Fiyat inanılmaz ölçüde pahalı ama devlet dediğimiz organizmanın (!) yapımcı yüklenici(Meteahh
İT) ile yaptığı sözleşme böle.İşin aslına bakarsanız Gebze - İzmir otoyolu projesinin 2008 yılı başında yayınlanan ilk ihale ilanında, İzmit Körfez köprüsü üzerinde üç gidiş, üç dönüş şeritli (toplam altı şeritli) karayolu ve bir gidiş bir dönüş iki demiryolu hattı projesi yer almıştı. Ancak Ağustos 2008'de “1 numaralı zeyilname” ile demiryolu hatları kaldırıldı ve 27 Eylül 2010 günü demiryolsuz Körfez köprüsü ile Gebze - İzmir otoyolu sözleşmesi imzalandı.(Nedendir acaba?
!!) Konu Hk.geniş bilgi link:
http://www.cumhuriyetarsivi.com/katalog/4199/yazar/10071-HAYRETT%C4%B0N+%C3%96K%C3%87ES%C4%B0Z/2010/12/31.xhtmlAynı benzerlik 3. hava limanı inşaatında da yaşandı (Dolgu olayı !!!!!)Yapımı üstlenen firmalarda az tanıdık değil....
Nurol,
Özaltın,
Makyol,
Astaldi,
Yüksel ve
Göçay konsorsiyumu (nedir ne değildir merak edenler firma isimlerine tıklarlar) İşin en garibi yapımcılara verilen günlük 75.000 araç garantisi. Bu sayının yakalanamadığı her gün konsorsiyum zararı devlet hazinesinden karşılanacak. Hoş 90 Krş' luk benzini 435 krş iteleyenler geçiş ücretini 35 USD olarak tespitinde bir GARİPLİK ve GARABET yok ! ! !.
Benim esas üzerinde durmak istediğim nokta, köprünün bir türlü açıklanmayan fizibite raporunda. Benzer durum 3. hava alanında da var. Malum köprü bizim meşhur Kuzey Anadolu Fayımızı tam dik olarak kesiyor.1999
[SIZE=-1]d[/SIZE][SIZE=-1]epreminin yer hareketini inceleyince görürüz ki: Aynı anda 50 cm'e varan bir yukarı kaldırma ve 120 cm'lik yatay hareket oluşmuş ve bunun ardından gelen ani düşüş ve daha küçük dalgalanmaların takip ettiğini görüyoruz.[/SIZE]Depremin odak derinliğinin 10–15 km olduğu ve sağ atımlı 120 km civarında bir fay hareketi ortaya çıktığı yapılan incelemelerle belirlenmiştir.Sonuçta Türkiye'nin KAF fayının alt bölümünün batıya doğru 3.5 mt. kadar kaydığı uydu fotograflarıyla kanıtlanmıştır. Hal böyleyken bu köprü hangi mantık ve güvenceyle yapılabilmiştir, anlamak çok zor.