škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Start-stop belirsizliği ve cikmazi

3806 · 50 · 10491

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7265
    • Profili Görüntüle
Her mesajı ayrı ayrı alıntılayarak peş peşe mesaj atmak yerine forumun "çoklu alıntı" özelliğini kullanalım lütfen...
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4893
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: muratladikli;575431
Bende böyle bir sorun yasamıyorum. Size şoyle bir fikir vereyim. Durduğunuzda frene tam basmayın arabayı hareketsiz bırakacak ama stert stop u çalışırmıyacak kadar. Ben çalışmasını iatemwdiğimde be iptal etmediğim zaman bu şekilde yapıyorum
Alıntı yapılan: drhsyn;575436
Kavramayla ilgili sorun yaşarsınız bu şekilde
Şanzıman DSG ise bahsettiğiniz konumda K1 adı verilen kavrama sürekli yarım debriyaj pozisyonunda duracağı için kısa zamanda problem çıkartır arkadaşımızın da bahsettiği gibi.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı msami

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 487
    • Profili Görüntüle
Bizim euro 6 da öyle. Eğer çok uzun beklersen motor soğuduğunda ısınmak için kendini çalıştırıyor. Onun dışında uzun beklemede hiç manuel çalıştırın demedi bana da... (kemeri hiç çıkarmıyorum beklerken de onun etkiside olabilir)

Alıntı yapılan: kbtumt;575471
2014 model aracımda 5 dakikadan daha uzun beklemelerde bile otomatik çalışıyor. Yeni modellerde kullanılan siztem farklı mı acaba?

Benimde aklıma takılan nokta şu ki mesela bagajdaki çöpü atmak için sağa çekip p'ye alıyorum araç stop ediyor. Sonrasında tekrar binip d'ye aldığımda çalışıyor ve yoluma devam ediyorum (kontağa dokunmuyorum). Fakat bazen d'ye aldığımda manuel çalıştırın diyor...
« Son Düzenleme: 18 Mayıs 2016, 17:19:21 Gönderen: msami »


Çevrimdışı engin_z_engin

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 300
    • Profili Görüntüle
Euro6 motorun hem manuel hemde DSG viteslerini kullandım. Star-Stop sisteminin DSG vites araçların doğasına aykırı olduğunu düşünüyorum. Manuel de kullanılması keyifli olan bu sistem maalesef DSG de çileye dönüşüyor.


Çevrimdışı 3806

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 87
    • Profili Görüntüle
Ya çile diyemeyiz ama doğru şekilde çalışması gerekirdi diyebiliriz.cunku güzel bisey.yakit tasarrufu ama bu stop edip çalışma sirasinda harcadığı enerji ,marş motoru ,kömürler fln aynı hesaba gelirmi acaba .ama olması iyi bisey sadece otomatik araçlarda sistemin calisma prensibi üzerine geliştirme yapabilirler...


Çevrimdışı muca_hit

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 18
    • Profili Görüntüle
bende çok sıkıntılanıyorum kullanırken , dediğiniz gibi keşke her kontak açışında devreye sokmasa , kötü yanlarından biride yaz sıcağında kırmızı ışıkta beklerken stop ettiğinde klimayıda kapatması :( kapatınca arabayı sürmekten keyif almaya başlıyorum, ekonomik olmasada  aklıma geldikçe kapatıyorum.


