škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Klimatronik kullanımı

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı msbioo

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 28
    • Profili Görüntüle
Merhaba arkadaşlar, klimatronikte auto, a/c ve iç hava sürkülasyonunu aynı anda aktif edemiyorum, ya auto a/c oluor yada auto iç hava, bu arada a/c ne işe yarar onuda bilmiyorum, beni bu konuda bilgilendirirseniz sevinirim, saygılar...


Çevrimdışı pehlivan_m

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 151
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: msbioo;569837
Merhaba arkadaşlar, klimatronikte auto, a/c ve iç hava sürkülasyonunu aynı anda aktif edemiyorum, ya auto a/c oluor yada auto iç hava, bu arada a/c ne işe yarar onuda bilmiyorum, beni bu konuda bilgilendirirseniz sevinirim, saygılar...

 Merhaba Mehmet Bey;
 
   Yazım biraz açıklayıcı olacağından çok kısa kesemeyeceğim umarım sıkmadan anlatabilirim.
   
   Arabanın ısıtma sistemi sürekli otomatik (Auto) ve klima (A/C Air control hava kontrol ) açık çalışır. Yaz, kış çalışma mahsuru yok. Araç içerisindeki ve dışındaki dereceler ile klima sistemi devreye girer ve çıkar kışın hiç çalışmaz dememiz mümkün.
 
   Eğer iç sirkülasyon moduna basılırsa, araç içerdeki mevcut havayı tüm iç havalandırma sistemlerinden dolaştırarak geçireceği için ( ayak bölmesi havalandırma, göğüs havalandırması, ön cam havalandırması ) otomatik modu kapatır.
 
   Çünkü otomatik modun çalışma sistemi servisin ve kitapçığın verdiği bilgiler doğrultusunda şu şekilde oluyor.
 
   Araç 22 dereceye ayarlanırsa otomatik mod devreye girer girmez iç derecelerle ölçüm yapıyor fan şiddetini açıyor. Devamında dikkat edin fan kısılıyor, ses değişiyor bu ses değişimi aracın soğutmayı farklı yere yönlendirmesinden kaynaklanıyor.
 
   Nedeni şu içerdeki ortam ısısı 22 ye gelince dereceler artık bölgesel ölçerek ayak bölmesinde ısı artar ise hava akışını ayaklara, ön bölgede artış olursa göğse, camlardan  artan bir ısı olursa ön camlara yönlendiriyor. bu değişimleri gerekse klima açarak gerekse dış ortam ısısı yeterli ise dışardaki hava ile ısıtarak yada soğutarak sağlıyor.
 
   Eğer biz iç sirkülasyon moduna alırsak bu sistem devreden çıkıyor. Aklınızdan şunu çıkarmayın fanı kısınca yada elle bir ayar yapınca auto kapanır e o zaman 22 derece ayar tutmaz mı demeyin. Tutar ama fan yüksek yada sürekli aktif çalışır 22 sabitler gerekli olan olmayan her yer soğur yada ısınır.
 
  Auto modunda derece 22 gelince sadece gerekli bölgelere hava akımı uygulayarak araca daha az yük bindirir.
 
   Yukarıdaki 22 derece değeri örnektir bu değer keyfe keder değişebilir.
 
  Kolay gelsin tüm Form dostlarına.


Çevrimdışı msbioo

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 28
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: pehlivan_m;569858
Merhaba Mehmet Bey;
 
   Yazım biraz açıklayıcı olacağından çok kısa kesemeyeceğim umarım sıkmadan anlatabilirim.
   
   Arabanın ısıtma sistemi sürekli otomatik (Auto) ve klima (A/C Air control hava kontrol ) açık çalışır. Yaz, kış çalışma mahsuru yok. Araç içerisindeki ve dışındaki dereceler ile klima sistemi devreye girer ve çıkar kışın hiç çalışmaz dememiz mümkün.
 
   Eğer iç sirkülasyon moduna basılırsa, araç içerdeki mevcut havayı tüm iç havalandırma sistemlerinden dolaştırarak geçireceği için ( ayak bölmesi havalandırma, göğüs havalandırması, ön cam havalandırması ) otomatik modu kapatır.
 
   Çünkü otomatik modun çalışma sistemi servisin ve kitapçığın verdiği bilgiler doğrultusunda şu şekilde oluyor.
 
   Araç 22 dereceye ayarlanırsa otomatik mod devreye girer girmez iç derecelerle ölçüm yapıyor fan şiddetini açıyor. Devamında dikkat edin fan kısılıyor, ses değişiyor bu ses değişimi aracın soğutmayı farklı yere yönlendirmesinden kaynaklanıyor.
 
