škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Octavia 1.0 TSİ 115 PS İngiltere'de Satışa Sunulmuş.

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
3 silindir motor işini BMW çıkardı sanırım,

Bir arkadaşın dediği gibi 1lt lik motor hacminden 300nm tork çıkmaz. Hele ki DSG kombinasyonu varsa. 1.6lt de max 310nm alınabiliyor ki o da std değil yazılımla :)

Söylediğiniz gibi tork aralığı 2Bin ile 3500 arasında ise çok da perf lı zevkli olmayacaktır. Ama tabii ki 1.0lt bir motora göre güzel değerler.



Çevrimdışı fb.samet

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 302
    • Profili Görüntüle
1.2 tsi den pahalı olacağı söyleniyor.eğer doğruysa bence gerek yok.


Çevrimdışı aserhat

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 150
    • Profili Görüntüle
Merhaba,

Yaklaşık 1300 kg ağırlığında kalabalık ailelerin bagajları ile binerek 2 ton civarına çıkabilen bir arabada aşırı sıkıştırılmış 1.0 motorun ömrü bence max 60-70 bindir. Ki bende 1.2 TSI var 105 lik çok kalabalık kullanmasamda 150 bin i çok geçeceğini düşünmüyorum.


Çevrimdışı fb.samet

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 302
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: aserhat;579688
Merhaba,

Yaklaşık 1300 kg ağırlığında kalabalık ailelerin bagajları ile binerek 2 ton civarına çıkabilen bir arabada aşırı sıkıştırılmış 1.0 motorun ömrü bence max 60-70 bindir. Ki bende 1.2 TSI var 105 lik çok kalabalık kullanmasamda 150 bin i çok geçeceğini düşünmüyorum.


Çok doğru söylediniz.yokuşlarda kalkışlarda araç kalabalıkken 1.2 tsi zorlanırken 1.0 tsi yi düşünemiyorum.tabi buda motoru zorlayacağı ićin motorun ömrüde kısa olacaktır.


Çevrimdışı Swift

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 97
    • Profili Görüntüle
3 slindir motorlara pek sıcak bakamıyorum.

Bunların bir kısmı 4 silindirli bildik bloktan 1 silindir atarak yapılıyor. (Örneğin, Polo 1.4 TDI motoru 1.9luk blokun bir silindir atılmış hali). 2 piston yukarıda iken diğeri aşağıda. Arada 180 derece açı var diyelim. Titreşimi azaltmak için balans ağırlıklar falan var ama sonuçta bariz daha titreşimli. Dengesiz yükten dolayı uzun vadede daha az dayanıklı.

Sıfırdan 3 silindirli tasarlanmış olanlarda ise piston pozisyonlarında 120şer derece açı var diyebiliriz. Pistonun biri en yukarıda iken diğeri ortada, öbürü de en aşağıda. Bunun etkisi olarak krank boyunca gidip gelen bir yük dağılımı var. Bu da aslında problemli bir durum.

Emisyon ayağına garip çözümlere gidiliyor, start-stop gibi. Bunların hepsi 3-5 kmlik emisyon/tüketim testlerinde iş gören ama uzun vadede probleme açık çözümler. Kanaatimce imkanlar ölçüsünde 4 silindir altına inmemeli.


Çevrimdışı drhsyn

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 257
    • Profili Görüntüle
3 silindir olarak 2012 polo 1.2 tdi kullandım, 150.000 km. Titreşim konusunda haklısınız, bariz daha titreşimli. Dayanıklılık olarak da muhakkak 4 silindirden kısadır ancak 150.000 e kadar çoğu zaman sıkıştırarak kullanmama rağmen herhangi bir arıza vermemişti. Şimdi de yine 3 silindirli 1.4 tdi kullanıyorum bakalım bu nasıl olacak, şu ana kadar hissettiğim daha titreşimli 1.2 ye göre.


Sent from my iPhone using Tapatalk


Çevrimdışı Esariipek

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5850
    • Profili Görüntüle
3 silinidir, dayanıklılık, uzun ömürlülük, arabayı sıkma. Se-le-na selena selena [MENTION=8463]DDŞ[/MENTION] [emoji23][emoji23][emoji23]


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Selena geldiiii :D

Vag muhendislerinin bildikleri birseyler var 3 silindirde.

Eger eskiden yaptiklari gibi yapiyorlarsa omrunu hiic kafaya takmayin cunku sizi gomecektir ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk


Çevrimdışı Engin E

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 8341
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Swift;579715
3 slindir motorlara pek sıcak bakamıyorum.

Bunların bir kısmı 4 silindirli bildik bloktan 1 silindir atarak yapılıyor. (Örneğin, Polo 1.4 TDI motoru 1.9luk blokun bir silindir atılmış hali). 2 piston yukarıda iken diğeri aşağıda. Arada 180 derece açı var diyelim. Titreşimi azaltmak için balans ağırlıklar falan var ama sonuçta bariz daha titreşimli. Dengesiz yükten dolayı uzun vadede daha az dayanıklı.

Sıfırdan 3 silindirli tasarlanmış olanlarda ise piston pozisyonlarında 120şer derece açı var diyebiliriz. Pistonun biri en yukarıda iken diğeri ortada, öbürü de en aşağıda. Bunun etkisi olarak krank boyunca gidip gelen bir yük dağılımı var. Bu da aslında problemli bir durum.

