škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Yeti Genel Soru ve Cevap

0 Üye ve 5 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı bulentperu

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 525
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
[MENTION=6682]bulentperu[/MENTION]

jantlar uyar ama yakışmaz bence mavi Tigu'nun gibi bir jant daha çok yakışı.




Çevrimdışı bulentperu

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 525
    • Profili Görüntüle
[MENTION=8414]mşah[/MENTION]
Üstündeki Forestler gibi degil de biraz daha etli-dolu bişey düşünmüştüm kişlıklar için.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar 215/60/16 lastik ölçüsüne sahip yetiler yol sesi ve konforu hakkında ne düşünüyorlar benim 225/50/17 ler bayağı sesli ve sert geliyor zaten 16 janta göre çap ve yanak olarak bayağı fark var acaba yol sesi bundan mı kaynaklanıyor diye merak ediyorum.
16 janta sahip Yeti'nin 17 ye göre lastik çapı 7 mm daha büyük, yanak yüksekliğinde neredeyse 1,5 cm fark var, bu fark iki lastik arasında hız ve km farkı da yaratıyor yani demek istediğim 16 janta sahip Yeti ile 17 janta sahip Yeti aynı anda yola çıksa 17 jant daha fazla km çevirmiş olacak. Aracım şu an 30,000 km de 16 jant olsaydı 27,000 km de olacaktı belki fazla fark yok ama km arttıkça fark çoğalacak nasıl böyle bir ferklılığa izin verilmiş anlamıyorum. Lastiklerin değişim zamanı gelince 215/55/17 ile değiştirmeyi düşünüyorum 16 ile neredeyse aynı ölçüye sahip belki o zaman yol sesi biraz daha azalır.

Bu tablo orijinal ölçüler



Bu tablo geçmek istediğim ölçü



Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Benim lastiklerim 215/60/16, fazla bir ses farkı yok. Her iki lastiği de aynı hava ile kullanmayınca anlamak da zor zaten. Bir de lastik çap farklarından bahsettiğiniz fazla dönme olayı oranlarsanız yüzde bire karşılık gelir. Yani 100 km de 1 km fark eder o da zaten lastiğin havasının fazla az olması ile bile oluşabiliyor. Araçtaki yükü de düşünerek olması gerekenden az hava sürtünmeyi ve dolaysıyla yakıtı artırırken fazla hava da konforu azaltacaktır.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
[MENTION=12462]rsimsek[/MENTION]  Aslında benim amacım lastik yanağını biraza daha yükseltip konforu arttırmak, hem bu şekilde normal km ölçüsüne gelecek, GPS le hızı ölçtüğümde ben 100 ile giderken GPS 95 gösteriyor bu fark azalmış olacak


Çevrimdışı rocky62

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 757
    • Profili Görüntüle
[MENTION=8414]mşah[/MENTION] Mehmet lastiklerin değişim farkı çok çok önemli yol tutuş konfor yakıt frenleme km vs vs mümkün olabildiğince orijinal ebatları kullanmanı tavsiye ederim. Benim aracımda orijinal ölçülerde 205/55/R16 Michelin ile geldi yol tutuş konfor yol sesi vs vs çok ama çok memnunum. Aslında Yeti'de lastik ile çamurluk arasında çok fazla bir boşluk mevcut sanki daha büyük bir lastik ve jantla daha yakışıklı olacak ama bu diğer her açıdan eksi olarak etkileyecektir.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;596403
[MENTION=12462]rsimsek[/MENTION]  Aslında benim amacım lastik yanağını biraza daha yükseltip konforu arttırmak, hem bu şekilde normal km ölçüsüne gelecek, GPS le hızı ölçtüğümde ben 100 ile giderken GPS 95 gösteriyor bu fark azalmış olacak


Mehmet Bey Kardeşim, ne GPS ne arabanın hız göstergesinin çok hassas şekilde kalibre edildiğini düşünme! Malum GPS uydularının halka açık olan yayını daha düşük hassasiyette olmasına rağmen, askeri ve profesyonel cihazlarla cm seviyesinde hassasiyet verebilmektedirler.

