škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Yeni Soygun- Körfez Köprüsü

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı adnan58

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 332
    • Profili Görüntüle
İstanbuldan konuya müdahil olarak bu tür tartışmalarla birbirinizi kırmamanız konuyu uzatarak gerilim yaratmamanızı rica ediyorum ve adminden bu konuyu kaldırmasını rica ediyorum


Çevrimdışı Esariipek

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5849
    • Profili Görüntüle
Konu tartışma mesajlarından temizlenmiştir. Forum üyelerinden istirham ediyorum farklılıklarımız zenginliğimizdir ancak lütfen mümkün olduğu kadar siyasete girmeden, birbirimize hakaret etmeden,kırmadan dökmeden fikirlerimizi paylaşalım. Sevgiler selamlar


Çevrimdışı ailotana

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1266
    • Profili Görüntüle
Bütün konuşmaları takip ettim silinmeden. Arkadaş hakaret etti de ben mi göremedim? Neden banlandı acaba? 1984 ve Hayvan Çiftliği kitaplarını yeni okumamın etkisiyle psikopata bağladım galiba biraz. Mesajlarda silinince üstü kapanmış gibime geldi.

20 yıla yakındır forumları kullanan birisi olarak bu tarz çekişmelerin yaşandığını çok gördüm. İnsan olan yerde sorun çıkmaması imkansız zaten. Ama çok kolay adam harcanıyor gibime geldi. Banlana banlana adam kalmayan forumlar gördüm. Onlara dönmeyelim ne olur. İstemiyorsan bırak git demekte güzel bir söylem değil bence. Tartışmak forumların temelinde var zaten.
« Son Düzenleme: 26 Nisan 2016, 20:49:16 Gönderen: ailotana »


Çevrimdışı cafkar

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 176
    • Profili Görüntüle
Burada pek çok konuda olduğu gibi biraz ciddi biraz da geyik muhabettine yazışılabiliyor. Diğer konularda da bu şekilde yazışılabiliyor.
biri diyor dgs daha iyi , diğeri hayır manuel biri dizel, biri benzinli, biri o araç daha iyi, biri bu daha iyi.
Karşıt fikirler her zaman olacak ki tartışmada ve doğru karar olsun.
Nasıl dizel mi benzin mi diye tartışılınca bu konuyu kaldırmıyorsak bunu da kaldırmak tartışmayalım demek doğru değil.

Bir otomobil forumunda benzin ücretlerini , araç fiyatlarını ,(pahallı benzini kullanıp tüm alanlarda gelirimize kıyasla en fazla vergiyi (ÖTV, KDV verdiğimizi )  modifiyeyi konuşuyorsak nerede daha uygun fiyatlı işlem yapabileceğimizi konuşabiliyorsak bunu da konuşabilmeliyiz.

Kanıksanan bir gerçek var ki o da örneğin köprü açıldığında feribota zam olabileceği ya da sefer sayısının azaltılabileceği (dilerim karşılaşılmaz).ya da yollarda ücretli geçişin olduğu yerlerdeki diğer yolların bakım onarımları ya da iyileştirme faaliyetlerinin ağırdan alınması gibi şeyleri konuşuyor olmak yaşıyor olmaktan vahim değildir.

Herkesin kendi görüşünde ya da karşıt görüşte verebileceği pek çok örnek olabilir.
Ama konuşmayalım konuyu kapatalım kaldıralım demek doğru bir hareket noktası olmaz.

Eleştiri yapacağım diye kimsenin hakaret etmeye elbette hakkı yok
Yyazılanları okuduğumda her hangi bir hakaret göremedim.
hiciv mahiyetinde yazılmış bir şey var sadece.  
"hiciv:bir olay, durum ya da kişinin , iğneleyici sözlerle eleştirilmesidir."
Türk halkı olarak sanırım en çok kullandığımız ve belli oranda da başarılı olduğumuz bir alan bu .
Gülüp geçmek lazım hiciv biraz gülmek biraz düşünmek biraz konuşmak içindir.
Susmak için kelimelere ihtiyacınız yoktur,
Konuşmak için kelimelere, bilgiye, fikre, araştırmaya dinlemeye öğrenmeye,düşünmeye  vb liste uzatılabilir.
Hiciv içinse daha fazlasına ihtiyaç vardır.


