2016 aralık çıkışlı aracımda aldığımdan bügüne kadar (araç 21 binde)

Start stop hep kapattım bügüne kadar aküyle ilgili bir skıntı veya geç çalışma yaşamadım.


Çevrimdışı özdil

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1578
    • Profili Görüntüle
3 Yıl 8 ay dayandı. 2015 model aracım bu yaz başı şeker bayramının son günü gitti. Kapalıydı heryer tanıdığım bir parçacıyı açtırdım normal bir akü takıldı. Hala sorun yok.


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: bosphorus;654964
Sıfır aldığınız araçlarınınızın aküleri ne kadar dayandı. Benim ki 3  sene 3 ay gibi oldu. Sanki ilk zamanlarda ki gibi kolay çalıştırmıyor  gibi geliyor son zamanlarda. Sanırım bizim aküler start stoplu araçlara  uygun olan özel aküler. Start stop u genellikle kapatarak kullanan  biriyim. Bu durum sizce akülere olumlu yada olumsuz bir etki yapıyor  mudur


2016 da aldığım TSI aracı 3,5 yıl sonra 44K da sattığımda aküde en ufak sorun yoktu. Sürekli S/S açıktır ve kullanırım.
Normal aküler sürekli tek yön çalışır yani ya şarj olur yada deşarj. Aracı çalıştırdıktan sonra alternatör devreye girer sürekli olarak hem aküyü şarj eder hemde aracın elektrik tüketimini besler.
Bizim araçlarımızda fren enerjisi geri kazanımı da bulunduğundan aküler iki yönlü akıma uygundur. Akü dolduğunda alternatör devreden çıkar ve yakıt tasarrufu sağlar. Yani klima motoru gibi düşünebilirsiniz ihtiyaç olmadığında boşa döner ve motora yük binmez. Akü bir yandan elektrik aksamını beslerken diğer yandan frene bastıkça kendisini şarj eder.
Aslında S/S uygun akü EFB, çift yönlü akıma uygun akü AGM dir. Fakat AGM aküler pahalı olduğu için VAG grubu EFB akünün çift yönlü akıma uygun olan versiyonunu EFB+ kullanmaktadır. EFB ömrü AGM'ye göre daha kısadır ve EFB+ aküyü piyasada bulamazsınız, sonraki değişimleri AGM ile yapmalısınız.
Mesela superb EFB+ akü ile evdeki diğer araç olan leon ise (fren enerjisi geri kazanımı yok) EFB akü ile geldi.


Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Forever;654970

Aslında S/S uygun akü EFB, çift yönlü akıma uygun akü AGM dir. Fakat AGM aküler pahalı olduğu için VAG grubu EFB akünün çift yönlü akıma uygun olan versiyonunu EFB+ kullanmaktadır.


Bu plus versiyonun ne farkı olduğunu merak edenler vardı forumda. Dikkat çekmesi için alıntıladım.


Çevrimdışı erharp32

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 433
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: bosphorus;654964
Sıfır aldığınız araçlarınınızın aküleri ne kadar dayandı. Benim ki 3  sene 3 ay gibi oldu. Sanki ilk zamanlarda ki gibi kolay çalıştırmıyor  gibi geliyor son zamanlarda. Sanırım bizim aküler start stoplu araçlara  uygun olan özel aküler. Start stop u genellikle kapatarak kullanan  biriyim. Bu durum sizce akülere olumlu yada olumsuz bir etki yapıyor  mudur
2 sene dayandı akü zayıf uyarısı verdi ve garanti den akü yenisi takılarak değişti. 2017 Nisan model.
Araç 17k da idi km.olarak


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar sürekli şehiriçi düşük sürat kullanımda dizel araçlarınız rejenerasyonu kaç km'de bir gerçekleştiriyor.
Benim araç neredeyse sürekli rejenerasyonda. Babamdaki leon 1000km'de bir yapıyordu supebte 100km'yi bulmuyor. Her gün 10+10 şeklinde işe git gel ve genellikle düşük devirde kullanıyorum. Ekranda bir uyarı çıkmıyor ama  haftada 1-2 defa aracın sesi değişiyor, rölanti devri artıyor ve rejenerasyon yapıyor. Tabi ben eve ulaşınca rejenerasyonun bitmesini beklemeden aracı stop ediyorum ve ertesi gün yine rejenerasyona devam ediyor. Her rejenerasyonu beklemeye kalksam aracın üzerinden inemeyecem.


Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Forever;655171
Arkadaşlar sürekli şehiriçi düşük sürat kullanımda dizel araçlarınız rejenerasyonu kaç km'de bir gerçekleştiriyor.
Benim araç neredeyse sürekli rejenerasyonda. Babamdaki leon 1000km'de bir yapıyordu supebte 100km'yi bulmuyor. Her gün 10+10 şeklinde işe git gel ve genellikle düşük devirde kullanıyorum. Ekranda bir uyarı çıkmıyor ama  haftada 1-2 defa aracın sesi değişiyor, rölanti devri artıyor ve rejenerasyon yapıyor. Tabi ben eve ulaşınca rejenerasyonun bitmesini beklemeden aracı stop ediyorum ve ertesi gün yine rejenerasyona devam ediyor. Her rejenerasyonu beklemeye kalksam aracın üzerinden inemeyecem.


Superb konusu ama dizel olduğu için yanıtlayayım. 1000 km'de bir yapıyor. İşlem bitmeden ben de motoru durduruyorum. Ertesi gün bende devam etme olayı birkaç kere oldu. Bunu beklemenize gerek yok.

Kitapçıkta DPF ile ilgili yönergeyi uygulayın, süreci uzatacaktır. Bir kere yandı DPF, stop etmeden beklerken söndü. Ben garanti olsun diye, S moduna alıp, 90 km sabit hızla, 5. viteste 2000-2500 devir aralığında, 15 dk aracı sürdüm. Ondan sonra epey bir süre DPF rejenarasyonu yapmadı. Arada bir devirli kullanmak gerek. Ayrıca rejenerasyonda motorun sesi değişmedi, canlılığından bir şey kaybetmedi.


Çevrimdışı by_slmrkl

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 326
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Forever;655171
Arkadaşlar sürekli şehiriçi düşük sürat kullanımda dizel araçlarınız rejenerasyonu kaç km'de bir gerçekleştiriyor.
Benim araç neredeyse sürekli rejenerasyonda. Babamdaki leon 1000km'de bir yapıyordu supebte 100km'yi bulmuyor. Her gün 10+10 şeklinde işe git gel ve genellikle düşük devirde kullanıyorum. Ekranda bir uyarı çıkmıyor ama  haftada 1-2 defa aracın sesi değişiyor, rölanti devri artıyor ve rejenerasyon yapıyor. Tabi ben eve ulaşınca rejenerasyonun bitmesini beklemeden aracı stop ediyorum ve ertesi gün yine rejenerasyona devam ediyor. Her rejenerasyonu beklemeye kalksam aracın üzerinden inemeyecem.


Üstadım aynı konudan ben de muzdarip durumdayım. 2017 tdı prestij. Geçen yıllarda yaklaşık 1000km civarında rejenerasyon yapıyordu. Zannediyorum Eylül 2019 servisinden sonra -bilmem kullanılan yağ “shell” bilmem güncelleme.!?- sizinki gibi sık sık rejenerasyon yapmaya başladı. Ben de sürekli sport modda kullanmaya dikkat eder oldum. 750 km civarında DPF temizlik yapmaya başladı.


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: by_slmrkl;655173
Üstadım aynı konudan ben de muzdarip durumdayım. 2017 tdı prestij. Geçen yıllarda yaklaşık 1000km civarında rejenerasyon yapıyordu. Zannediyorum Eylül 2019 servisinden sonra -bilmem kullanılan yağ “shell” bilmem güncelleme.!?- sizinki gibi sık sık rejenerasyon yapmaya başladı. Ben de sürekli sport modda kullanmaya dikkat eder oldum. 750 km civarında DPF temizlik yapmaya başladı.


Hocam ben haftada maksimum 150 km yapıyorum ve mutlaka en az haftada 1 defa rejenerasyon yapıyor. Kış olmasına rağmen araçtan indiğimde fan çalışıyor. Araç 9000km de ve aldığımdan beri böyle. Haliyle gittiğim çevre yolu güzergahına göre yakıtta çok yüksek. Benim eski TSI superb'ten yaklaşık 1 lt fazla yakıyor. Araçta adblue var ondan mı yoksa bir arızadan mı bu durum kaynaklanıyor anlamadım.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 876
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Forever;655175
Hocam ben haftada maksimum 150 km yapıyorum ve mutlaka en az haftada 1 defa rejenerasyon yapıyor. Kış olmasına rağmen araçtan indiğimde fan çalışıyor. Araç 9000km de ve aldığımdan beri böyle. Haliyle gittiğim çevre yolu güzergahına göre yakıtta çok yüksek. Benim eski TSI superb'ten yaklaşık 1 lt fazla yakıyor. Araçta adblue var ondan mı yoksa bir arızadan mı bu durum kaynaklanıyor anlamadım.


