škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

İsviçre-Hollanda = 1 depo

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı cyaxeres

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 45
    • Profili Görüntüle
Evet yanlış okumadınız arkadaşlar...
Hollanda'nın Rotterdam şehrinde kalıyorum ve geçtiğimiz haftalarda eşimi ve 2 kızımı da alarak, İsviçre'nin Wil şehrine gittim.
Mesafe: 817 km.
Aracım: 2007 model Fabia II 1.4 86bg benzin motor.
Bildiğiniz üzere full depo 45 lt demek oluyor.
Gidişte sürekli olarak rampa çıkıldığı için yakıt kullanımı 50 lt'yi biraz geçti. Fakat dönüşte çoğunlukla rampa inişi olduğundan bu kullanım büyük oranda düştü. Eğer Almanya'da iş çıkış saatine denk gelen o 1 saatlik trafik sıkışıklığı olmasaydı, bu yakıt tüketiminin 40 lt'nin altına ineceğine inanıyorum.
Hız yapmayı seven birisi olmadığımdan ve genelde Avrupa trafik yasalarının kimsenin gözünün yaşına bakmaması nedeniyle de hızımı max. 100km/h'de sabitledim. Otobanlarda sürekli olarak cruise control ile gittim. (Bu, yakıt kullanımını düşürür!) Acelem olmadığından ve de motoru çok fazla yormak istemediğimden ötürü de her 2 saatte bir yarımşar saatlik molalar verdim.
Biraz hesaplı sürmek isteyen Fabia sürücülerine uzun yolculuklarda kesinlikle tavsiye ettiğim bir sürüş şeklidir.
100km/h ile 120km/h arasında -aşağı yukarı- %20 oranında bir yakıt kullanım farkı oluşuyor. 8-10 saatlik iş günlerinde kazanılan parayı benzin şirketlerine -cömertçe- yedirmek istemeyen sürücüler için azımsanmayacak bir oran! Kesin bir fikre ulaşabilmek açısından ise bu testi çok sıkça yapıyorum.
(Ayrıca, forumda yeniyim. Tüm arkadaşlara selamlar...)
« Son Düzenleme: 26 Mart 2016, 02:19:22 Gönderen: cyaxeres »


Çevrimdışı Toygar

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4256
    • Profili Görüntüle
Merhaba!

Kolayca anlaşılabilir yazınız ve Türkçe'yi güzel kullandığınız için sizi kutlarım :ok:

Şunları öğrenmek isterim: Avrupa otoyollarında hız sınırı kaç km? "Otoyol" özelliği taşımayan şehirler arası yollarda, Türkiye'deki kadar anormal bir hız sınırlaması (110 km!) var mı?


Çevrimdışı brkdmr38

  • VAG GRUP FUNS
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 446
    • Profili Görüntüle
Forumumuza Hoşgeldiniz.Önerileriniz ve Fikirlerinizi Bizlerle Paylastiginiz İçin Teşekkürler.Keyifli Forumlar


Çevrimdışı cyaxeres

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 45
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Toygar;567259
Merhaba!

Kolayca anlaşılabilir yazınız ve Türkçe'yi güzel kullandığınız için sizi kutlarım :ok:

Şunları öğrenmek isterim: Avrupa otoyollarında hız sınırı kaç km? "Otoyol" özelliği taşımayan şehirler arası yollarda, Türkiye'deki kadar anormal bir hız sınırlaması (110 km!) var mı?

Öncelikle merhabalar,

Hollanda'da 'şehirdışı' kategorisinde -şu an aklıma geldiği kadarıyla- 3 çeşit yol var:

Randweg: Bunlar şehir çevre yollarıdır. Hız sınırı 80 km'dir. Hız sınırına kesinlikle uymanız gerekir!  Genelde N harfi ve bir rakamla numaralandırılır. N1, N3 vs Özellikle Hollanda'da 80 km tabelasını gördüğünüz anda o yolda kesin olarak bir kamera olduğunu bilmeniz gerekiyor.
Autoweg: Hollanda yollarının çoğu bu otoyollardır. Hız sınırı 100 km'dir.
Autosnelweg: Bunlar Hollanda'da pek fazla yoktur. Hız sınırı 120 km'dir. Son yıllarda deneme amaçlı olarak bazı bölümler 130 km'ye çıkarıldı.

Almanya hız sınırı konusunda çok daha cömerttir. Bazı yollarda hız sınırı bile yoktur. Var olanlarda ise en düşük hız 120 veya 130 km'dir. Almanya'da aylık/yıllık oto vergileri Hollanda'daki gibi soygun düzeyinde olmadığından insanlar büyük araçlar almaktan pek çekinmiyorlar. Bu da diledikleri gibi hız yapabilmelerini sağlıyor. Eh pek tabii ki, bu da akaryakıt şirketlerinin işine gelen bir şey.

İsviçre'de de otoyollar/otobanlar genelde 120 km hız sınırına sahip. Fakat yolları inanılmaz derecede küçüktür. Bazı otoyolları gidiş/geliş tek şeritli yollardır.

Fransa'da uzun zamandır pek fazla araba kullanmadım. Hız sınırını hatırlayamıyorum. Fakat biz Hollandalılar Fransa otobanlarında -plakamızdan değil, sürüşümüzden ötürü- hemen göze batarız :) Fransızlar, bize göre son derece deli gibi kullanırlar (Bu tabii ki Bulgarlarla kıyaslanamaz! ;) )

Türkiye'deki hız sınırının 110 km'den fazla olmaması bence de olumlu bir durum. Çünkü mâlesef ülkede trafiği sadece trafik bilinci olan aile sahibi insanlar kullanmıyor. Ayrıca Türkiye'de yeni yapılan yollarda da -ilk başta hemen göze çarpmayan- bazı tehlikeli hususlar var. 3 yıl önce Türkiye'ye arabayla geldiğimde karşılaştığım kavisler (ki, bunlar aslında kadastronun hazırladığı yol planında bile yokken, yol yapım ihalesini alan şirketçe sonradan eklenmiş olduğunu tahmin ediyorum) anlık hız kesmemi gerektiriyordu. Özellikle Edirne'den İzmir'e olan yolculuğumda navigasyonun görmediği ve neredeyse her 500 metrede tekrarlayan -gereksiz- virajlar 110 km'yi yapmanızı hem tehlikeli, hem de gereksiz kılıyordu. Dürüstçe söylemem gerekirse, Bulgaristan'da karşılaştığım sürücüler, beni Türkiye'deki yollar kadar ürkütmemişti...
« Son Düzenleme: 26 Mart 2016, 17:44:03 Gönderen: cyaxeres »


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı Esariipek

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5850
    • Profili Görüntüle
Ben aynı motorlu ibizayla şehir içinde 700 kmye yakın gidebiliyordun sakin kullanımla. Uzun yolda o kmleri hele ki yokuş aşağıda gayet mümkün. 1.4 85 bg gitmemesini telafi edercesine az yakan bir motor


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Hoşgeldiniz.

Türkçe'yi kullanışınıza ben de bayıldım. Bizim buralarda kalmadı artık.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı Toygar

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4256
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: cyaxeres;567316
... Fransızlar, bize göre son derece deli gibi kullanırlar (Bu tabii ki Bulgarlarla kıyaslanamaz! ;) )...

İtalyanların da Fransızlar kadar deli olduklarını duymuştum. Sıcak kanlı milletlerde standart galiba ;)

Alıntı yapılan: cyaxeres;567316
...mâlesef ülkede trafiği sadece trafik bilinci olan aile sahibi insanlar kullanmıyor...
Alıntı

Bu konuda kısmen haklısınız ancak ve de maalesef aile sahibi olan nice trafik hödüklerimiz de var :mad:

Yanıtınız için teşekkürler :gaz:


Çevrimdışı cyaxeres

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 45
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Toygar;567406

Bu konuda kısmen haklısınız ancak ve de maalesef aile sahibi olan nice trafik hödüklerimiz de var :mad:


Onlarda, bir aile sahibi olduklarının bilinci bile yok anlaşılan!


Çevrimdışı Toygar

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4256
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: cyaxeres;567408
Onlarda, bir aile sahibi olduklarının bilinci bile yok anlaşılan!

Maalesef..

Kendisini ve ailesini bile düşünmekten âciz tipler, aynı trafikte seyreden (veya seyretmek zorunda olan) ve hiç tanımadıkları insanları düşünebilirler mi :confused: . Neyse, uzatmayayım. Saygılar.


Çevrimdışı mustklc

  • Gürültülü Tidiay
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1987
    • Profili Görüntüle
Hoşgeldiniz.

Ülkemizde   hız sınırlarının daha da artması için millet  sürekli isyan edip duruyor. Şehirler arası yollar 90 idi, 110 oldu. O da yetmedi, millet en az 180 olsun dire diretiyor.

Ama ben 110 a bile karşıyım, çünkü yollarımız yüksek hız yapmaya musait değil. Sizin de yazdığınız gibi çukurlar, tümsekler yollar tehlikelerle dolu. Çukuru geçtim, köprü -viyadük inşaatlarında bile yola gerekli işaretleme yapmıyorlar, her an uçuruma düşmek olası.   5-6 yıl oluyor, bizzat arkadaşımın ailesi kapatılmayan alt geçit inşaatından düşerek , hepsi öldüler.

