Abi özetliyeyim tekrar. 1.2 litre benzinli atmosferik bir motor ve kapalı kasa çift sıra koltuklu bir ''ticari olmayan'' araç, pekde başka bir şey beklememek lazım şu benzin fiyatlarında. Bu boyutlardaki araçlar dizel olmalıdır. Sonuçta adam 1.4 TDI BNV motorunu Roomster'a, Fabiadakinden daha kısa bi şanzımanla koyuyor.
Ya büyük işte, kamyonetvari bişi, bırak sen o avrupai katalogda MPV imiş zartmış zurtmuş. Fiziği babalar gibi ticari. Makas yerine amortisörü hepsine koyuyorlar zaten :lol:
Gaz olayına gelince istersen tak. Ama araba daha çok devir çevirmiyor, performansa etkimez diyene sonsuz saygılarımla. Tabi arkada nükleer silah taşıyormuş gibi strese girmeyeceksen sorun yok. Bizim V6 da tüketimi tam yarıya düşürmüştü. Cidden ekonomik bi olay. Gaz 1.25, 1.5 TL falan, su niyetine doldur beleş gibi
Fabia TDI demişin, benimki gibisinden. Şöle söliyim performans olarak çok tatmin eder seni 1.2 motor bi kamyonetten sonra, performansı hoştur, sportif karakteri bi otomobil olduğu için daha esnektir, ekonomiktirde, çünkü dizel ve küçük bir otomobil.
Ama kalabalığı pek sevmez, ağırlıktan çekindiğinden değil haaa, 1750-1800 kg civarı ağırlıklarla Tekebelini 4. viteste gözümü karartıp Ronnie James dinleyerek 3500 devirlerde makinenin kıçında orta çağı tekrar yaşatarak gidiş gelişli uçurum kenarı mıcırlı dağ yollarında sollama denen olayın master degreesini yaparak, 6 lı 7 li seriler dizerek, gaz pedalının altındaki plastiği kırarcasına 4. viteste 120-160 bandında kendini aşmış esnekliklerde kitabını beğenmeyip tekrar yazdım.
Yaktığı 5.5 falan bu tip şehirlerarası yollarda.
Ya da çık otobana, 360 km boyunca 5. viteste gazı yerden kaldırma, 180-200 dümdüz gel, soluksuz çektir makineye... Rampada gaz pedalını öyle itmişimdir ki sağ ayak geri geri atarak vibrasyon yapmaya başlamıştır, burnu yukarı 190 a kapmıştır makine. İzmit'ten eve 2 küsür saate inmişimdir, (2.5 tan az) yaktığı 8.3 litredir. GTL mazotlada motorun içine detaling yapmış oluyorum tabi o kadar havayı emdirip, egzosttan çıkarttırarak :lol:
(Rudolf Diesel'in, Otto'nun yaptığı motora, ne bu la, verimsiz anasını satim al ben bunu yaptım demesi gibi düşün, uuff ne güzel anlattım ya!
Ama bu motorun bakımını abartırım ben, tam sentetik Mobil'ler, Castrol'ler ucuz şeyler değillerdir
Ayrıca acımam 7500 de bir dökerim yere onları... 3-5 bin kmde bir 20 TL lik filtresinide atarım çöpe, yepyeniyken haa, sahibindene koysam 10 liradan gider!
Canım isterse Ankara'nın göbeğindeki şehir içindeki 22 km uzaklıktaki okuluma trafiğe kalarak 4.4 ortalamayla giderim, canım isterse yollar şöför görür kaynaklarım pedalı yere 5.7 litreyle falan giderim. Trafiksiz 4.0 falan yakar. Gittede geldede...
Bilesin ki Fabia dar arabadır, arkasında oturan bin pişman olur, zaten senin Roomster'ı alma amacın çokda iyi bi motoru olduğundan falan değil, olsa olsa hem kalite, hem geniş hacim hemde az vergili falan bişi olmasından mütevellittir. Ama ukalalık olarak algılamazsan (forever abimsin, saygıda kusurum varsa tükür sıfatıma) daha 30 yaşına bile gelmemişken, bekarken hususi kamyonet almış olmak bu tarz bunalımlara yol açabilir abi, normal bence yani. Ama şunu bilesin, bir Roomster'in verebilecekleri, en fiyata senin arabandadır, ötesi yoktur.
SONUÇ: Ne kadar köfte o kadar ekmek... Hem az yaksın, hem çok kaçsın, hem performanslı olsun, hem ekonomik olsun, hemde geniş rahat olsun dersen yok devenin Audi Q7 V12 TDI arabası...