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: cafkar;572161
 
....Karşıt fikirler her zaman olacak ki tartışmada ve doğru karar olsun.
Nasıl dizel mi benzin mi diye tartışılınca bu konuyu kaldırmıyorsak bunu da kaldırmak tartışmayalım demek doğru değil.

Bir otomobil forumunda benzin ücretlerini , araç fiyatlarını ,(pahallı benzini kullanıp tüm alanlarda gelirimize kıyasla en fazla vergiyi (ÖTV, KDV verdiğimizi )  modifiyeyi konuşuyorsak nerede daha uygun fiyatlı işlem yapabileceğimizi konuşabiliyorsak bunu da konuşabilmeliyiz......  



Kesinlikle haklisiniz. Sadece devletin uygulamalari degil, bircok arac fiyati parca iscilik vs. Gibi hususlarda tartisiyoruz. Kimi zaman goklere cikardiklarimiz oluyor kimi zaman da yerden yere vurduklarimiz. Ama burasi da bunun icin var. insanlar birbirine hakaret etsin diye degil.

Tartisma mesajlarini okuyan uyelerimizden konuyu gereksiz yere isgal ettigim icin ozur dilerim fakat oncelikle sahsima sonrasinda hepimizin yonetimi olan forum yonetimine bulunulan hakaret ve ithamlar artik bir yerde son bulmaliydi.

Ozellikle bir mesaj vardi sahsim adina edilmis kufur ve hakaretler iceriyordu, ben savcilik yolunu isaret ettigimde yazan sahis tarafindan hemen duzeltildi. Sanirim sizler o halini gordugunuz icin hakli olarak bir hakaret goremedik diyorsunuz. Ancak mesajin duzeltilmemis hali de arsivlerden cikti yoneticilerin elinde mevcut su anda :)

Isteyen yonetimden talep ederse saniyorum ki yonetim ekran goruntulerini paylasir.

Bir de kotu olan durum sudur ki; sahsimin yonetimdeki forumdaslarla olan samimiyeti zannimca yanlis anlasilmakta. Yoneticilerle aramin cok cok iyi olmasi benim forum kurallarina tabii olmadigim anlamina kesinlikle gelmez. Bu forumda yanlis ne yapiyorsam cezasini herkes gibi cekerim. Daha once de ornegi vardir (bkz. Mevzu bahis sahisla bundan onceki tartismamiz sonucu almis oldugum uyari cezasi)

Bu konuya aciklik getirebildigimi saniyorum. Bu konuda hala daha benden ve yonetimden suphe edebilen arkadasim varsa cani sagolsun. Diyeceklerim bukadardir.


Çevrimdışı cafkar

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 176
    • Profili Görüntüle
Teşekkür ederim açıklama için. Ben o mesajları görmedim. Burdaki var olan mesajlar üzerine yazdım.
Küfür ve hakaret etme hakkı kimsede olamaz.
 Forum kuralları gereğince mesajların silinmiş olması ve ilgili kişinin uzaklaştırılması bu bilgiler doğrultusunda en uygun yaptırımdır. Geçmiş olsun.

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı bipekkan

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 360
    • Profili Görüntüle
İyi güzelde benim mesajımın ne günahı vardı son 2 sayfa komple silinmiş.o bilgileri toparlayıp makale haline getirene kadar 1.5 saat uğraşmıştım.:)


Çevrimdışı Physicist16

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 239
    • Profili Görüntüle
Beklemek lazım köprünün açılışını.  Arz talep dengesine göre fiyat yeniden şekillenir. Bu yolun günlük 150 binden fazla kapasitesi var. Isletmeci aptal değil fiyati biraz düşürüp daha çok kâr eder.

