Değerli Yeticiler,
Mayıs üretimli, Temmuz trafik çıkışlı aracımın, birinci yıl bakımını bugün Göztepe Erya Otomotivde eda ettim.
Önce fiyatlardan bahsedeyim..
Randevu sırasında bakım ücreti 700 TL olarak belirtilmişti. Servis sırasında, ilave olarak ve onayım alınarak, 60 TL ücretli rot ayarı yapıldı. Böylece, toplam tarife ücreti, 760 TL ye ulaşmış oldu.
Motor yağını kendim temin ettiğim için, aracı teslim alırken 470 TL ödedim.
5 litrelik Castrol 5w30 LL yağ için, 160 TL ödemiştim. Böylece, toplamda servis işleminin maliyeti, (470+160) 630 TL oldu. Yaklaşık 1 lt miktarında yağ da arttı.
Aracı bırakırken, servis danışmanı, dışarıdan yağ getirilmesi durumunda, motor arızalarının garanti kapsamı dışında kalacağını belirtti, kabul etmedim. Netice olarak, kendi dökümanlarına yağın müşteri tarafından getirildiği bilgisini girdiler. Benim götürdüğüm yağı da araca koydular.
Biraz da hizmetten bahsedeyim..
Erya' nın en büyük sıkıntısı, yoğunluk. Servis danışmanları, aynı anda birden fazla müşteri ile ve o sırada devam eden servis işlemlerinin detaylarıyla ilgilenmek zorundalar. Servise randevu ile ve tam saatinde gitmeme rağmen, servis danışmanı önümden ve arkamdan gelen iki müşteri ile birlikte ilgilenmek zorunda kaldı benimle. Bu durumun, her iki tarafta da gerginlik oluşturması kaçınılmaz oluyor.
Daha önce, Erya' da yağ değişimi servisi yaptırmışlığım vardı. O zamanki işlemde, randevusuz olarak aracımı almayı kabul eden yetkili ile olan diyaloğumuza güvenerek, senelik bakım zamanı geldiğinde de, yine aynı danışmanı talep ettim.
Yazılı olarak ve biraz da detaylıca, ilave talep listesi hazırlamıştım. O sıkışıklığın arasında, bunları iş emrine ilave edilmesi ricasıyla servis danışmanın önüne koyunca, kadıncağız biraz bocaladı. Haklı olarak, rutin servis işlemlerinin dışındaki şeyleri önceden haber vermem gerektiğini belirtti. Ayrıca, iş emrine en fazla üç adet talep konulabileceğini söyleyerek, ufak bir karşı atak da başlattı. Neyseki, işlemlerin bir kısmı rutin kontroller kapsamında sayılabilecek şeylerdi, sadece biraz detaylı yazmıştım. Sonunda, listeyi iş emrine ilave etti, sağolsun.
Genel olarak işlemler sıkıntısız yürüdü. Talep ettiğim, bir adet küçük boya rötuşu ve okuma lambası içindeki bir adet mevta örümceğin defnedilmesi işlemleri, zaman yetmediği için ertelendi. Servis yakın, konular da önemsiz olduğu için, sorun etmedim.
İlgili ve taleplere cevap vermeye çalışan tavırları, olumlu. Ancak, bazı teknik konularda, yetersiz olabiliyor veya (muhtemelen yine yoğunluklarından ötürü) yetersizmiş gibi yaparak, yapmaları gereken işlemlerden kendilerini uzak tutmaya çalışıyorlar. Neyi ne için istediğinizi kararlı olarak anlatmak, sonuç veriyor.
Komiğime giden bir olay da, kendim gibi, araçları yeni olan müşterilere, dsg nin nasıl kullanılacağı konusunda telkinde bulunduklarına tanık olmak oldu. Dur-kalk trafikte aracı manuel moda alıyor muşuz meğer