Nasıl yani dizel benzinliden 1 litre daha mı fazla yakıyor. Yanlış mı anladım ben yoksa?!


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;655177
Nasıl yani dizel benzinliden 1 litre daha mı fazla yakıyor. Yanlış mı anladım ben yoksa?!


Evet hocam dizel benzinliden fazla yakıyor. Çevre yolu 80km sabit hızla 10-12km mesafede git gel ile şuan yakıt aldıktan sonraki 110 km ortalaması 7,5lt/100km. Bu güzergahta benzinli maksimum 7,0 lt yakıyordu. TDI sakinliğinde kullansam 6,5 çok rahat görüyordum.
Ben kendimce bu durumu çok sık rejenerasyona girmeye bağlıyorum. Araç 9K km de ve her 100-150km de bir rejenerasyona giriyor, fan açık araç rölantide 1000 devir civarında çalışıyor.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 876
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Forever;655178
Evet hocam dizel benzinliden fazla yakıyor. Çevre yolu 80km sabit hızla 10-12km mesafede git gel ile şuan yakıt aldıktan sonraki 110 km ortalaması 7,5lt/100km. Bu güzergahta benzinli maksimum 7,0 lt yakıyordu. TDI sakinliğinde kullansam 6,5 çok rahat görüyordum.
Ben kendimce bu durumu çok sık rejenerasyona girmeye bağlıyorum. Araç 9K km de ve her 100-150km de bir rejenerasyona giriyor, fan açık araç rölantide 1000 devir civarında çalışıyor.


Düz yola çıkıp 80 km sabite sabite ulaştıktan ve stabil olduktan sonraki anlık yakıt tüketim değeri takribi ne civarda?.

Bu dımbıllar Avrupaya göre araç üretip sonra o aracları bize gönderdikleri sürece bu şekilde sorunlar hep olacak gibi.


Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
Soğukta fan açar açmaz değil. DPF rejenerasyonu ısı artışıyla gerçekleşiyor. Isınan ve soğuması gereken parçaları da henüz soğutmadığı için fanı açık bırakıyor, ya da ben hiç bir şey bilmiyorum.

Kısa mesafelerde -ki şehiriçi trafikte 5 km sonra kesin ısınmış olması gerekir- araç fazla yakıt tüketimi yapması normal. Üst devirlerde sürüş, ışığa kadar ayak gazda gitmek, ışıktan ani kalkmak...

Siz bence, spor modda ama sakin bir sürüş gerçekleştirin birkaç gün.


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;655179
Düz yola çıkıp 80 km sabite sabite ulaştıktan ve stabil olduktan sonraki anlık yakıt tüketim değeri takribi ne civarda?.

Bu dımbıllar Avrupaya göre araç üretip sonra o aracları bize gönderdikleri sürece bu şekilde sorunlar hep olacak gibi.


Hiç bakmadım, en kısa sürede bakayım.

Alıntı yapılan: octa;655180
Soğukta fan açar açmaz değil. DPF rejenerasyonu ısı artışıyla gerçekleşiyor. Isınan ve soğuması gereken parçaları da henüz soğutmadığı için fanı açık bırakıyor, ya da ben hiç bir şey bilmiyorum.

Kısa mesafelerde -ki şehiriçi trafikte 5 km sonra kesin ısınmış olması gerekir- araç fazla yakıt tüketimi yapması normal. Üst devirlerde sürüş, ışığa kadar ayak gazda gitmek, ışıktan ani kalkmak...

Siz bence, spor modda ama sakin bir sürüş gerçekleştirin birkaç gün.


Şürüş tarzım ortalama ne sakin, ne agresiftir. Aracı sıkıştırmam yolun %90'ında araç kendi rutininde 2000 devir civarı üst vitese geçer. Nadiren çabuk hızlanmak istediğimde de 2500 devir civarı hafif ayağımı gazdan çekip bir üst vitese geçmesini sağlayarak ilerlerim. Araç 2500 devir üstünü çok görmüyor. Yakıtta sorun değil. Ayda bir depo yakıt bana yetiyor, 1,5 kat fazla yaksa 400 yerine 600 veririm ama aracın haftada birkaç gün rölantide yüksek devirde çalışması, her seferinde rejenerasyon bitmeden stop etmek zorunda kalmam beni araca karşı sorumluymuşum, onu aldatıyormuşum gibi hissettiriyor. :)