škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

SuperB 2.0 TDİ 190 PS 4X4

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı özdil

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1572
    • Profili Görüntüle
hızla girilen virajlarda araç yatıyor, ayrıca son derece yumuşak yayları var aracın. benim için göreceliden fazla bir fark. comfortline b8 passat ve izmir vosmerdeki test aracı olan 1.4 tsi style aracı da kullandım prestijden daha sert bir süspansiyona sahipler.


Çevrimdışı baba63

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1039
    • Profili Görüntüle
    • http://www.medyaurfa.com
Alıntı yapılan: özdil;568069
hızla girilen virajlarda araç yatıyor, ayrıca son derece yumuşak yayları var aracın. benim için göreceliden fazla bir fark. comfortline b8 passat ve izmir vosmerdeki test aracı olan 1.4 tsi style aracı da kullandım prestijden daha sert bir süspansiyona sahipler.


Bende katılıyorum. Aracın süspansiyonları yumuşak. Passat'ın ki sert. Bu yüzden Passat B8'de konfor daha düşük. SuperB'de de yüksek. Biri yol tutuşundan, biri konfordan feragat etmiş.


Çevrimdışı özdil

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1572
    • Profili Görüntüle
Hepsini dengeli yapınca aracın önündeki amblem audi oluyor. a5 sportback e binmiştim. 1.8 t dsgli. yolda girdiğimizi çukuru gördüm ama hissetmedim,  ne ses ne de sarsıntı olarak. hmm demiştim. uzun yolda da araba gayet iyiydi, ne bir salınım vardı, ne yatma yüksek hızlarda.


Çevrimdışı baba63

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1039
    • Profili Görüntüle
    • http://www.medyaurfa.com
Alıntı yapılan: özdil;568097
Hepsini dengeli yapınca aracın önündeki amblem audi oluyor. a5 sportback e binmiştim. 1.8 t dsgli. yolda girdiğimizi çukuru gördüm ama hissetmedim,  ne ses ne de sarsıntı olarak. hmm demiştim. uzun yolda da araba gayet iyiydi, ne bir salınım vardı, ne yatma yüksek hızlarda.

Bunda da şiddetle katılıyorum :) A6'dan sonra aradığım tek şey yüksek hızlardaki stabilite. yani hem yol tutuşu hem konfor. İkisi bir arada = Audi


Çevrimdışı bahcekapiliyavuz

  • Mali Müşavir
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 683
    • Profili Görüntüle
Hayırlı uğurlu olsun diyorum. Allah (c.c) kaza, bela göstermesin. Fotoğraf paylaşırsanız memnun oluruz.


Çevrimdışı bekomach

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 112
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: özdil;568097
Hepsini dengeli yapınca aracın önündeki amblem audi oluyor. a5 sportback e binmiştim. 1.8 t dsgli. yolda girdiğimizi çukuru gördüm ama hissetmedim,  ne ses ne de sarsıntı olarak. hmm demiştim. uzun yolda da araba gayet iyiydi, ne bir salınım vardı, ne yatma yüksek hızlarda.


Bir önceki kasa A6 3.0TDI Quattro otomobilim vardı, konfor bakımından güzel olsa da yüksek süratlerdeki virajlarda ağırlık merkezi yukarıda kaldığı için arabayı çok yatırıyordu. Ayrıca Quattro olmasına rağmen 120km/sa hızda enteresan bir savrulma ve kontrolü kaybetme tehlikesi atlattım ve bu beni araçtan baya soğuttu. Lastiklerim 225'lik 17 inçti, sanırım Audi büyük jant ve lastikle iyi yol tutuyor ama o zaman da konfor soru işareti olarak kalıyor.


Çevrimdışı özdil

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1572
    • Profili Görüntüle
Geçen ay sattığım vectra C caravan 3.0 otomatik aracım 18 inç jantları ile rayda gidiyor gibiydi. 2830mm dingil mesafesinin payı var tabii. konfor zayıftı ama yol tutuşu çok iyiydi.
2014te sattığım e39 m5imde de yol tutuş fena değildi ama ağırlığı büyük bir handikaptı ve araç devamlı kaymaya meğilli idi. hızlı girilen virajlarda milim milim kaydığını direksiyondan ve aracın gövdesinden anlayabiliyordum. önde 245 arkada 275mm lastikler vardı ama tutunmaya yetmiyordu. konfor gene çok kötü olmamakla beraber sertti süspansiyon sistemi.
Şu anda superb "aile fertlerini" konforla taşıyor. bu da bana yeterli. güçlü araç devrini kapattık. konfor takılıyoruz :)


Çevrimdışı volkan.e

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 202
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: özdil;568069
hızla girilen virajlarda araç yatıyor, ayrıca son derece yumuşak yayları var aracın. benim için göreceliden fazla bir fark. comfortline b8 passat ve izmir vosmerdeki test aracı olan 1.4 tsi style aracı da kullandım prestijden daha sert bir süspansiyona sahipler.