GT-I9190 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı mdindas

  • hürgeneral
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4181
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ailotana;572130
Bütün konuşmaları takip ettim silinmeden. Arkadaş hakaret etti de ben mi göremedim? Neden banlandı acaba? 1984 ve Hayvan Çiftliği kitaplarını yeni okumamın etkisiyle psikopata bağladım galiba biraz. Mesajlarda silinince üstü kapanmış gibime geldi.

20 yıla yakındır forumları kullanan birisi olarak bu tarz çekişmelerin yaşandığını çok gördüm. İnsan olan yerde sorun çıkmaması imkansız zaten. Ama çok kolay adam harcanıyor gibime geldi. Banlana banlana adam kalmayan forumlar gördüm. Onlara dönmeyelim ne olur. İstemiyorsan bırak git demekte güzel bir söylem değil bence. Tartışmak forumların temelinde var zaten.


Ahmet kardesim
Hayvan ciftligi kitabini 9 sinif ogluma okumasi ve imtihan edilecegi soylenince bende haberdar olmustum. Sozcu gastesi masum kalir bazen.


Çevrimdışı bipekkan

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 360
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;572050
Döwlet yapıp işletecek ve sonra devredecek olan kişi/firma/şirket (neyse artık) günlük 75.000 araç geçiş garantisi vermiş. 74.999 araç geçerse üstünü döwlet tamamlayacak; 75.001 araç geçerse o fazladan geçen 1 araçtan alacağı nah poyint.
Sözleşmede 75.000 yazıyor ama sonra ihale safhasından sonra 40.000' e düşmüş.Tıpkı 3. hava limanı arazisinde istenilen kot düzeyinin yakalanması için 2.5  milyar metreküp dolgu malzemesi gerekiyordu Bu dolguda Kanal İstanbul kazısından karşılanacaktı. 2.5 milyara m3 dolguda ortalama 3 mt. karşılık dolgunun da ~ 90 cm' e düşürülmesi demek.Proje sonunda mahsuplaşma yapılıp yapılmayacağıda meçhul. Birde yolcu garantisi konusu var köprüye benzer. 25 yılda toplam 300 milyon yolcu dewlötlü tarafından garanti edilmiş. İlkbahar-sonbahar kuş göç yolları üzerinde bulunan bu hava limanına bu mevsimlerde ve kışın saatte 50-60 km ile esen o poyraz ve karayel altında kazasız belasız uçak indirsinlerde görelim.

