Selamun aleykum arkadaşlar. Arabamın bakımları ve parça değişimleri hepsi üst üste gelmiş. Yaptıra yaptıra bitiremedim. Cumartesi günü arabamda Z rotları, tablalar değişti. şarz dinamosu rulmanı ve şarz dinamosu bilya takımı set halinde değişti.bunların dışında 2 ay içinde arabada baskı balatalar değişti. Triger kayış seti değişti.araba 10 bin bakımları yapıldı. Elektrikli direksiyon setinde hafif kaçırma vardı yapıldı. Debriyaj balatası değişti. toplamda 1800 civarında para yedi araba. arabam pıtır pıtır oldu sürmesi daha ayrı bir keyifli oldu. Sıfır araba gibi sallama çukurlarda en ufak ses gelmiyor. Bu hafta da yazlıkları takıp depoyu fulleyip test edeceğim. Ne kadar fark ediyor bu kadar şeyden sonra. Arabanın sesi bile değişti. Tek merak ettiğim kaç sene gider araba böyle sadece 10 bin bakımları ile.
[MENTION=880]hakan[/MENTION]gürler,
Hayırlı olsun iyi günlerde kullanın. Aracınız kaç km' deydi? Benimki 2006/51.000 km de ancak triger seti 5. yılda değişmişti, Aralık 2010 da. O tarihten bu yana 21.000 km yaptım.Ön düzende de tüm lastik ve Z rotları 2009 Temmuz'unda değişmişti.Bir sıkıntı hissetmiyorum ama bu yaz oldukça uzun bir yola gideceğim ve tahminen 15.000 km yapacağım.Özellikle triger setinden tedirginim.Kitap 5 yıl diyor ama biz 6. yılı tamamlıyoruz.
Birde nerede yaptırdınız bu işleri?
Konu ettiğiniz parça değişimleri tamamen kullanıma bağlı.Örneğin orjinal fişeklikler lastik vb. aksam en iyi şartlarda bile 4.5 5 yıl ve aniden lastiklerin bazıları eriyor bazıları için için yanıyor.2009 da değiştirdiğimde orjinal lastiklerin hali perişandı ve zaten araba birden gezinmeye başlamıştı.Yerli lastiklerin kalitelisi kolay kolay bozulmuyor. Amortisör üst takozlarıda aynen bu durumda 5. yılda ses yapmaya başlar.Debriyaj balatasını 40.000 de değiştirende var 120.000 km de de Tamamen kullanılan markaya, kullanıma, zorlamaya bağlı.Alternatör bilyalarını aslında bozan su. Ben aracı yıkattırırken üstünü naylonla sardırıyorum.Normalde km' yede bağlı ancak 8-10 yıldan önce bozulmaz.Balatalarda tamamen kullanım alışkınlıklarına markasına göre değişir. Tabi disklerin kaliteside önemli.Kimi var zımpara gibi, kimi var tereyağ gibi... Fren hidroliğini kontrol ettirdiniz mi? Normalde 2 yılda değiştirilmesi gerekir, denirsede (!) ben 2010 Aralığında değiştirmiştim.Yine geçen sene kontrol ettirdiğimde vizkozitesi çok kötüydü biraz boşaltıp takviye yaptırmıştım şimdi komple değiştireceğim.Görünüşte frenlerde bir sıkıntı yaratmıyor gibi ancak rutubet(nem) emici olduğundan bir süre sonra hidrovak ve merkezlerde karıncalanmaya neden oluyor ve lastiklerde yumuşarsa işte o zaman frenler iyice zayıflıyor tabi bir kazaya neden olmasa bile masrafıda inanılmaz miktarda çok oluyor.