Merhaba arkadaşlar, klimatronikte auto, a/c ve iç hava sürkülasyonunu aynı anda aktif edemiyorum, ya auto a/c oluor yada auto iç hava, bu arada a/c ne işe yarar onuda bilmiyorum, beni bu konuda bilgilendirirseniz sevinirim, saygılar...
Merhaba Mehmet Bey;
Yazım biraz açıklayıcı olacağından çok kısa kesemeyeceğim umarım sıkmadan anlatabilirim.
Arabanın ısıtma sistemi sürekli otomatik (Auto) ve klima (A/C Air control hava kontrol ) açık çalışır. Yaz, kış çalışma mahsuru yok. Araç içerisindeki ve dışındaki dereceler ile klima sistemi devreye girer ve çıkar kışın hiç çalışmaz dememiz mümkün.
Eğer iç sirkülasyon moduna basılırsa, araç içerdeki mevcut havayı tüm iç havalandırma sistemlerinden dolaştırarak geçireceği için ( ayak bölmesi havalandırma, göğüs havalandırması, ön cam havalandırması ) otomatik modu kapatır.
Çünkü otomatik modun çalışma sistemi servisin ve kitapçığın verdiği bilgiler doğrultusunda şu şekilde oluyor.
Araç 22 dereceye ayarlanırsa otomatik mod devreye girer girmez iç derecelerle ölçüm yapıyor fan şiddetini açıyor. Devamında dikkat edin fan kısılıyor, ses değişiyor bu ses değişimi aracın soğutmayı farklı yere yönlendirmesinden kaynaklanıyor.
Nedeni şu içerdeki ortam ısısı 22 ye gelince dereceler artık bölgesel ölçerek ayak bölmesinde ısı artar ise hava akışını ayaklara, ön bölgede artış olursa göğse, camlardan artan bir ısı olursa ön camlara yönlendiriyor. bu değişimleri gerekse klima açarak gerekse dış ortam ısısı yeterli ise dışardaki hava ile ısıtarak yada soğutarak sağlıyor.
Eğer biz iç sirkülasyon moduna alırsak bu sistem devreden çıkıyor. Aklınızdan şunu çıkarmayın fanı kısınca yada elle bir ayar yapınca auto kapanır e o zaman 22 derece ayar tutmaz mı demeyin. Tutar ama fan yüksek yada sürekli aktif çalışır 22 sabitler gerekli olan olmayan her yer soğur yada ısınır.
Auto modunda derece 22 gelince sadece gerekli bölgelere hava akımı uygulayarak araca daha az yük bindirir.
Yukarıdaki 22 derece değeri örnektir bu değer keyfe keder değişebilir.
Kolay gelsin tüm Form dostlarına.