Kısaca tam bir YAP-İŞLET-SOY DÜZENİ,

Canlı Tap taze bir örnek bu konuda:
2012 Kasımında Türkiye’nin ilk bölgesel havalimanı olma özelliğini taşıyan Zafer  Havalimanı’nda devletin milyonlarca €’luk zarara uğradığı ortaya  çıktı. Bu ilginç zararın ise, yapımcı firmaya verilen yolcu  garantisinden kaynaklandığı anlaşılıyor. Yaklaşık 4 yıl önce  açılışı yapılan havalimanı, Kütahya’nın Altuntaş ilçesinin Kuyucak  mevkiinde kuruldu. Havalimanı yap işlet devret modeli ile yönetim kurulu  başkanlığını İbrahim Çeçen’in yaptığı İçtaş İnşaat firması tarafından  üstenildi. Firma, 29 yıl 11 aylık işletme karşılığında, havalimanını  yaptı. Havalimanı firmaya 50 milyon euro’ya mal oldu. Sözde devlet kasasında para çıkmadı deniliyor ama Zafer Havalimanı’nda devletin kesesinden çıkacak para ise ilk yılın  sonunda belli oldu. 2013 yılının sonunda havalimanını işleten İçtaş  firması Devlet Hava Meydanları İşletmesi’nin (DHMİ) kapısını çaldı. Ve  sözleşmede yer alan yolcu sayısının gerçekleşmediğini belirterek,  aradaki farkın kapatılmasını istedi.Bu talepler DHMİ’nin hesaplarını Meclis adına denetleyen Sayıştay  denetçilerinin de dikkatini çekti. Talepleri mercek altına alan Sayıştay  denetçileri, İçtaş firmasına rekor sayıda yolcu garantisi verildiğini  belirledi. Firma ile DHMİ arasında imzalanan sözleşmeye göre sadece ilk  yıl yani hizmete girdiği yıl için, 500 bin iç 350 bin de dış hat yolcu  garantisi verildi. İlk yıl verilen garanti edilen 850 bin toplam yolcu  sayısının o yıllardaki Kütahya’nın 572 bin olan nüfusunu bile geçmesi dikkat çekti.  Kütahya ilinin tamamı aynı yıl içinde havayolu ile seyahat etse bile,  sözleşmede yer alan 850 bin yolcu sayısını tutturamıyor. Bu da devletin  ilk yıldan cezalı konuma düşmesine yol açtı.Devletin, ilk yıl için 850 bin yolcu garantisi verdiği Zafer Bölgesel  Havalimanı’nın aynı yıl için hizmet verdiği yolcu sayısı ise taahhüdün  çok altında kaldı. DHMİ verilerine göre, 2013’te havalimanından 63 bin  872 iç hat, 20 bin 902 de dış hat yolcusu yaralandı. Aynı yıl için  devlet, yolcu garantisi nedeniyle firmaya "4 milyon 163 bin 236 €"  ödemek zorunda kaldı.Tabi 2014-2015 te bu zarar ne oldu araştıramadım.
Devlet nasıl soyulurmuş efendim?


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4893
    • Profili Görüntüle
Çarşı karışçak gene kanımca.

Cep telefonundan yazdım. Yazım hataları affola.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Kişi ne amaçla bakarsa onu görür. Seksenli yıllarda Eskişehir'de öğrenciyken 6 sene kadar İstanbul'a hem demiryolu ile hem de karayolu ile o zamanlar 5,5-6 saat sürerek gider gelirdim. Bilenler Bilecik virajlarını bilir. Geçtiğimiz yıllarda bir kaç kez daha Eskişehir'e kendi arabamla gidip geldim. Yol yokuş ve virajları devre dışı bırakan tünellerden ve vadi içinden otoban haline gelmişti. Şimdi bu rahatlığın muhakkak bir bedeli olacaktır. Siz başta verilen yatırım ücretini hesaplarsanız eksik olur.  İşletme süresince hizmetin devamı için yine ücret ödenecektir. Hizmeti keşke bedavaya yapacak birileri olsa. Bülent İpekkan 30-40-50 sene öncelerini yaşı itibariyle iyi hatırlayacaktır. Bu nereden nereye geldiğimiz durumunu gençlere anlatmak gerçekten zordur. Onlar annelerinin karınlarında bile cep telefonu zillerine aşınaydı. Aşınaydı da bugün cep telefonundan önce çağrı cihazı ile sahadaki kişilerle haberleşilirdi dersem kaç kişi hatırlar? 5.25" 360 KB flexible diskleri kaç kişi biliyor. Disket değil o zamanlar disk deniyordu. Disket kavramı 3.5" 720 KB kasetlilerle çıktı. Zaman hızla ilerliyor, teknoloji gelişiyor, teknolojide katkımız olsun ama sadece başkaları için değil, kendimiz de kullanalım, yararlanalım. Bugün bir gram DNA iplikçiğinde zettabayt (bir trilyon gigabayt) bilgi yüklemesi hedefleniyorsa bu teknolojinin gelişmesi sayesindedir.