Emisyon ayağına garip çözümlere gidiliyor, start-stop gibi. Bunların hepsi 3-5 kmlik emisyon/tüketim testlerinde iş gören ama uzun vadede probleme açık çözümler. Kanaatimce imkanlar ölçüsünde 4 silindir altına inmemeli.

krank acısı, krank yuk dengesı, pıston pozısyonları gıbı yazmıs oldugunuz bılgıler dogru degıl, keske once bır arastırma yapsaydınız...
Dünyalılardan tiskiniyorum.(G.O.R.A.)


Çevrimdışı Swift

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 97
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Engin E.;579732
krank acısı, krank yuk dengesı, pıston pozısyonları gıbı yazmıs oldugunuz bılgıler dogru degıl, keske once bır arastırma yapsaydınız...


Motor-makina uzmanı değilim. Bildiğimi ve düşündüğümü basitçe anlatmaya çalıştım. Zaten burası da profesyonel yahut akademik ortam değil. Yanlış demekle bırakmayıp doğrusunu da anlatırsanız hepimiz faydalanırız.


Çevrimdışı Engin E

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 8341
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Swift;579715
3 slindir motorlara pek sıcak bakamıyorum.

Bunların bir kısmı 4 silindirli bildik bloktan 1 silindir atarak yapılıyor. (Örneğin, Polo 1.4 TDI motoru 1.9luk blokun bir silindir atılmış hali). 2 piston yukarıda iken diğeri aşağıda. Arada 180 derece açı var diyelim. Titreşimi azaltmak için balans ağırlıklar falan var ama sonuçta bariz daha titreşimli. Dengesiz yükten dolayı uzun vadede daha az dayanıklı.

Sıfırdan 3 silindirli tasarlanmış olanlarda ise piston pozisyonlarında 120şer derece açı var diyebiliriz. Pistonun biri en yukarıda iken diğeri ortada, öbürü de en aşağıda. Bunun etkisi olarak krank boyunca gidip gelen bir yük dağılımı var. Bu da aslında problemli bir durum.

Emisyon ayağına garip çözümlere gidiliyor, start-stop gibi. Bunların hepsi 3-5 kmlik emisyon/tüketim testlerinde iş gören ama uzun vadede probleme açık çözümler. Kanaatimce imkanlar ölçüsünde 4 silindir altına inmemeli.



4 silindirli motordan 1 silindir falan atılmıyor, bloklar, strok değeri, krank falan tamamen farklı, sadece piston çapı 1,9 ile 1,4 tdi de aynı...
1,6 benzinli ile de 1,2 htp nin piston çapları aynı.
2 piston yukarıda iken 1 tanesi aşağıda değil, 3 piston farklı konumda, aralarında 180 derece açı olsa, titreşimi bırakın, 1 tur bile dönemez o motor.
Problemli olsa 15 senedir üretilmez, 1,6, 4 silindirden tekrar 1,4  3 silindire geçmezlerdi.

Velhasıl yine bilindik kullanıcı muhabbeti... O motor çekmez, gitmez...eskiden 1,6, sonrasında 1,4, sonra 1,2, şimdi de 1,0 gitmez... Adamlar 0,9 a turbo taktı, 3-4 senedir gidiyor be...

Onu tasarlayan bilmiyor, biz biliyoruz tabii...

Alıntı yapılan: Swift;579736
Motor-makina uzmanı değilim. Bildiğimi ve düşündüğümü basitçe anlatmaya çalıştım. Zaten burası da profesyonel yahut akademik ortam değil. Yanlış demekle bırakmayıp doğrusunu da anlatırsanız hepimiz faydalanırız.

Madem bilginiz yok, Keşke bir de her aklımıza geleni yazmasak....
Dünyalılardan tiskiniyorum.(G.O.R.A.)


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Dayanıklılık konusunda sıkıntı olacağını sanmam.Bu motorları öyle 3-5 mühendis tasarlamıyor adamlar milyarlarca dolar para yatırıyor bu işlere.

Size göre Mercedes in 2-3 senedir ödül alan 2.0 381 hp lik 4 silindirli motoruda çöp.. Silindir başına 95 hp güçden bahsediyoruz.Bu motor silindir başına 38 hp ki yanında fön makinası kalır :)

En basitinden yıpranma testi..

https://www.youtube.com/watch?v=K5EO1nnQ92I


Çevrimdışı fb.samet

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 302
    • Profili Görüntüle
Bu motor 1.2 tsi ile aynı vergi dilimine giriyorsa üretilmesindeki amacı anlamadım.Bu motora kendini yoracaklarına 1.2 tsinin beygir,torkunun arttır ve motorun eğer sorunları varsa onları gider.al sana mis gibi motor.hem performaslı hemde kusursuz motor olur.toyota 10 yıldır aynı motorla yola devam ediyor.sonra diyorlarki niye toyota sağlam motor yapıyor.


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Vag grubu 3 silindir motorun dayanikliligini merak eden olursa bi cayimi icmeye beklerim. Yuruyen efsane bende :)

Bahsi gecen 1.4tdi pd75 amf motorun da krang acilari 180 derece degil 120 derecedir. Karsi balans agirligi mevcuttur.

Motor blok yapisi goz onune alindiginda 1.9pd motorun bloguna cok benzerdir. Kullanilan piston kafalari birebir aynidir.

Uzun lafin kisasi oyle yabana atilacak, la verin hele su jet dasini bu 1.9 a 4 silindir fazla 3 neyinize yetmiyo. Ekmah yiecuuk biz bunnardan fazla fazla gorsak nolacuuuhh hec dusunmeyonuz mu? Diye yapilmis motorlar degildir :)


Sent from my iPhone using Tapatalk