Buna rağmen, insanlarımız manyak bir şekilde hız yapılmayacak yolda hız yapıyorlar.  Kocaeli TEM de orta şeritte 120 ile gidiyorum, arkamdan tır sellektör atıyor, çekil önümden diye. Ankarada şehir içi sol şeritte inşaat kamyonları 120 den aşağı gitmiyor. Bir tanesinin plakasını almak için kovaladım, ben yetişemedim, o derece.

Yani gereksiz hıza kesinlikle karşıyım.


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
[MENTION=8165]mustklc[/MENTION] eger beton kamyonuysa normal. Mixerdeki beton kurumadan belli bir sure icinde yetistirmesi gerekiyor betonu o yuzden yaldir yuldur gidiyolar


Çevrimdışı cyaxeres

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 45
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: DDŞ;567479
[MENTION=8165]mustklc[/MENTION] eger beton kamyonuysa normal. Mixerdeki beton kurumadan belli bir sure icinde yetistirmesi gerekiyor betonu o yuzden yaldir yuldur gidiyolar


Acele etmesini gerektirmeyecek bir saatte yola çıkarsa böyle manzaralarla karşılaşmayız bence...


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: cyaxeres;567487
Acele etmesini gerektirmeyecek bir saatte yola çıkarsa böyle manzaralarla karşılaşmayız bence...



Yani illaki bir yolu vardir o isin ancak soyle soyleyeyim beton karisimi bir yerde hazirlaniyor ve sanirim (emin degilim, insaatci arkadaslar konuya aciklik getireceklerdir) karisima gore bir donma suresi oluyor. Donmadan once gidecegi yere gidip betonu bosaltmasi gerekiyor. Yolda da karistiriliyor iste. Zaten gazlaya gazlaya giden kamyonlarin mixeri donuyordur dikkat ettiyseniz.

Ben bu kadar bilirim. Gerisini bilmem :D


Çevrimdışı Özgür Şahin

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 790
    • Profili Görüntüle
    • http://www.mesutozil.com
Alıntı yapılan: DDŞ;567489
Yani illaki bir yolu vardir o isin ancak soyle soyleyeyim beton karisimi bir yerde hazirlaniyor ve sanirim (emin degilim, insaatci arkadaslar konuya aciklik getireceklerdir) karisima gore bir donma suresi oluyor. Donmadan once gidecegi yere gidip betonu bosaltmasi gerekiyor. Yolda da karistiriliyor iste. Zaten gazlaya gazlaya giden kamyonlarin mixeri donuyordur dikkat ettiyseniz.

Ben bu kadar bilirim. Gerisini bilmem :D

   [MENTION=8463]DDŞ[/MENTION] Geçenlerde Anadolu bulvarında giderken (bir gece vakti) orta şeritte giden çimento kamyonu tahminimce 110 km ile gidiyordu, sol şeritten gelerek onu sollamak üzere olan bmw'nin üzerine bir kırdı direksiyonu, bmw nasıl yırttı bilmiyorum. Sonra Anadolu bulvarından İstanbul yoluna ben çıkana kadar izledim arkadaşları, bmw'li inmesi için çok uğraştı kamyoncunun. (neden seni mentionladım bilmiyorum :) )

Acelesi olan bir iş yapmak ile insanları tehlikeye atmak arasında çok kalın bir çizgi olmalı. Memleketimizde acil hasta götürmeye çalışırken kaza yapıp bütün taşıdıkları vefat eden ambulanslar, 30 dk da yemek yetiştireceğim diye  arabaların sağından solundan ölümüne geçerken hayatlarını kaybeden motor sürücüleri de var. Trafik kuralsız, düzensiz ve bir o kadar ahenksiz ki. (saygısız ve uyanık geçinenler için daha özel sıfatlarım da var :) ) dün ara sokakta ışıkta beklerken bastonu ile karşıya geçmeye çalışan bir teyzeye yol verirken (ki yeşil yanalı 2 sn olmuş ve teyzeyi de gördüğüne emin olduğum odun) kornasının üzerinde zıplayan arkadaşı da saygı ile anmak lazım :)

Filmlerde mutlaka görmüşsünüzdür "only" ve bir ok işareti olur. Bu demektir ki sadece ok yönüne dönecekler için, ya da "only" düz bu da dönmeyip düz gidecekler için. sağa dönüşte kmlerce kuyruk olsada düz olanda araba göremezsin. Ama türkiyede sağa 2 şerit dönüş varsa bile 4 şeritlik yolda 8 şerit yan yana dizilir bizimkiler horon teper gibi. Bu da eğitim ile doğru orantılı olsa da bence cezaların caydırıcılığından da oluyor. Malum 82 radarının altından 40 km ile geçen garanticilerin olduğu memleketteyiz.

Ben niye bu kadar yazdım acaba :) fırsatını bulmuşken yazıverdim artık :)
« Son Düzenleme: 27 Mart 2016, 15:18:17 Gönderen: Özgür Şahin »