Arkadaşlar DSG, benzerleri gibi ileri teknoloji bir şanzımandır. O yüzden nasıl çalıştığını bilerek kullanmak gerekiyor. Ne kitap ne kitapçık ne de internetten onca videosu varken araştırıp öğrenmesek bilinçsiz kullanımdan dolayı da bir sürü sorun çıkacaktır. Tabi ki vw böyle bir sebep göstermiyor çok şükür. Yine de mesela yokuş destek sisteminin (hill-holder) freni bıraktıktan sonra yaklaşık 2 sn gecikmeli freni bıraktığını bilmesek aniden gaza yüklenebiliriz. Her otomatik şanzıman neyi nasıl yapıyor, D modu nedir S modu nedir, manuele alınca hangi devirde hangi vitese almam lazım gibi kullanırken bilinçli olmayı gerektiriyor. Aslında düz vites şanzımanda çok daha fazla dikkat ediyoruz. Zaten etmesek motor boğulacak, siboplar vuracak ya da stop edecek. Otomatik bir şanzımanda yukarıdakilerin hiç biri ile karşılaşmazsınız. Üstelik bunun için de bir çaba göstermezsiniz. Otomatik şanzıman bunu halleder.
Yokuş aşağı inerken frenlemeyi muteakip bir miktar kompresör yapmak için DSG vites düşürür ama bu sefer de devir yükselir. Siz buna gerekmiyorsa hafif gaz vererek ya da manuele alıp vites büyüterek karşılık verebilirsiniz. Otomatikte gaz, düzdeki gibi basınca gider gaz kesince kasmaz, aynı zamanda şanzımana komutlar verirsiniz. Biraz yüklenerek vites düşürürsünüz ya da ivmelenerek/hızlanarak giderken daha yüksek vitese geçmemişse gazı hafif bırakarsınız, rahatlayınca varsa bir üst vitese geçer. Ya da durmalarda yarım debriyaj yapıp balataları yememesi için yarım fren değil pedala tam basmak gerekiyor. Soğuk motorla ilk kalkışta manuele alıp bir süre birinci viteste kalması istenebilir. Aynı durum yokuşlarda da gerektiğinde uygulanabilir.
Konforlu ve daha az yoran sürüş için otomatik şanzıman!