Merhaba!
Kolayca anlaşılabilir yazınız ve Türkçe'yi güzel kullandığınız için sizi kutlarım :ok:
Şunları öğrenmek isterim: Avrupa otoyollarında hız sınırı kaç km? "Otoyol" özelliği taşımayan şehirler arası yollarda, Türkiye'deki kadar anormal bir hız sınırlaması (110 km!) var mı?
Öncelikle merhabalar,
Hollanda'da 'şehirdışı' kategorisinde -şu an aklıma geldiği kadarıyla- 3 çeşit yol var:
Randweg: Bunlar şehir çevre yollarıdır. Hız sınırı 80 km'dir. Hız sınırına kesinlikle uymanız gerekir! Genelde N harfi ve bir rakamla numaralandırılır. N1, N3 vs Özellikle Hollanda'da 80 km tabelasını gördüğünüz anda o yolda kesin olarak bir kamera olduğunu bilmeniz gerekiyor.
Autoweg: Hollanda yollarının çoğu bu otoyollardır. Hız sınırı 100 km'dir.
Autosnelweg: Bunlar Hollanda'da pek fazla yoktur. Hız sınırı 120 km'dir. Son yıllarda deneme amaçlı olarak bazı bölümler 130 km'ye çıkarıldı.
Almanya hız sınırı konusunda çok daha cömerttir. Bazı yollarda hız sınırı bile yoktur. Var olanlarda ise en düşük hız 120 veya 130 km'dir. Almanya'da aylık/yıllık oto vergileri Hollanda'daki gibi soygun düzeyinde olmadığından insanlar büyük araçlar almaktan pek çekinmiyorlar. Bu da diledikleri gibi hız yapabilmelerini sağlıyor. Eh pek tabii ki, bu da akaryakıt şirketlerinin işine gelen bir şey.
İsviçre'de de otoyollar/otobanlar genelde 120 km hız sınırına sahip. Fakat yolları inanılmaz derecede küçüktür. Bazı otoyolları gidiş/geliş tek şeritli yollardır.
Fransa'da uzun zamandır pek fazla araba kullanmadım. Hız sınırını hatırlayamıyorum. Fakat biz Hollandalılar Fransa otobanlarında -plakamızdan değil, sürüşümüzden ötürü- hemen göze batarız
Fransızlar, bize göre son derece deli gibi kullanırlar (Bu tabii ki Bulgarlarla kıyaslanamaz!
)
Türkiye'deki hız sınırının 110 km'den fazla olmaması bence de olumlu bir durum. Çünkü mâlesef ülkede trafiği sadece trafik bilinci olan aile sahibi insanlar kullanmıyor. Ayrıca Türkiye'de yeni yapılan yollarda da -ilk başta hemen göze çarpmayan- bazı tehlikeli hususlar var. 3 yıl önce Türkiye'ye arabayla geldiğimde karşılaştığım kavisler (ki, bunlar aslında kadastronun hazırladığı yol planında bile yokken, yol yapım ihalesini alan şirketçe sonradan eklenmiş olduğunu tahmin ediyorum) anlık hız kesmemi gerektiriyordu. Özellikle Edirne'den İzmir'e olan yolculuğumda navigasyonun görmediği ve neredeyse her 500 metrede tekrarlayan -gereksiz- virajlar 110 km'yi yapmanızı hem tehlikeli, hem de gereksiz kılıyordu. Dürüstçe söylemem gerekirse, Bulgaristan'da karşılaştığım sürücüler, beni Türkiye'deki yollar kadar ürkütmemişti...