Passatın süspansiyonu sert olduğu herkes tarafından bilindik birşey ama bende style plus var ve prestije le arasında hiçbir fark yok jantlar 18" aklınızda passat kalmış olmasın :)


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: bekomach;568114
Bir önceki kasa A6 3.0TDI Quattro otomobilim vardı, konfor bakımından güzel olsa da yüksek süratlerdeki virajlarda ağırlık merkezi yukarıda kaldığı için arabayı çok yatırıyordu. Ayrıca Quattro olmasına rağmen 120km/sa hızda enteresan bir savrulma ve kontrolü kaybetme tehlikesi atlattım ve bu beni araçtan baya soğuttu. Lastiklerim 225'lik 17 inçti, sanırım Audi büyük jant ve lastikle iyi yol tutuyor ama o zaman da konfor soru işareti olarak kalıyor.



Vallahi quattroyla 120 gibi komik bir hizda kontrol kaybi yasayan ilk sizi duyuyorum. Lastiklerin ya da yola dokulen herhangi birseyin etkisi olmasin?

Quattro bu yahu quattro?

Cok samimi bir arkadasimda b5 kasa 1.8tq var. cok kullandim viraj kastim vs. Tamam gemi efekti var arabada ama asla birakmiyor yolu. Ilk baslarda cok sasirmistim. Arac yatiyo yatiyo yatiyo ama lastikler milim oynamiyo. Benim 5lik yayli spacerli araba gibi viraj kabiliyeti var namissizin


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: bekomach;568114
Bir önceki kasa A6 3.0TDI Quattro otomobilim vardı, konfor bakımından güzel olsa da yüksek süratlerdeki virajlarda ağırlık merkezi yukarıda kaldığı için arabayı çok yatırıyordu. Ayrıca Quattro olmasına rağmen 120km/sa hızda enteresan bir savrulma ve kontrolü kaybetme tehlikesi atlattım ve bu beni araçtan baya soğuttu. Lastiklerim 225'lik 17 inçti, sanırım Audi büyük jant ve lastikle iyi yol tutuyor ama o zaman da konfor soru işareti olarak kalıyor.
Alıntı yapılan: DDŞ;568197
Vallahi quattroyla 120 gibi komik bir hizda kontrol  kaybi yasayan ilk sizi duyuyorum. Lastiklerin ya da yola dokulen  herhangi birseyin etkisi olmasin?

Quattro bu yahu quattro?

Cok samimi bir arkadasimda b5 kasa 1.8tq var. cok kullandim viraj kastim  vs. Tamam gemi efekti var arabada ama asla birakmiyor yolu. Ilk  baslarda cok sasirmistim. Arac yatiyo yatiyo yatiyo ama lastikler milim  oynamiyo. Benim 5lik yayli spacerli araba gibi viraj kabiliyeti var  namissizin

Bence de yaşadığınız sıkıntı bahsi geçen lastik,  yol,  süspansiyon problemi vb.  Bir olumsuzluktan kaynaklanmistir.  Az da olsa B5 1.8T Q sline süspansiyon kullanma fırsatım oldu.  160+ km/h ile girdiğim virajlarda, verdiğim kontralarda dahi çizgisini koruyup tam anlamıyla rayda gidiyor hissini vermişti.  Quattro Sline 2005 model olmasına rağmen şu an kullandığım flexride şaseli insignia dan daha konforlu ve güvenli hissetmemi sağlamıştı. Belki de bu durum sline süspansiyondan kaynaklanıyor olabilir. Benim gözümde A4 B5 1.8 T Quattro Sline ulaşılabilir  efsane arabaların en başındadır..
« Son Düzenleme: 30 Mart 2016, 21:15:34 Gönderen: Akif Hoca »


Çevrimdışı baba63

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1039
    • Profili Görüntüle
    • http://www.medyaurfa.com
Alıntı yapılan: Akif Hoca;568202
Alıntı yapılan: DDŞ;568197
Vallahi quattroyla 120 gibi komik bir hizda kontrol  kaybi yasayan ilk sizi duyuyorum. Lastiklerin ya da yola dokulen  herhangi birseyin etkisi olmasin?

Quattro bu yahu quattro?

Cok samimi bir arkadasimda b5 kasa 1.8tq var. cok kullandim viraj kastim  vs. Tamam gemi efekti var arabada ama asla birakmiyor yolu. Ilk  baslarda cok sasirmistim. Arac yatiyo yatiyo yatiyo ama lastikler milim  oynamiyo. Benim 5lik yayli spacerli araba gibi viraj kabiliyeti var  namissizin


Bence de yaşadığınız sıkıntı bahsi geçen lastik,  yol,  süspansiyon problemi vb.  Bir olumsuzluktan kaynaklanmistir.  Az da olsa B5 1.8T Q sline süspansiyon kullanma fırsatım oldu.  160+ km/h ile girdiğim virajlarda, verdiğim kontralarda dahi çizgisini koruyup tam anlamıyla rayda gidiyor hissini vermişti.  Quattro Sline 2005 model olmasına rağmen şu an kullandığım flexride şaseli insignia dan daha konforlu ve güvenli hissetmemi sağlamıştı. Belki de bu durum sline süspansiyondan kaynaklanıyor olabilir. Benim gözümde A4 B5 1.8 T Quattro Sline ulaşılabilir  efsane arabaların en başındadır..

