[MENTION=10146]varadin[/MENTION], [MENTION=9036]hakangurler[/MENTION],
Anladığım kadarıyla ~ 150.000 km yapmış bir araç almışsınız, şimdiye kadarda en az 20-40.000 km. arasıda siz yapmışsınız. Kaça aldınız kesinlikle belirtmemişsiniz. Örneğin Hakan beyin aracının ön sol çamurluk darbesinde, ben olsam asla o çamurluğu değiştirtmezdim. Şimdi öyle ustalar ve aletler var ki çamurluğu sökmeden eski haline getiriyorlar ve hele hele sizinkinde boya bile istemez, maliyetide taş çatlasa 100 TL. Üstelik ne ısıtma ne de çekiçleme....Sizinki gibi km. yapmış araçlarda triger seti en az 3 defa değişir. Ve şu an 3. değişimi kullanmanız gerekir. Debriyaj seti tamamen eski sahiplerinin ve sizin kullanma tarzınıza bağlı. Agrasif kullanılırsa 40-50.000 km de değiştirirsiniz, itinalı ve dikkatli kullanılırsa en az SACHS - LUK veya VALEO olmak şartıyla en az 100.000 km. ve üstü yapanları gördüm. Sizin bu km lerde en az 2. yi bitirmiş yada 3. değişimi kullanıyor olmanız gerekir. Bitmiyorki ön düzende rotiller,fişeklikler, laleler rulman(bilya), amortisör ve takozları vb. bir yığın parça var. Benim şu an 5. skoda aracım. 1999 Felicia Combiyi sıfır alıp 2006 da 164.000 km. de sattım ön düzene dokunmadım. VW grubunda ilk aracım fabia I combi 2009 yılında ön düzen fişeklikleri ve amortisör ve takozları değişti.Çıkan fişeklikler ve amotisör takozları adeta 4.5 yılda dağılmıştı.Ya folluk gibiydi bazıları erimiş denge çubuğuna yapışmıştı. Adamlar zaten kullanım ve bakım kitaplarında km.den bağımsız 5 yılda değiştirin diyorlar.Yani lastikteki kauçuk ve katkı maddeleri öyle ayarlanmışki 5. yılda kendi kendini adeta imha ediyor !!!!!.Yerli o tarihte 3 yıldız marka lastik-fişeklikler takıldı dün bakımda tüm ön düzen kontrol edildi Hepsi ilk günkü gibi çıktı.Yeni fark ettim serviste sol kapı lastikleri çürümüş olacak şey değil,kimin aklına gelir....50.500 km deki arabada kapı lastikleri dağılmaya başlasın. Parmağınızı sürtüyorsunuz ufalanıyor..10 yılı doldurdu ya.!!! Ha! diyeceksiniz bu Fabia 1 demi böyle,hayır son 15 yılda üretilen tüm araçlar aşağı yukarı böyle. Genellikle özellikle cebi şişkinler, bizler gibi 10-15 yıl aynı aracı eğer sıfır aldılarsa kullanmıyor elden çıkarıyorlar. Bir dönem yerli araçlar için 2 yıl yada 50.000 km yapın elden çıkartın derlerdi.O hesap... bana görede bu sınıftaki araçlar 5 yıl yada 100.000 km. kayda değer, değer kaybetmeden dehlemek lazım, sonrası faizli para gibidir. Adeta metres tutmuş gibisinizdir, eliniz cepten hiç çıkmaz. Birde bizde "İDARE EDER ABİ" anlayışı hakimdir.Yada "nerede TRAK,orada bırak" ELBETTE BÖYLE OLUNCA ARIZALI YADA SORUNLU BİR PARÇA DİĞERLERİNİDE ETKİLEYİP MASRAFI KATLIYOR...
Birde seçeceğiniz servisi iyi ve sorunları size açıklayan yol gösteren ciddi yerleri seçeceksiniz. Tabi aracı 2. el alacaksanız bence gözü kapalı almayacaksınız.53 yıldır araç kullanırım İlk aldığım araçtan (Haci Murat 124) yediğim kazığı hala unutamam. 2 yıl kullandım her gün bir sorun çıkartırdı üstelik modelde 1 yıllıktı (1972) ama Kırklarel' inde dereye uçmuş 2 ay suda kalmış,boyaya verdiğimde araçta orjinal renk sadece araç şase nosunu yazan kısımdı Aracın org.rengi gece mavisi, motor bölümü beyaz, yolcu kabini koyu nefti yeşil arka bagaj kırmızı çıktı.Kapılar bile farklı farklı renklerde.Gerçektende org. olanlar 30.000 TL civarındayken 17.000 TL. ye aldım diye sevinirken neredeyse bana 2 yılda 25.000 ne mal oldu ve 2. yıl sonunda 28.000 ne satıp kurtuldum.İyiki satmışım alan 3 ay sonra yatak sardırdı,meğer yağ devr-i daim pompasıda eli kulağında arızalıymış. Eğer araçtan anlamıyorsanız alırken yanınızda anlayan birini götüreceksiniz. Örneğin Computest servisleri şanzımandaki difransiyeldeki sesi kesmek için şanzıman yağına talaş karıştırıldığı tespit edemez.Kimsenin aklına aracı bir servise götürüp silindir kompresyon basınçlarını ölçtürmek gelmez.Halbuki eğer Fabia 1 için değerler silindirler arası dengesiz yada 12 bar'ın (170-175 psi)( 1 bar = 14,5 psi ) altındaysa o motor size yapacağınız km göre kısa sürede sorun çıkartacaktır, demektir.Yetkili servislerdeki test cihazları silindir basıncı 10 bar'ın altına düşmedikçe her şey normal diyor. Halbuki diğer 3 silindir 13-14 bar civarındayken herhangi biri 12 bar bile olsa o silindir en azından ölçüm yapıldığı anda SAKAT' tır ve en azından 4 siboptan biri yada daha fazlası kaçırmaya başlamış demektir.
Kısaca aslında karşılaştığınız sorunlar eski sahiplerince yeterli servis gösterilmemiş araçlarda olabilecek sorunlar.