škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Arabanın altına duba çarptı ve DSG'deki gıcırtı

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı telepinu

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 183
    • Profili Görüntüle
Merhabalar,
Bugün arabanın altına inip kalkan duba çarptı. Nasıl oldu diye sorarsanız acelem vardı (Hamamönü'nün orada) yol açık görünüyordu ama duba inikmiş, ben yavaşça girerken kalktı, arabayı biraz kaldırıp indirdi. Sonra işe gittim.

Akşam motoru rölantide biraz çalıştırdıktan sonra motor arıza ışığı yaktı, sonra yağ yanmaya başladı ve motoru durdurun uyarısı verdi. Arabayı bırakıp servisi aradım.

Ne dersiniz?

Diğer bir konu da araba trafikte bir miktar gittikten sonra yokuş yukarı dur kalk trafikte kalkarken gıcırt ses geliyordu. Sanki yokuş kalkış için yaptığı frenlemeden mi diye düşündüm. Bugün düz yolda da rölantide giderken 1'den 2'ye giderken de gıcırt seslerini duymaya başladım. Ses var ama silkelemiyor. Bunu da bakarlar herhalde.

Araba'yı alalı 7 ay oldu, severek aldım ama inşallah arabadan soğumam. Çok da masraf çıkartmazlar umarım.


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Karterde delik ya da sızıntı ihtimali var.
Maaliyet fazla olursa altını vurduğunuz için kaskoya başvurabilirsiniz.
Hemen müdahele ettiğiniz (stop) için çok sorun olacağını zannetmiyorum.
Bunda arabadan soğumayı gerektirecek birşey yok.
Herkesin başına gelebilecek küçük talihsizlikler..


Çevrimdışı yeren

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 127
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: telepinu;574355
Merhabalar,
Bugün arabanın altına inip kalkan duba çarptı. Nasıl oldu diye sorarsanız acelem vardı (Hamamönü'nün orada) yol açık görünüyordu ama duba inikmiş, ben yavaşça girerken kalktı, arabayı biraz kaldırıp indirdi. Sonra işe gittim.

Akşam motoru rölantide biraz çalıştırdıktan sonra motor arıza ışığı yaktı, sonra yağ yanmaya başladı ve motoru durdurun uyarısı verdi. Arabayı bırakıp servisi aradım.

Ne dersiniz?

Diğer bir konu da araba trafikte bir miktar gittikten sonra yokuş yukarı dur kalk trafikte kalkarken gıcırt ses geliyordu. Sanki yokuş kalkış için yaptığı frenlemeden mi diye düşündüm. Bugün düz yolda da rölantide giderken 1'den 2'ye giderken de gıcırt seslerini duymaya başladım. Ses var ama silkelemiyor. Bunu da bakarlar herhalde.

Araba'yı alalı 7 ay oldu, severek aldım ama inşallah arabadan soğumam. Çok da masraf çıkartmazlar umarım.


çok geçmiş olsun hemen servise gitmenizi öneririm. bir yakınımın başına benzer bir durum gelmişti alttan aldığı bir darbe sonucu vites kutusu dağılmıştı


Çevrimdışı telepinu

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 183
    • Profili Görüntüle
Bugün And otoya gösterdim. 10-25bin arası masraf çıkabileceğini söylediler.
Yağ karter'den damla damla akıyordu.

Kasko'nun ise karter muhafazası, yağ sensörünü ve karter korumayı karşılayacağını söylediler.

Bu durumda kaskoyu bozdurmaya değer mi?

And ile Efe arasında ciddi fark olur mu? Genelde And tavsiye ediliyor galiba.
Dışarıda yapılsa garanti bozulacaktır. Zaten DSG'de ayrı bir risk.

İyi Günler


Çevrimdışı drscapula

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 900
    • Profili Görüntüle
    • http://www.birkerede.com
geçmiş olsun kasko neden hepsini karşılamıyor sonuçta bir kaza ?


Çevrimdışı telepinu

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 183
    • Profili Görüntüle
Duba çarpınca hareket etmeseydim zaten masraf çok olmayacaktı.
Ben kazadan sonra hareket ettim. Motora verilen zarar yağ boşaldıktan sonra gerçekleşti.


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Gecmis olsun da 25k para biraz pahali sanki? Arac yatak sardiysa disarida bir ozel servise yaptirabilirsiniz.

Tahminimce max 10k tutacaktir.

Arada fark eden en az 5-10k para ile olasi bir dsg arizasini cok rahat karsilar diye dusunuyorum :)


Sent from my iPhone using Tapatalk


Çevrimdışı azureusecz

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 622
    • Profili Görüntüle
Bence çok fazla ama komple motor yapılsa ne kadar olacak sanki?
Bu arada çok geçmiş olsun.