Hız/km ölçmek istediğinizde oto yollarda 0+000 ya da 5+000 benzeri tabelalarda trip sıfırlamasaı yapıp sonunda olması gerekenle sizin ölçtüğünüz arasında sapma var mı diye bakılabilir. Belki bu tabelaları bulamazsanız başka bir araba ile ölçerek de karşılaştırılabilir. Ya da gittiğiniz mesafeyi başlangıç ve bitişleri işaretleyip Google Earth in cetveli ile de ölçebilirsiniz.

Buradan lastik ölçülerine göre çap değişimini hesaplatabilirsiniz; http://www.lastiknet.com/icerik.asp?inf=25

Tekerin Çevresi=3,14159265 x Çap


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
[MENTION=9325]rocky62[/MENTION], [MENTION=12462]rsimsek[/MENTION]

Örijinal lastik ile takmak istediğim arasında %1 lik bir fark var o da normal, taban 225 ten 215 e düşecek yol tutuş ve konfor pek değişeceğini sanmıyorum, dizellerin lastikleri benzinliye göre çap olarak daha ufak neredeyse %4 lük bir fark var arada.
Aracın km sini başka araçla karşılaştırdım aynı mesafeyi benimki fazla yazıyor yol kenarındaki km hesaplama işaretlerini de kullandım o da tutmuyor. Diğer lastiği takarsam %1 net ölçüye yaklaşmış olacak.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
%4 çap demek çevrede pi sayısı ile çarpılması gerekiyor. O da 100 km de 12,5 km fark demek. Bu şekilde orjinal ebat ile sapma farkı hesaplanabilir. Bağlantılı olarak da hız göstergesi de o oranda fazla/eksik gösterecektir.


Çevrimdışı unveren55

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 151
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;596522
[MENTION=9325]rocky62[/MENTION], [MENTION=12462]rsimsek[/MENTION]

Örijinal lastik ile takmak istediğim arasında %1 lik bir fark var o da normal, taban 225 ten 215 e düşecek yol tutuş ve konfor pek değişeceğini sanmıyorum, dizellerin lastikleri benzinliye göre çap olarak daha ufak neredeyse %4 lük bir fark var arada.
Aracın km sini başka araçla karşılaştırdım aynı mesafeyi benimki fazla yazıyor yol kenarındaki km hesaplama işaretlerini de kullandım o da tutmuyor. Diğer lastiği takarsam %1 net ölçüye yaklaşmış olacak.


orjinal olmayan jant ölçüleri araç muayenesinden geçemiyecek diye bir haber okumuştum. jant seçerken dikkate alıp araştırmanızı tavsiye ederim.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Doğrusu abartacak kadar orjinalliği bozmamakta fayda var. Aniden karşılaşılabilecek trafik yol kontrollerini ve muayeneleri de hesaplamak gerekiyor.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Bir aydır benzini BP den alıyorum 2-3 haftadır ilk çalıştırmada motor rölanti devrinde çalışıyor daha önce hep yüksek devirde çalışırdı, gerçeği düşük çalışması daha iyi hiç olmazsa homurdanmıyor acaba benzin kaynaklı mıdır, havaların soğuması ile alakalı değildir garajın içindeki hava sıcaklığı 15 derecelerde. BP kullanıp bu durumu yaşayan var mı.


Çevrimdışı miyop

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 614
    • Profili Görüntüle
    • https://www.instagram.com/mysensorlog/
Aracı aldığımdan beri BP kullanıyorum.
Şu anda, 2300 km de.
İlk çalıştırmada değil ama, (genellikle) çalıştırmadan sonraki 60 saniye içinde, rölanti devrine iniyor.
İlk çalıştırmada devir, (genellikle) 1100 d/d civarında oluyor.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Bugün sağ ön fren diskinden sanki balata kopmuş yada araya taş girmiş gibi sürtme sesi geliyordu sanki fren kitlenip kalacakmış gibi bayağı sürtüyordu. Evde lastiği söküp kontrol ettiğimde herhangi bir şey yoktu diskte taştan dolayı çizik de göremedim. Balataları biraz oynattım pistonu sıkıştırdım ve topladım şimdilik sorun kalmadı. Acaba balatalar yada piston mu sıkıştı da o şekilde ses yaptı anlayamadım.