Bir dergide okumuştum.

Mercedes E350 4 Matic, BMW 5.35d Xdrive ve Audi A6 3.0 TDİ Quattro testini. Bulabilirsem evde burada da paylaşırım. Yol tutuşu konuşunda AUDİ için ''YERE YAPIŞIYOR'' ifadesi vardı...


Çevrimdışı bekomach

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 112
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Akif Hoca;568202
Alıntı yapılan: DDŞ;568197
Vallahi quattroyla 120 gibi  komik bir hizda kontrol  kaybi yasayan ilk sizi duyuyorum. Lastiklerin  ya da yola dokulen  herhangi birseyin etkisi olmasin?

Quattro bu yahu quattro?

Cok samimi bir arkadasimda b5 kasa 1.8tq var. cok kullandim viraj kastim   vs. Tamam gemi efekti var arabada ama asla birakmiyor yolu. Ilk   baslarda cok sasirmistim. Arac yatiyo yatiyo yatiyo ama lastikler milim   oynamiyo. Benim 5lik yayli spacerli araba gibi viraj kabiliyeti var   namissizin


Bence de yaşadığınız sıkıntı bahsi geçen lastik,  yol,  süspansiyon  problemi vb.  Bir olumsuzluktan kaynaklanmistir.  Az da olsa B5 1.8T Q  sline süspansiyon kullanma fırsatım oldu.  160+ km/h ile girdiğim  virajlarda, verdiğim kontralarda dahi çizgisini koruyup tam anlamıyla  rayda gidiyor hissini vermişti.  Quattro Sline 2005 model olmasına  rağmen şu an kullandığım flexride şaseli insignia dan daha konforlu ve  güvenli hissetmemi sağlamıştı. Belki de bu durum sline süspansiyondan  kaynaklanıyor olabilir. Benim gözümde A4 B5 1.8 T Quattro Sline  ulaşılabilir  efsane arabaların en başındadır..

Yol koşullarından kaynaklı olabilir ama  biraz da direksiyonuyla da ilgili sanırım (yeterince sertleşmiyor), benzer bir sorunu tıpatıp aynı model ve kasada ama yağmur çiselerken yaşayan başka bir tanıdığım da var, o da ucuz atlatmış olayı (İstanbul'dan İzmit'e geçerken otobanda olmuş).

S-line bence sert süspansiyon, büyük lastiklerle Quattro'nun yola iletimini başarıyla sağlıyor. Burda sistem kadar diğer aktarma organı ve parçalar da önemli heralde.

Şu ana kadar bindiğim ve kullandığım en iyi 4x4 otomobil (jipler vs dahil) E60 kasa BMW 530xd'ydi, Q7'lerin kenara çekmek zorunda kaldığı karlı yokuşları patır patır çıkıyordu araç. Tabi xDrive'ın elektronik olması sayesinde gerektiği yerde gücü istediği gibi tekerlere iletebiliyor olması büyük avantaj. Ayrıca otoyolda 200+ hızlarda viraja girildiğinde verdiği güveni hiçbir arabada yaşamadım. Mesela o da M paketti, 245/45/R18 lastikleri vardı, standart paketleri nasıldır bilemiyorum.

Konuyu çok dağıttım galiba :confused: :)

Peki SuperB'in 4x4'ü nasıl? Passat'ın 4Motion'u ile aynı mı? Kullanımı, yol tutuşu, yağışlı ve karlı havalarda istenilen tutuşu verebiliyor mu?


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı özdil

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1572
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: volkan.e;568164
Passatın süspansiyonu sert olduğu herkes tarafından bilindik birşey ama bende style plus var ve prestije le arasında hiçbir fark yok jantlar 18" aklınızda passat kalmış olmasın :)

siz öyle mutlu olacaksanız öyle olsun. kontrol etmediğim tek nokta o 17 jantlı style superbin lastik basınçları idi. prestijde 32 psi kullanıyoruz 4 lastiği de.
« Son Düzenleme: 31 Mart 2016, 09:41:47 Gönderen: özdil »


Çevrimdışı rumiexile

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1082
    • Profili Görüntüle
Zaten Quattro Audi'ye özgü platform ve drivetrain özelleştirmeleri haricinde Haldex'le aynıdır. Tıpkı VW'nin 4Motion'u, Seat'in 4, Skoda'nın 4x4'ü gibi bir branding, ki bunlarda da kendine, araç platformuna özel iyileştirmeler var. Şu an 6. nesli kullanılıyor.