škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Yeti Genel Soru ve Cevap

0 Üye ve 5 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Arka havalandırma çıtalarını onardık bakalım ne kadar dayanacak.



Çevrimdışı Toygar

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4256
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;619719
Arka havalandırma çıtalarını onardık bakalım ne kadar dayanacak.

Çıtalar kırılmış mıydı? O zamazingonun bulunduğu yer biraz tehlikeli. Kırılmalar da ayak çarpması yüzünden oluyor :o


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Toygar;619773
Çıtalar kırılmış mıydı? O zamazingonun bulunduğu yer biraz tehlikeli. Kırılmalar da ayak çarpması yüzünden oluyor :o


Çıtalar sağlam resimdeki yuvalar kırıktı sadece. , arabayı aldığımda daha ikinci gün bir tanesi kırılmıştı, havalandırmanın olduğu yer çok ters ve dar arka koltukta oradan oraya geçerken ister istemez kırılıyor. Şimdilik yaptık ama kaç gün sağlam kalacak :o.


Çevrimdışı Ercan87

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 296
    • Profili Görüntüle
[MENTION=8414]mşah[/MENTION]  yuvalar saglam olmus artik bidahakine citalar kirilir muhtemelen :)


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
[MENTION=15294]Ercan87[/MENTION]
Yuvaları silikon gibi yumuşak bir malzemeden yaptım biraz esnek, zorlayınca ya yerinden çıkacak yada kopacak. Yenisi Sahibinde 130 tl, Aliexpress te 65 tl sağlamlığı fazla sürmez diye almak istemedim tamir olayında hem oyalanmış olduk.


Çevrimdışı Ercan87

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 296
    • Profili Görüntüle
[MENTION=8414]mşah[/MENTION]  evet abi güzel olmuş. Bende eski aracimda boyle bir tamirat yapmistim. Tamirati bitirip, yerine takip, bu isi basardigimi gorunce cok mutlu olmustum. Yenisini alip taksam bu kadar mutlu etmezdi heralde:)


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Son zamanlarda Rölanti devri dış ortam sıcaklığına göre değişmeye başladı. 30 derecenin altında 800 d/dk aralığında çalışıyor sıcaklık 35-37 lere cıkınca 900 d/dk yı geçiyor, sanki daha önce böyle değildi aynı durumu fark eden var mı. 1,4 tsi.


Çevrimdışı miyop

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 614
    • Profili Görüntüle
    • https://www.instagram.com/mysensorlog/
Alıntı yapılan: mşah;620825
Son zamanlarda Rölanti devri dış ortam sıcaklığına göre değişmeye başladı. 30 derecenin altında 800 d/dk aralığında çalışıyor sıcaklık 35-37 lere cıkınca 900 d/dk yı geçiyor, sanki daha önce böyle değildi aynı durumu fark eden var mı. 1,4 tsi.


Kaputun altında, bizim kontrolümüz dışında cereyan eden çok iş var.. rolanti devrinin değişimi de, bunun bir göstergesi :)

Akünün şarj ihtiyacı ve (fan yada klima kullanımı ile motordan ısı emen) kabin soğutma işlemlerinin kullanımına göre, sistem rolanti devrini kendisi ayarlıyor.

Sıcak havalarda fan açıyorsanız, motor da her zamanki süresi içinde kendisini çalışma sıcaklığına ulaştırabilmek için, rolanti devrini yükseltiyor olabilir.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
[MENTION=13655]miyop[/MENTION]

Özellikle dikkat ettim klima kapalı, fan çalışsın veya çalışmasın değişmiyor, genelde 2 günde bir hep aynı güzergahı ve km kullanıyorum ve aracı kapatmadan önce dış ortam sıcaklığı ne kadar yüksekse  o kadar devir yükseliyor.



Çevrimdışı miyop

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 614
    • Profili Görüntüle
    • https://www.instagram.com/mysensorlog/
Alıntı yapılan: mşah;620830
[MENTION=13655]miyop[/MENTION]

Özellikle dikkat ettim klima kapalı, fan çalışsın veya çalışmasın değişmiyor, genelde 2 günde bir hep aynı güzergahı ve km kullanıyorum ve aracı kapatmadan önce dış ortam sıcaklığı ne kadar yüksekse  o kadar devir yükseliyor.



Bu durumda, yukarıdaki mesajımda belirttiğim, soğuk olan değil, ısınmış olan  motorun rolantisine bakıyoruz demektir.

Yani, tam tersi bir durum söz konusu.

Bu durumda da motorun, kendini soğutmak için, rolantisini arttırarak devir daim sistemini hızlandırdığı açıklaması geliyor aklıma..


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
[MENTION=13655]miyop[/MENTION]

Devirdaim ile ilgili olduğunu pek sanmıyorum çünkü fanı çalıştırarak suyu istediği kadar soğutabilir bu da motorun soğuması için devrini artırmasına  gerek yok diye düşünüyorum. Sıcak havada ateşleme daha rahat olduğu için yükseliyor olabilir belki ama önceden de öyle miydi bilmiyorum, sizde durum nasıl aynı mı.


Çevrimdışı Ercan87

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 296
    • Profili Görüntüle
Bende sadece motor sogukken 10 sn kadar 1200 devir civari calisip sonra dusuyor. Sizdeki gibi bir durum yok [MENTION=8414]mşah[/MENTION]


Çevrimdışı miyop

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 614
    • Profili Görüntüle
    • https://www.instagram.com/mysensorlog/
Alıntı yapılan: mşah;620837
[MENTION=13655]miyop[/MENTION]

.. Sıcak havada ateşleme daha rahat olduğu için yükseliyor olabilir belki ama önceden de öyle miydi bilmiyorum, sizde durum nasıl aynı mı.


Her durumda, motor yazılımı önceden belirlenmiş koşullara göre, hangi devirde çalışması gerektiğini motora dikte ettiğinden ötürü, rahatlık gerekçesi pek mümkün gelmiyor bana.

Ayrıca devirdaim fanı çalışırken, aküden yeterli akımı alamıyorsa, akü şarjı için, rolanti yine yükseliyor olabilir.

Kendi durumumu karşılaştırmam için, İzmir e tekrar gelmem lazım, İstanbul' da 37 derecelik koşullar her zaman olmuyor :)


Çevrimdışı Erkki

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 271
    • Profili Görüntüle
tamamlanamayan DPF temizliği olabilirmi?
bazen yarım kaldığında, kaldığı yerden devam edebiliyor
 
 edit**araç TSI'mış gözümden kaçtı pardon :)
« Son Düzenleme: 04 Ağustos 2017, 09:26:58 Gönderen: Erkki »


Çevrimdışı Erkki

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 271
    • Profili Görüntüle
selamlar,
 
 Yeti için ön/arka sinyal ve geri vites ampulleri tipi nedir? bu ampulleri led ile değiştirmek mümkün mü.