škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Yeti Genel Soru ve Cevap

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Toygar

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4256
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Özellikle gündüz farı olmayan araçlar için ideal bir ürün.

Bende de gündüz farları halojendi, parklar gibi az ışık veriyorlardı. Beyaz led'lerle değiştirdim gayet memnunum. Satın alırken bir hata yapmışım, can bus free (arıza lambası yakmama) özelliğine dikkat etmemişim.:o


Çevrimdışı Batistuta

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 381
    • Profili Görüntüle
2015 makyajlı kasa yeti plastik kapak takılı olan siyah çelik jantın ölçülerine nereden ulaşabilirim acaba? kapakların modeli satellite ama jantın genişliği ve et değerini bulamıyorum.



Çevrimdışı Poseidoneptune

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 159
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;635338
[MENTION=9837]Poseidoneptune[/MENTION]



%30 tasarruf çok ciddi bir değer, ortalama 8 lt yakan yeti 5,5 - 6 lt yakması demek. Mantıklı düşününce yazılımla bu değerler imkansız öyle olsaydı küçük hacimli motorlara yönelip emisyon değerlerini düşürmeye çalışmazlardı, her Euro normunda yazılımla istenilen değere düşerdi. Hem az yakacak hem çok kaçacak motor parçalarında değişiklik yapılmadan zor, yazılım en fazla %3-5 etkili olur onun üstü imkansız eğer yakıtta bir mucize olmazsa :). Yakıt tasarruflu lastik, motora hangi markanın yakıtı iyi geliyor, trafikte önsezili kullanmak bunlar bile bence en fazla %10 fark eder aracın yapısı gereği maalesef daha fazlası zor.



Merhaba soruyu sorup kaçtı gibi oldum ama yurtdışındaydım.  Bu işi niraz daha araştırdım söylediğiniz gibi %30 değerler kesinlikle yalan. İyi bir arkadaşımın referansıyla biriyle konuştum yaklaşık %8-11 gibi bir tasarruf aağlanacağını onunda sürüşle ilgili olduğunu belirtti. Yani malumu ilan etti;) yaklaşık 30bg lik bir güç kazanımı olacağını da belirtti. Galiba deneyeceğim ben bu işi. Türkiyenin tüm benzinini üreten, fazlasını ihraç eden bir kurumda çalışıpta yakıt tasarrufu için böyle yöntemlere başvurduranlara selam olsun ;)


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Bu tür tasarruflar olsa üreticiler bireysele göre çok daha ucuza mal ettiklerinden uygulamazlar mıydı? Çeşmeden doldurulup çalışan bir motor olsa hadi uğraşmaya değmez denir. Unutmamak gerekir ki; en ucuz, enerji israf edilmeyen enerjidir.


Çevrimdışı Erkki

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 271
    • Profili Görüntüle
Merhaba Arkadaşlar,
 
 45K bakımından sonra 2 ay gibi bir sürede 55K oldu ve yetkili servise gitmeden parçaları kendim alarak dışarıda bakımı yaptırdım şimdi 3 aylık bir süreden sonra 65K olduk :D
 
 şuan bir problem görmüyorum aracımda fakat yetkili servise gidip baştan aşağı bir bakıma girmek istiyorum açıkçası.
 65K civarında TDI'lar için yapılan ekstra bir durum var mı yada özellikle kontrol ettirmem gereken noktalar vb.. ( bugüne kadar her bakımda mazot filtresini de değiştiririm bu nedenle onu saymayalım, 45K bakımda 4 disk ve balatalar değişti)


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Alıntı yapılan: Erkki;639527
Merhaba Arkadaşlar,
 
 45K bakımından sonra 2 ay gibi bir sürede 55K oldu ve yetkili servise gitmeden parçaları kendim alarak dışarıda bakımı yaptırdım şimdi 3 aylık bir süreden sonra 65K olduk :D
 
 şuan bir problem görmüyorum aracımda fakat yetkili servise gidip baştan aşağı bir bakıma girmek istiyorum açıkçası.
 65K civarında TDI'lar için yapılan ekstra bir durum var mı yada özellikle kontrol ettirmem gereken noktalar vb.. ( bugüne kadar her bakımda mazot filtresini de değiştiririm bu nedenle onu saymayalım, 45K bakımda 4 disk ve balatalar değişti)

Değişmediyse motor soğutma sıvısı yenilenebilir, fren hidroliği, otomatik ise DSG yağı, filtresi gibi şeyler çıkabilir...

