škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Škoda Tarihi

Ziyaretçi · 20 · 89040

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Ugur A.

  • Ziyaretçi
Skoda’nın tarihi 1890’lara uzanır... O zamanlar Avusturya-Macaristan vatandaşı olan Vaclav Klement ( doğum 1868), bisikletine parça bulmak için Almanya’ya yazdığı mektuplardan sonuç alamayınca, Vaclav Laurin ile ortak bir bisiklet atölyesi kurarlar... Daha sonra, önce motosiklet daha sonra da otomobil (1905) üretimine geçerler...

Birinci Dünya Savaşı sonrası ise 1859’da kurulan Skoda Works ile 1925'te birleşti... Skoda ; o doneme kadar, ağır silahlar, lokomotif, uçak, gemi ,türbin gibi ağır sanayi ürünleri üreten bir sanayi kuruluşu idi...
Ancak bu arada ciddi bir model üretimi gerçekleştirdi...
 
L&K 110(1925)/Skoda 430(1929)/Skoda 645(1930)/Skoda Suberb (1938)


Skoda Auto olarak otomotiv sektörüne 2. Dünya Savaşı sonrası 1945’de 1100 serisi araçlar ile girdi... 50’ li yıllarda 440, Spartak, 445 Octavia, Felicia, 1000MB gibi modeller üretti...
 
Skoda 440 / Skoda 1201 / Skoda 1201 SW / Skoda 1000MB




Komünist rejim altında olmasına ve üretim zorluklarına karşın iyi bir isim haline geldi...
60’ lı yıllarda Octavia Combi, 1202 Combi, Felicia Convertible, MB 1000/1100, 1203, 100 ve 110 modellerini piyasaya sürdü...
 
Skoda MB 1100 / Skoda Octavia / Skoda Octavia / Skoda 100





70’ lerde ise 110 R Coupe, 1100GT, 120S Rallye, 105/120/125 ve 130RS modellerini çikarttı...
 
Skoda 110R Coupé / Skoda 1100 GT / Skoda 120S Rallye / Skoda 130 RS





80’ lerde Garde, 130/135/136, Rapid, Favorit modelleri ile devam etti...
 
Skoda Garde / Skoda 135 Estelle / Skoda Rapid




1991’ de rejimin liberalleşmesi ile Volkswagen Grubu’ na satılan Skoda Auto, bu tarihten sonra Felicia, Octavia, Fabia ve Superb modellerinin teknolojik ve görsel yeni versiyonları ile otomobil piyasasındaki yerini sağlamlaştırdı.
 
İlk kurucular Laurin & Klement ise bugun Skoda modellerinin “executive” versiyonlarının üretimine Skoda ile koordineli olarak hâlâ devam etmektedir.


Çevrimdışı 06navy

  • Black Eagle
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1730
    • Profili Görüntüle
Bu güzel ve bilgi dolu başlık için teşekkürler Uğur abi, bilmediğimiz bir çok şeyi öğrendik.:)


Çevrimdışı Yunus İBİŞ

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 968
    • Profili Görüntüle
bilgi için teşekkürler Uğur abi
"Biz Türk\'üz!Tarihimize ve en yakın mazimize bakarak Türk\'üz der ve bundan haklı bir iftihar duyarız."

^^^^^^^^^^^|___
|...:SAGOCUYUZ::....| |;\\___.
|_..._.....__===|=_=__=...,]|
(@)***(@)**(@)**(@)(@)


Çevrimdışı Mesdi

  • ST Aile Ferdi
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2811
    • Profili Görüntüle
    • http://www.seatclubturkey.com/plaka/plaka_olustur.php?text=34+UDD+63

octaviaman

  • Ziyaretçi
Adamlarda ki çalışkanlığa ve azime hayranım.Biz olsaydık parçayı Almanya dan bulamasak italyanını bulurduk,çinlisini bulurduk yine aklımıza bir yerlerden başlayıp üretmek ve sanayileşmek gelmezdi.Ondan sonra böyle 20000 tl lik arabalara 40000 verip bineriz işte.Amerikalı tıksırsa,ingiliz hapşırsa,Alman öksürse ekonomimiz etkilenmezdi.Gazoz kapağından dışa bağımlı ekonomimiz olmazdı sanayiye dayalı adam gibi adam bir ekonomimiz olurdu.Zararın neresinden dönülse kardır.Bunlardan hala ibret almıyoruz.Alamıyoruz.


