Evet arkadaşlar,
Bu yaşanmış bir TüvTürk Macerasıdır... Torpilsiz, muamelecisiz aracını bizzat kendi muayene ettirmek için yola çıkan arkadaşlar için faydalı olabileceğini düşünüyorum ...
Aracım 1996 Model Astra GSI [ SFI ]
205.000km de..
Son zamanlarda ( sanılanın aksine ) işleri biraz sıkı tutmaya başlayan TüvTürk'de aracımı muayene ettirmek için dün için İstanbul / Şile İstasyonundan gün aldım. Nitekim; bizim Turbo Astra GSI'mızı da burdan geçirmiştik, araçta bir sorun zaten yoktu ama onlarda bir sorun çıkartmamışlardı. Daha sakin oluyor diye Şile'den randevu aldım.
Aracım ile gitmeden önce XENON ampullerini, park ledlerini söktüm, yerine standart H4 ampullerimi taktım. Bütün fren tertibatımı zaten 1 ay önce yenilemiştim, disc'lerim balatalarım el freni telim, el freni balatalarım vesaire... bütün fren hortumlarımı kaliperlerimi kontrol ettirmiştim, frensel bazda bir sıkıntım olmadığından emindim
Dün sabah servise gittim, aracımı lifte kaldırdım, aks körüklerinde karterde vs. heryeri kontrol ettim. gram yağ kaçağı olmadığından emin oldum, motor numarama baktım, pırıl pırıl okunuyordu zaten
daha sonra far ayarına gittim, sinyallerimden birinde bi çatlaklık vardı, bu vesile ile değiştireyim dedim, değiştirdim... Son sistem bir trafik seti aldım, bu vesile ile 6 ay önce süresi dolan yangın söndürücümü de yenilemiş oldum...
Aracımın egzost tertibatı da gayet düzgündü bana göre
Headers'tan sonra Katalitik yerine yumurta susturucu, kocaman bir BİLEN marka orta susturucu ve sonda da Remus susturucum vardı
aracın sesi öyle aman aman sesli değildi zaten az çok bilenler var
Herşey tamamdı, gittim muayeneye, daha gider gitmez tek kapı spor bir araba olması nedeniyle Özel ilgi gördü araç heralde ki, 3-4 genç memur aracın etrafında dolanmaya başladı, fren testlerinden tek hamlede neredeyse sapma yok denecek kadar az olarak geçti, el freni arka frenler hepsi ip gibi... ordan çıktı kanala, kanalda altını kaldırdılar üstüne kaldırdılar, kaputu açtılar, diğer araçlarda yapmadıkları birçok prosedürü uyguladılar, buna gözümle şahit oldum
tekerlekleri kaldırdılar, önden arkadan kaldırdılar, egzost tertibatını incelediler, son en ön kısma geldi, far ayarları vesaire burda baktılar yaklaşık bu işlemler 25dk. sürdü normalde tünele girip araçların çıkma süresi 10-15 dakika sürüyordu
araç çıktı,
MUAYENE ONAYLANMADI diye,
3 kusur bulmuşlar,
1. Akü kutupbaşı artı ucunda koruma kapağı yok ---- Hafif Kusur
2. Arkada 94 GSI larda orjinal olan benim sonradan taktığım ama ayırt etmesine imkan olmayan SPOILER - Fabrika normları dışı HAFİF KUSUR
3. Egzost ilgili yönetmeliğe aykırı - AĞIR KUSUR
Aracı muayene eden memura dedim, Yönetmelik ne diyor ? ben ne yapmalıyım ?
cevap: ORJİNAL SUSTURUCUSUNU TAKICAKSINIZ, ARACINIZ BİRAZ SESLİ ÇALIŞIYOR.... dedi
Muayeneci arkadaşa, tonlarca dil döksemde standart orjinal bir susturucu ile de bu aracın sesinin düşmeyeceğine, aracın sesinin gayet normal olduğuna ve aracın gerçekten bu sesi verdiğine ve REMUS un ABART egzost olmadığına bir türlü ikna edemedim, ve gittim hemen Şile Sanayisinde bir egzostcu buldum söktürdüm benim sondaki remus'u standart bir egzost taktırdım! ONALRA GÖRE STANDART!
gittim muayeneye tekrar, ÇIKIŞ kapısına arkadaşı çağırdım, "egzostu değiştirdim" dedim, ön tarafa gelin dedi, hayır dedim burda bi bakın, ben ikinci kez geçemezsem param yanacak sonuçta dedim.
"Peki, arabayı çalıştır" dedi. çalıştırdım bi gaza bastı.
- " eeee, bunun sesi değişmemişki AYNIIIIIII " dedi...
ben sana demedimmi ey İNSAN EVLADI bu arabanın sesi bu ! BU ses azalmaz! Demedimmi dedim ? beni niye dinlemiyorsun sen çokmu biliyorsun ki bu arabayı burda bu kanıya varıyorsun dedim.
içerden çok bilmiş diğer arkadaşını çağırdı , diğer arkadaş yine olmamış ses aynı sesini kessin gelsin dedi.
benim tepem iyice attı.
aynen gittim içeri servis müdürünü bulmaya, buldum ve durumu izah ettim; veznenin arkasından biraz da yüksek bir ses tonu ile... o sırada o çok bilmiş vatandaşta hemen içeri girdi, servis müdürüne olanları anlatmaya başladı, ikisinin muhabbetini dinliyorum...
Servis Müdürü: siz adama egzostu değiştirin dediniz mi ?
Eleman: evet,
S..M : Adam değiştirmiş mi ?
Eleman: Evet, değişti ama ses aynı ?
S.M : adama değiştirin dediyseniz, elemanda değiştirdiyse yine aynıysa demekki araba bu, katalitik üzerindemi ?
Eleman: Evet üzerinde ( yumurta susturucuyu katalitik sanıyorlar, çok bilmiş arkadaşlar bu arada )
S.M : Orta susturucu varmı ?
Eleman : var
S.M : O zaman bu adam ne yapsın ki ?
Eleman: sus pus...
S.M : içeri getirin arabayı bakalım dedi,
bana geldi eleman arabayı kanala alın evraklarınızı verin içeri dedi,
servis müdürü takım elbisesi ile girdi kanala, alta baktı, ses baktı, tamam dedi yapacak bişeyi yok herşey var arabada zaten, başka bir arızası var mı dedi, hiçbirşeyi yok cevabını alınca, daha ne bekliyorsunuz dedi,
buna tabi eleman bozuldu, servis müdürü içeri girdi, şikayet ettiğim eleman arabanın etrafında 4 dönmeye başladı, bir daha kaldırdılar arabayı, incik cıncık, herşeyine baktılar, kemerler arka kemerler, alt fren hortumlarını ÇEKİŞTİRDİLER! sis farlarının açılarını kontrol ettiler, fran testine soktular tekrar vs. vs. vs. aklıma gelmeyen ve dahası....
en son geldi eleman :
BU ARABANIN RENGİ NASIL "KAHVE" dedi
ruhsatta kahve yazıyor ve araçta opel 382 renk koduna sahip sedefli bir kahverengi... günü geliyor Füme oluyor, günü geliyor kahve oluyor güzel bi renk esasında
neyse bunu da TEKNİK olarak izah ettim elemana, başka da kusur bulamayınca bende spoiler'i kaldırttım yazıdan, bu aracın orjinal ekipmanı dedim, ben zaten çıngarı çıkardıktan sonra elemanlar da eksik bulamayınca artık boşverdiler...
Araca onayı verdileri...
Tek Bulabildikleri Eksik:
Kutupbaşı artı ucunun koruma kapağı yok ---- Hafif Kusur !
İşin özü şu ki,
spor bir araba ile gittiğinizde ki benim aracımda ne cam filmi vardır, ne yay vardır, bayağı bir standart dıştan bakıldığında
spor arabaya karşı bir de MUAYENEYİ YAPAN ELEMAN biraz bilgisiz ve "İLGİNÇ, NEDENSİZ" tavırlar takınıyor ise bu tarz bir zorluk ile karşı karşıya kalabilirsiniz.
Servis müdürüne sonradan gittim teşekkür ettim.
Kendisine araç hakkında teknik bilgi de verdim, motor gücünün yüksek olmasından kaynaklanan bir ses olduğunu , hem hacmin hem de gücün yüksek olduğu araçlarda, standart bir 1.6 arabadan çıkan sesi beklenmesinin biraz yanlış olduğunu söyledim, nitekim hak verdi de...
Olan benim egzostcuya verdiğim 50TL ye oldu tabi
birde kaybettiğim bir sürü zaman ! lanet Ettim hakkaten ama ....
Siz Siz olun;
hakkınızı sonuna kadar arayın
Umarım sizler böyle ABUK SABUK sorunlar yaşamazsınız