Akü ölçülür, zayıfsa yenileme olabilir


Çevrimdışı Batistuta

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 381
    • Profili Görüntüle
Merhaba,

Birkaç ay önce Jant taktırırken ön fren balatalarımın eğik/kesik kısmına 2mm kadar kaldığını ve daha sonra dümdüz olacağını görmüştüm. Muhtemelen bu aralar değişim zamanı gelmiş olmalı. 2015 kasım çıkışlı eu6 yeti'de fren balatası uyarı lambası varmıdır? Sizler uyarı sonrası mı değişiklik yapıyorsunuz? Periyodik bakımı kendim yapacağım ama fren için yetkili servise gitmek istiyorum yakın zamanda değişim yaptıran oldu mu acaba?


Çevrimdışı miyop

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 614
    • Profili Görüntüle
    • https://www.instagram.com/mysensorlog/
[MENTION=16667]Batistuta[/MENTION]

Benim araçta, balata aşınma algılayıcısı takılı değil.




Balatanın içeriden görünüşünü gösteren yukarıdaki resimde, sadece hidrolik hortumu mevcut. Tıpa şeklinde üstte görülen (altında DE harflleri olan) ağız , algılayıcı girişi için kullanılıyor ve, görüleceği üzere, üzerinde herhangi bir parça montajı yok.

Sanıyorum, TR ye gelen araçlar için bu özellik aktif değil.

Yurtdışında, buraya algılayıcı montajı yapılmış araçlar mevcut. Ancak, onların da tümünde sensör aktif değilmiş, aşağıdaki başlıkta anlatıldığına göre.

https://www.briskoda.net/forums/topic/401108-front-brake-pad-wear-sensor-query/


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
[MENTION=16667]Batistuta[/MENTION]

Bizim araçlarda sensör hiç birinde yok sanırım, sensörlü kablolu balatalar var ama aynı balata golf'te ve bir kaç modelde de kullanıldığı için yan sanayiler kablolu. Ben daha değişim yapmadım ama bahsettiğiniz pahlı kısım kaybolunca bende değiştirmeyi düşünüyorum. Balatayı servisten alıp kendim değişimini yaparım dışarıdan almak istemiyorum daha ucuza alınır ama fren konusu önemli  olduğu için tereddüt'e düşmek istemiyorum.
[MENTION=13655]miyop[/MENTION]

Tıpalı olan yer hidrolik hava alma vidası, algılayıcı balata da.


Çevrimdışı miyop

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 614
    • Profili Görüntüle
    • https://www.instagram.com/mysensorlog/
[MENTION=8414]mşah[/MENTION]
balatasında algılayıcı olan araçlarda, hidrolik hortumuna ilaveten, balatadan çıkan ucu soketli bir kablo daha mevcut. göndermiş olduğum linkteki forum başlığında, bunun bir adet fotografı mevcut. ilave kablonun balataya eklendiği yer konusunda yanılmış olabilirim.