Çevrimdışı beytullah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2662
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: octaviaman;5604
Adamlarda ki çalışkanlığa ve azime hayranım.Biz olsaydık parçayı Almanya dan bulamasak italyanını bulurduk,çinlisini bulurduk yine aklımıza bir yerlerden başlayıp üretmek ve sanayileşmek gelmezdi.Ondan sonra böyle 20000 tl lik arabalara 40000 verip bineriz işte.Amerikalı tıksırsa,ingiliz hapşırsa,Alman öksürse ekonomimiz etkilenmezdi.Gazoz kapağından dışa bağımlı ekonomimiz olmazdı sanayiye dayalı adam gibi adam bir ekonomimiz olurdu.Zararın neresinden dönülse kardır.Bunlardan hala ibret almıyoruz.Alamıyoruz.

 
:clap::clap::clap::clap:
" ALLAHIM GÖNLÜMDE OLANI HAKKIMDA HAYIRLI EYLE, HAKKIMDA HAYIRLI OLANA GÖNLÜMÜ RAZI EYLE..."[SIGPIC][SIGPIC]


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: octaviaman;5604
Adamlarda ki çalışkanlığa ve azime hayranım.Biz olsaydık parçayı Almanya dan bulamasak italyanını bulurduk,çinlisini bulurduk yine aklımıza bir yerlerden başlayıp üretmek ve sanayileşmek gelmezdi.Ondan sonra böyle 20000 tl lik arabalara 40000 verip bineriz işte.Amerikalı tıksırsa,ingiliz hapşırsa,Alman öksürse ekonomimiz etkilenmezdi.Gazoz kapağından dışa bağımlı ekonomimiz olmazdı sanayiye dayalı adam gibi adam bir ekonomimiz olurdu.Zararın neresinden dönülse kardır.Bunlardan hala ibret almıyoruz.Alamıyoruz.
Şu dosyayı indirip okumanızı tavsiye ederim.;)
 
http://rapidshare.com/files/221142739/DEVR__304_M_RoePORTAJ.pdf.html


berfin.meb

  • Ziyaretçi
Başlıktaki teşekkür bölümü yine kapalı.  Çok teşekkürler  Uğur@k@r .


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: berfin.meb;46360
Başlıktaki teşekkür bölümü yine kapalı.  Çok teşekkürler  Uğur@k@r .

önceden etmiş olabilirsiniz :)


berfin.meb

  • Ziyaretçi
Evet haklısınız hakanerdoğan. Öyle olmuş.


Çevrimdışı crash

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2832
    • Profili Görüntüle
kuruluş yılı 1890' lar diyor ya.Tam olarak ben söyleyim bari :D 1895...
YAŞASIN PEUGEOT-SKODA KARDEŞLİĞİ...
 


berfin.meb

  • Ziyaretçi
Skoda Şirketi 1895 yılında Laurin ve Klement adlı aile şirketinde çalışan iki kişinin bisiklet yapmak üzere ortaklık kurmaları ile kuruldu. 1899'da motosiklet, 6 yıl sonra da araba yapılmaya başlandı.
1991'de Volkswagen Grubu tarafından satın alındı...


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Bu da videolu anlatımı:
[YOUTUBE]XB1VWBhTkns[/YOUTUBE]



Çevrimdışı GNC75

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 514
    • Profili Görüntüle