   Nedeni şu içerdeki ortam ısısı 22 ye gelince dereceler artık bölgesel ölçerek ayak bölmesinde ısı artar ise hava akışını ayaklara, ön bölgede artış olursa göğse, camlardan  artan bir ısı olursa ön camlara yönlendiriyor. bu değişimleri gerekse klima açarak gerekse dış ortam ısısı yeterli ise dışardaki hava ile ısıtarak yada soğutarak sağlıyor.
 
   Eğer biz iç sirkülasyon moduna alırsak bu sistem devreden çıkıyor. Aklınızdan şunu çıkarmayın fanı kısınca yada elle bir ayar yapınca auto kapanır e o zaman 22 derece ayar tutmaz mı demeyin. Tutar ama fan yüksek yada sürekli aktif çalışır 22 sabitler gerekli olan olmayan her yer soğur yada ısınır.
 
  Auto modunda derece 22 gelince sadece gerekli bölgelere hava akımı uygulayarak araca daha az yük bindirir.
 
   Yukarıdaki 22 derece değeri örnektir bu değer keyfe keder değişebilir.
 
  Kolay gelsin tüm Form dostlarına.

Teşekkür ederim Mehmet bey, oldukça aydılandım, bu durumda klimanın hep auto ve a/c modunda olması hem aracın az yakması hemde sağlık açısından daha iyi oluyor, eski klimalarda bilinen aracın az benzin harcaması için klimanın soğutma yaparken iç hava sirkülasyonunda durması bizimkilerde olmasada oluyormuş...


Çevrimdışı mert-erdem

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 220
    • Profili Görüntüle
İç sürkülasyon özellikle uzun yolda tercih edilmemelidir. İçerideki kirli hava sürekli döneceği için oksijen miktarı azalır ve istenmeyen sınuçlara neden olabilir.


Çevrimdışı pehlivan_m

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 151
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mert-erdem;570039
İç sürkülasyon özellikle uzun yolda tercih edilmemelidir. İçerideki kirli hava sürekli döneceği için oksijen miktarı azalır ve istenmeyen sınuçlara neden olabilir.

   Bu konuda çok haklısınız Mert bey.
 
 Araç içerisinde azalan ve bizim fark edemediğimiz oksijen miktarı uzun yolda normalden daha çabuk uykunun gelmesine yol açıyor.


Çevrimdışı pehlivan_m

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 151
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: msbioo;570000
Teşekkür ederim Mehmet bey, oldukça aydılandım, bu durumda klimanın hep auto ve a/c modunda olması hem aracın az yakması hemde sağlık açısından daha iyi oluyor, eski klimalarda bilinen aracın az benzin harcaması için klimanın soğutma yaparken iç hava sirkülasyonunda durması bizimkilerde olmasada oluyormuş...

Yardımcı olabildiysem ne mutlu bana;
Evet dediğiniz az yakması için iç sirkülasyon modunda olması doğru çünkü o zaman manuel modda dahi olsa araç klima motoru ve dışardan emiş sağlayamadığı için devre dışı kalacak ve araç daha az yakacak lakin içeriside ısınmaya ister istemez başlar aynı hava sürekli içeride dönerken dışardan camdan yansıyan güneş ortamı ısıtır.

İşin özü alın AUTO moda en ideal değer olan 22 ve 23 dereceye ayarlayın yaz, kış kullanın.

Unutmadan bir çok arkadaşım ve yakınım düne kadar ısınmak için 28lere kadar ve hatta üzerine kadar ayarlayıp sonra tekrar düşürüyorlardı.

Bu yanlış bir uygulama daha çabuk ısınacağı kanısındalardı. Fakat ısınmayan araç 30 dereceye bile alsanız ısıtmaz.

Denemelerimiz ile ortalama bu günlerde aracı ısıtıp 23 dereceye aldığımızda 5 ile 10 dakika arasında ortam ısındı ve ısıtma sistemine tekrar dokunmadan rahat durabildik.

Lakin ertesi gün 30 civarı bir dereceye ayarladığımızda 5 ile 10 dakikada aynı ısıya ulaşan araç ilerleyen vakitlerde içerde bunalmamıza ve ısıyı düşürmemize yol açtı. Gereksiz ısı artışı güç kaybı ve uzun sürüşlerde uyku hali demek.

Kolay gelsin.


Çevrimdışı pehlivan_m

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 151
    • Profili Görüntüle
Unutmadan ilave etmek isterim. İç sirkülasyon modu hayat kurtarıcıdır. Daha önceden Auto moda da çalışan aracın içerisi uygun ısıda hep hazırdır, sıkışan ve bol dur kalklı bir trafiğe giren araç diğer araçlar arsında yoğun egzoz gazına maruz kalır bu durumda iç sirkülasyon moduna alınan araç dışardaki gazlardan kendini izole ederek, içerideki mevcut temiz ve uygun hava ile trafikten çıkaracak kadar rahat bir sürüş sunacaktır.