Çevrimdışı Batistuta

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 381
    • Profili Görüntüle
[MENTION=13655]miyop[/MENTION] [MENTION=8414]mşah[/MENTION]

Bilgiler için teşekkür ederim.
 [MENTION=13655]miyop[/MENTION] 10 ve 13. kısım olmalı sizin resimdeki hava alma valfi olarak geçiyor. Soket kısmı resimde gözükmüyor ama artık emin oldum bizim ülkedekilerde soket takılı değil.

http://tr.realoem.me/Skoda/CZ/YET/2017/779/R/6/615/615020#10
 [MENTION=8414]mşah[/MENTION] Fren balatası 1K0698151F olarak gözüküyor. Arkalardan emin olmamakla birlikte;

http://www.bilus.com.tr sitesinden yetkili servis fiyatlarını aldığımızda arkalar 240-280 arası ( arası diyorum çünkü birkaç kod var)

Ön balatalar ise tam tamına 346 lira! (geçen sene ağustosta 100 lira daha ucuz)

http://www.bilus.com.tr/skoda/1K0698151F

Neredeyse balata değişimi bana yetkili serviste 850-900 liraya mal olacak.

İzmir'deki servisi aradığımda fiyat vermekten kaçındı direk randevu vermek istedi ama bende düşünmek için süre istedim. Cumartesi gün içerisinde servise kendim uğrayarak fiyat alacağım ama benim tahminim doğrultusunda fiyat vereceklerdir.

piyasaya baktığımızda vag grubuna orjinal üretim yapan ate'de 169+119'a balatalar alınabiliyor. Muhtemelen servisteki ile aynı kalite ve ömürde olur bu. 120 lirada işçilik desek 400e bitiyor bu işlemler. Servistekinin yarısı demek bu.

https://urun.n11.com/fren-balatasi/skoda-yeti-on-fren-balatasi-12-tsi-105-hp-2009-sonrasi-ate-P215903508

https://urun.n11.com/fren-balatasi/skoda-yeti-arka-fren-balatasi-12-tsi-105-hp-2009-ate-P34675068

Kafam çok karışık. En kısa zamanda bu işi halletmem lazım.


Çevrimdışı Erkki

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 271
    • Profili Görüntüle
[MENTION=16667]Batistuta[/MENTION] orijinal balata konusunda Ate'nin yanısıra TRW'de kullanılmakta iki kere buradan balata almıştım incelemeni tavsiye ederim.
 ben şuan Brembo kullanıyorum onlarda fena değil 20.000km'den sonra her zaman olmasa da ufak ufak ince bir ses yapmaya başladı ilk frem basışımda.
 
 http://www.otosupermarket.com/Fren-Balatasi,LA_8688-2.html#labels=8688-2


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: miyop;641302
[MENTION=8414]mşah[/MENTION]
balatasında algılayıcı olan araçlarda, hidrolik hortumuna ilaveten, balatadan çıkan ucu soketli bir kablo daha mevcut. göndermiş olduğum linkteki forum başlığında, bunun bir adet fotografı mevcut. ilave kablonun balataya eklendiği yer konusunda yanılmış olabilirim.


Uyarı sistemi çok basit bir sistem aslında balatanın orta kısmında bakır pim mevcut aşınma bölgesi seviyesine kadar, balata aşınıp o pim diske temas eder ve elektrik devresini şase üzerinden tamamlar ve uyarıyı yakar. Balata değiştiği için soketli olmak zorunda bir ucu fren hortumunda bağlıdır kaliper üzerinde bu tarz şeyler pek bulunmaz :ok:.
[MENTION=16667]Batistuta[/MENTION]

Bizim araçlarda uyarı sistemi fren hidrolik seviyesini ölçerek çalışır, o yüzden eğer fren sis. kaçak olmadığı sürece hidrolik seviyesi tamamlanmaz. Sebebine gelince, balata aşındıkça hidrolik haznesindeki seviye azalır ve içindeki şamandıra belli bir seviyeye düşünce uyarı verir. Ama aşınmış balatanın hidrolik seviyesi düşmüş diye tamamlanırsa bu uyarı sis. balata bitse dahi uyarı vermez.
Bence balataları yetkili servisten al değişimi dışarıda yaptır. Yada gel ben değiştirivereyim :D.