Arkdaşlar bu matrix farlar sonradan takılabiliyor mu? prestige de opsiyon olarak sunuluyor fakat premiumlarda opsiyon olarak sunulmuyor.Sebebi ne olabilir dısardan siparişle taktırsak ne gibi uyuşmazlıklar olabilir ki?
Matrix farın özelliklerini incelerseniz, far otomatik olarak uzundan kısaya, kısadan uzuna ve karşıdan gelen aracın konumuna göre farın ne açıda ne kadar yanacağına karar veriyor. Sadece farı takarak, tüm özellikler kullanılamayacak. Ön cama bu özellikleri destekleyecek sensörler de takılması lazım. Dışarıdan taktırmak için sanırım ön camınız da değişmesi gerekebilir.
Arkadaşlar öncelikle merhabalar. 2019 superb aracım var. Henüz 9000 km'de ve kafama takılan bazı şeyler var. Bu konularda sizden fikir alırsam çok sevineceğim
1) araç 3. Viteste gazdan ayağımı çektiğimde iyice yavaşlayınca önce sanki boşa almış gibi bi his veriyor sonra 2ye inmesi gerektiğinde 2. Vitese çekiyor. Aynı şeyi 2. Viteste yavaşlarken de yapıyor. Bu boşa almış gibi yapması normal bi durum mudur?
2) vites düşürürken çok sessiz ve dar sokaklarda ya da mesela otoparkta 3den 2ye ve 2den 1e alırken metal sesi geliyor. Yani vites değişiminin sesini duyuyorum bu normal midir?
3) son olarak da normalde vites geçişlerini pek hissettirmiyor araç. Fakat yokuş çıkarken vites geçişlerini çok hissediyorum. Mesela 5le çıkıyorum. 4e çektiğinde bariz hissettiriyor. Bu normal midir
Bilgiler için şimdiden çok teşekkür ederim. İlk kez DSG kullanıyorum ve şikayetlerden söylentilerden dolayı çok ön yargılı ve kuruntulu da olabilirim
1) Boşa atmıyor, vites halen yerinde (göstergeden kontrol edin) ancak; hızınıza ve pedala basma oranınıza göre hazırda bekliyor. Yumuşak basınca kaldığı 3.vitesten, sert basarsanız 2. vitese düşüp devam ediyor. Boşa atmış gibi hissetirmesi normal, çünkü kavrama ayrılmış durumda. Sanki manuelde debriyaja basarak aracı boşa atmış ve ışığa yavaşça süzülüyormuş gibi düşünün. Bende 4. viteste bile bunu yaptığı oldu. Mekatronik değiştikten sonra hiç yapmadı. Sadece 2 ve 3. viteslerde gaz pedalına basılmadığında, birazdan duracağımızı varsayarak kavramayı ayırıyor. Bana normal gibi geldi. Bir sorun olduğunu sanmıyorum.
2) K1-K2 clutch yani çift kavramayı hareket ettiren parçalardan geliyor. Link veremiyorum ama youtube'ta "7 ileri dsg ses problemi" Nevzat Kanbur'un videosunu izleyin. 1:00'da nedenini açıklıyor. Normal değil ama çok sık yaşanan bir sorun. En çok bozuk yollarda veya kasislerde duyulduğunu söylüyorlar.
3)Aslında vites geçiş problemi değil bu, hafif konforsuzluk yaşatıyor, motorun gücünü tekerlere bir üst vitesten daha çok iletmesinden dolayı bu hissi yaşıyoruz. Yani ivmeniz artıyor. Örneğin 7. viteste yokuş yukarı çıktığınızı farz edelim. Bir süre sonra aracın hızını koruması zorlaşacak, alt vitese düşmek zorunda kalacak. Çünkü pedalın sonuna kadar bassanız da 7. viteste yukarıya doğru hızlanamaz. 5 veya 6. vitesin hem devir sayısını hem de torku 7'den daha iyi çevireceği için siz bir anda güç değişimi yaşıyorsunuz. 7'de 150 tork'la giderken, 6. viteste 200 torka geçiyorsunuz (dizel alt devirlerde yüksek tork veriyor o nedenle rakamları devir saatinden bağımsız salladım). Mesela 140 ile gidiyorum, dimdik rampaya girdim. Hızım 120'ye kadar düştü. 140'a gerçi çıkabilmek için vites 7'den 6'ya seri şekilde geçerken, aracı resmen öne atarcasına ivme veriyor. Olay bundan ibaret.