Çevrimdışı 3806

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 87
    • Profili Görüntüle
Klima çalışırken ss devre dışı kalıyor diye biliyorum vede servisinde söylediği bu.sizde stop ediyorsa bi gosterin sorun olabilir


Çevrimdışı mrt03mrt03

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 851
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: 3806;575766
Klima çalışırken ss devre dışı kalıyor diye biliyorum vede servisinde söylediği bu.sizde stop ediyorsa bi gosterin sorun olabilir



Devre dışı kalmıyor. Ss devrede ise klimayı kapatıp açıyor



Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Eger klima yeterince uzun calismis ve icerisi ayarladiginiz dereceye gelmis ise S&S devreye girdiginde klima kapanir ama soguk ufleme devam eder. Sicaklik yukselmeye basladiginda klimanin tekrar calismasi icin S&S devren cikar


Çevrimdışı muca_hit

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 18
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: viperking;575796
Eger klima yeterince uzun calismis ve icerisi ayarladiginiz dereceye gelmis ise S&S devreye girdiginde klima kapanir ama soguk ufleme devam eder. Sicaklik yukselmeye basladiginda klimanin tekrar calismasi icin S&S devren cikar


sanırım bu şekilde oluyor , çünkü araç stop etmişken klimayı açtığımda araç çalışmaya başlamıştı. :ok:


Çevrimdışı antonio

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 79
    • Profili Görüntüle
Alışmak  lazım bence  kendiniz bir  yol  bulmalısınız. Stop ettiğinde kalıcı  olarak  durmak isterseniz kontağı  kapatıp p  parka  alabilirsiniz. tekrar  çalışmaz  o  zaman..


Çevrimdışı Muratk

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 99
    • Profili Görüntüle
Merhaba , octavia A7 kasalarda start Stop sistemi bence sıkıntılı araç tam durma anı olmadan devreye giriyor. Düşünün bir kasise geliyorsunuz yavaşlıyorsunuz ve araç motor kapatıyor. Dün 30 dk boyunca amcamın A3 sedan 1.6 tdi stronic aracını bu şekilde test ettim. A3 te bulunan start stop kesinlikle araç durmadan ve frene kuvvetli basmadığınız sürece devreye girmiyor. Özellikle kendi kullandığım yollarda test ettim kasisler ışıklar vs ancak arada ciddi fark var.

İkinci bir konu uzun süreli beklemelerde aracı park konumuna aldığımda motor kapanıyor. Beklemeden sonra 5 dk filan diyelim aracı d konumuna çekince motor kendi çalışıyor ancak bu her zaman olan bişey değil bazen de motoru çalıştırın uyarısı alıyorum.

Klima olayına gelirsek orada kendi kafasına göre çalışıyor. Uzun süreli yolculukta eğer motor sıcaklığı istenilen seviyede ise klima kapanmıyor çalışmaya devam ediyor.

Kısaca Start-Stop sistemi güzel ancak Skoda bunun üzerinde biraz daha çalışması gerekiyor.


Çevrimdışı 3806

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 87
    • Profili Görüntüle
Konu konuyu açtı güzel oldu.
Klima olayında ; klimanın motora bağlı olması ss yi etkiliyor demekki.zaten bir çok olay varken ss için bide klima açıkken kendini ona gore ayarlıyor .
Peki klima motora bağlı olmasaydı ne olurdu .ss için güzel olurdu ama bizim için kötü.cunku klima motora bağlıyken gücü ordan alıyordu ama buda çekişi etkiliyordu .eski araçlarda yokuslarda baya fark ediyordu.
Motordan bağımsız olunca klimanın ayri bir motoru oluyor ve yakıtla çalışıyor (umarım doğrudur :) )buda yakıt açısından bizim için kotu ama yazın sıcağında kenara cekmisin hanımı bekliyon iki saatte gelmedi acarsin klimayi ohh serinlersin motoru çalıştırmaya gerek yok.bu yönden iyi :)


Çevrimdışı izmirli öğretmen

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 825
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: viperking;575796
Eger klima yeterince uzun calismis ve icerisi ayarladiginiz dereceye gelmis ise S&S devreye girdiginde klima kapanir ama soguk ufleme devam eder. Sicaklik yukselmeye basladiginda klimanin tekrar calismasi icin S&S devren cikar




Aynen çalışma sistemi bu. belli ısıya geldiyse kapatıyor yoksa s.s. devre dışı kalıyor