Neyse şimdi Zafer Havalimanına baktım. http://zafer.aero/TR/page/hakkimizda-14
Bu da İbrahim Çeçen ile ilgili bir haber; http://www.on5yirmi5.com/biyografi/ekonomi/sirketler/92470/ibrahim-cecen-kimdir.html

Çevredeki kaç vilayete hizmet için inşa edilmiş. Keşke 50 milyon € verip 30 sene daha işletilebilseydi. Orada çalışanlar var, bakımı, onarımı, vesair her şeyi var. Doğrudan devletin kendi yaptıkları bedava mı işletiliyor? Süresi sonunda da devlete devredilecek. Şimdi binlerce bölge insanı yararlansın diye devlet üzerine para veriyorsa kötü bir şey mi? Ama bizde şöyle bir düşünce var; maaşlarımız yarın iki katına çıksa herkes göbek atar. Hazine azalmış, gelir-gider dengesi bozulmuş kaç kişinin umurunda! Verilerin hepsi elimde olmayınca ne kadarı kâr, ne kadarı zarar bilemiyorum. Tabi ki aynı hizmeti en az külfetle elde etmek eftaldır.

Benim genelde şöyle bir tavrım var; bir şeyin alternatifini, daha iyisini sunamıyorsam karşı gelmem! Muhalefetimiz karşı gelmekten proje üretemiyor, hükümet savunma yapmaktan daha verimli olabilecek politikalar üretemiyor. Burada ali, veli kim yaparsa yapsın insanlığa  katkı verecek her eser kutsaldır, faydalıdır.

Kısaca hava yolu halkın yolu olmuşsa, devlet vatandaşı için bir şey yapmış demektir. Yoksa gençliğimizde uçağa binmek sadece zenginlere mahsustu, bunu da unutmamak gerekir!

Konuşulacak çok şey var, yer dar olsa da uzattığım için hakkınızı helal ediniz! Selam, Sevgi ve Saygılarımla...


Çevrimdışı Physicist16

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 239
    • Profili Görüntüle
Fransa da otoyol ücretlerine bir bakın isterseniz.  Yaktiginiz yakita yakin otoyol ucreti ödersiniz. Proje elestirilebilir ama bağnazca değil. Bu projeyi yapan sirketlerin çoğunluğu Türk sirketi. Adamlar koyduğu paranin kârını en erken 8-9 yıl sonra alacaklar. Neymiş devlet zarar edecekmis. Ulan devlet harcamadigi paradan nasil zarar eder,  üstelik bir de bundan vergi alacak. En kötü ihtimalle aldığı vergiyi subvanse eder. Bankamatikten para cekmeyi bile bilmeyenler dahi otoyolun maliyet hesabını yapiyor.

GT-I9190 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı promethe

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 557
    • Profili Görüntüle
Bahsedilen bunca şeyi devlet kendisi yapıyor olsa anlarım, hizmet ediyor halkına denir. Ama yap isley devret modeliyle devletin kasasından para çıkmıyor sözünün ne kadar doğru(?) olduğu sonradan açığa çıkıyor, birilerine en basit deyimiyle peşkeş çekilip, devletin kasasından yani senin benim cebimden olmayacak paralar çıkıyorsa sorgulamak normaldir bu durumu. Sorgulamayanlar mutlaka olacaktır, ama soru sorana neden soruyorsun demek çok mantıklı değil. Gerçekler ve gerçeklerin nasıl gösterildiği önemli.


Çevrimdışı Physicist16

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 239
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: promethe;572671
Bahsedilen bunca şeyi devlet kendisi yapıyor olsa anlarım, hizmet ediyor halkına denir. Ama yap isley devret modeliyle devletin kasasından para çıkmıyor sözünün ne kadar doğru(?) olduğu sonradan açığa çıkıyor, birilerine en basit deyimiyle peşkeş çekilip, devletin kasasından yani senin benim cebimden olmayacak paralar çıkıyorsa sorgulamak normaldir bu durumu. Sorgulamayanlar mutlaka olacaktır, ama soru sorana neden soruyorsun demek çok mantıklı değil. Gerçekler ve gerçeklerin nasıl gösterildiği önemli.
Bu modelle hangi para çıkıyor devletin kasasından hocam. Yüklenici firmalar siradan firmalar değil.  Diğer ülkelerde de milyar dolarlık işler yapan dev turk şirketleri bunlar. O ülkelerde mi peşkeş cekiyor bizim şirketlere.

GT-I9190 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi