1.4 16v 74 kw aracım 6500 e kadar çeviriyor. ( bir kaç kez denedim) Zaten 6250 de kesik kesik kırmızı çizgi 6500 de tam kırmızı çizgi var. Sizdeki 75hp sanırım.
[MENTION=11243]srdr4270[/MENTION],
1.341 BG= 1 Kwatt. Sizin araç o zaman Std. olarak piyasada 101 BG olarak anılan motor oluyor. Km saatlerimiz aynıdır zannedersem ancak arada önemli bir fark var. Bizim 74 BG' ler 126 Nm torku 3800 d/dk verirken, 101 BG likler aynı tork değerini 4400d/dk da veriyor. Aynı şekilde max. BG değerini 101 likler 6000 D/dk da elde ederken. 74 BG' likler bu gücü 5000 d/dk elde ediyor. Tabi bu arada Vites oranları da farklı. Dolayısıyla motor kesme olayıda devir açısından farklılıklar gösterebilir. Yada gösterge töleransları nedeniylede bu fark oluşabilir. Burada önemli olan
zihniyet sorunu. Can mı önemli yada motorun piston çıkarması mı, sibop yakması mı yada yetersiz yağ devr-i daimi nedeniyle yatak sarması mı önemli, Şahsen bu sorunun cevabını ben bulamadım
Favorit ve Felicia' larda gaz pedalı altında bir takoz vardı, sürat yapıp yarışlara filan mı katılacaksınız, bu takoz çıkartılır, yağ devr-i daim pombası ile karter 4.5 litre yağ alanı ile değiştirilir tabi kullanılan yağ da değiştirilirdi ve bizim özellikle de 62 BG ilk çıkan (1987-89) motorlar epey bir kanatlanırdı. Bizimkilerde ise ECU ne diyorsa O !:) yersen....:p