Çevrimdışı qbil

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 60
    • Profili Görüntüle
Çok geçmiş olsun sigortacınızla görüşmeden özel servise gitmemenizi  öneririm belki sigortacınız size değişik bir yol gösterir ve tamamını  kaskodan yaptırabilirsiniz


Çevrimdışı mustklc

  • Gürültülü Tidiay
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1987
    • Profili Görüntüle
geçmiş olsun . özel otoparkın dubası mı bu ? . biz de dikkat edelim bu tür yerlerde


Çevrimdışı simurgson

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 587
    • Profili Görüntüle
Çok geçmiş olsun.
Benzer bir olayı çok uzun zaman önce 1.8 T 1998 Passatta yaşamıştık. Ben kullanmıyordum aracı. Bir aile dostumuzun arabasıydı. Yağ karterini delmişler ve farketmeyip devam etmişler. Araç uzun süre servisin otoparkında yattı. Sigortayla falan ciddi gerilimler yaşandı. Sonunda avukatın da basıtırmasıyla sigorta hasarın yarısını ödemeyi kabul etti. Tiptronik şanzuman komple değişti. Yanlış hatrlamıyorsam 5 milyar lira tutmuştu :)
Sonradan servisin müdürü tamir edilebileceğini falan söylemişti ama iş işten geçmişti.


Çevrimdışı telepinu

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 183
    • Profili Görüntüle
Beyler bilgiler için çok teşekkürler. Şöyleki, yeni yapılan hamamönünde'ki yola girmeye yeltendim, inip kalkan dubalar var. Belediye aracı için açılmış, aslında girilmez tabelası varmış fakat bir araç da o tabelayı kapatmıştı. Duba inik olduğu için ben de girmeye yeltendim, o anda da duba kalkmaya başladı. Ortada ne bir görevli ne de bir şey vardı.

Ben arabamı olduğu gibi bıraksaydım, ve çekici çağırsaydım, hem o tabelayı kapatan araca da ceza çıkardı hem de kafam ağrımazdı. Ne varki acele ile eşimi dişçi randevusuna yetiştirme telaşı bana çok pahalıya malolacak.

İşin ilginci işe gidene kadar bir şey olmadı ama yağ damla damla akşama kadar azalmış, aracı 40-50 metre yavaşça sürmüş bulundum. Bunun etkisi ne olur bilmiyorum ama motor titriyordu kontağı kapattığımda.

Eğer çok yüksek bir maliyet çıkarsa, dışarıda yaptırmak bir alternatif. DSG'de sesli geçmeye başladı. Çok canım sıkılıp satmak zorunda kalmak istemiyorum. Önceden 2004 model polom vardı, LPG taktırttım. bir türlü düzen tutmadı. subap yaktı, yaptırttım ve sattım. 5 yıl bindiğim 2010 otomatik corsa ise beni bir kere üzmedi.

VAG grubu arabaları ile bir uyumsuzluk var. Bir arabayı çok sevince illaki bir şey oluyor zannedersem.


Çevrimdışı telepinu

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 183
    • Profili Görüntüle
Arabayı lifte çekince başka dikkatimi çeken nokta ise yağ sensörünün açıkta olduğuydu. Karter koruma karteri değil de aracın ön tarafını kapatıyor.

Atölye Şefi DSG hava ile soğusun diye açık bırakıldığını belirtti. Ne anladık biz bu işten. Yaşadığımız ülke'de her an alttan üstten birşey gelebilir.


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Sandık motor alsan o kadar tutmaz.  Servis fiyatı abartmış. Servisten ziyade dışarıda işin ehli çok usta var.  Zaten gerekiyorsa rektefeyi servislerde dışarıda yaptırıyor. Çok olsun 5-6 bine bu iş bence çözülür. Canınızı sıkmayın.  Kaza yaptınız ve araç hasar aldı.  Bir yerinize birşey olmadı ya en önemlisi bu. Para ile çözülebilir sorunlar dert edilmemeli,  sağlıklı olduktan sonra para kazanılır..

A0001 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı promethe

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 557
    • Profili Görüntüle
Çok geçmiş olsun, iyi bir motorcu ustasıyla görüşmekte fayda var. Bu fiyatlar çok abartılı, servis fırsatçılık yapmış. Akif hocamin dediği gibi, can sıkıcı bir durum, ama sağlığınız yerinde olduğu sürece düzelebilecek bir durum.  

Eğer kasko tamamını karşılamayacaksa en güzeli  dışardan iyi bir ustaya yaptırmak.