Aynı sorunla başka arkadaşlarda karşılaşırsa bilgi olması bakımından gelişmeleri yazmak istedim. Aracım bir hafta park yerinde yattıktan sonra soğutma sıvısını tamamlamak için yarı yarıya deiyonize suyla seyreltilmiş g12 plus soğutma sıvısını hazırlayıp ilave etmek üzere genleşme kabı kapağını açtım. İçerde pozitif basınç oluştuğunu belli edecek şekilde çıkan sesle beraber kapak açıldı ve kabın dibinde görülen sıvı bir parmak kadar yükseliverdi. Hazırladığım sıvıyla min seviye çizgisinin tam üstüne gelecek kadar sanırım 150ml civarında sıvı ilave edip kapattım.
Panelde ikaz işareti söndü, aracı servise kadar 20km kullandım, park edip görevliyi çağırdım. Durumu anlattım, kapağı açmasıyla beraber hokus-pokus şeklinde sıvı seviyesi max seviyeye kadar yükseliverdi.
Aracımda su eksilmemiş olmasına sevinmekle beraber içerde oluşan pozitif basınçla, sensör ikaz verecek derecede genleşme kabındaki su seviyesinin neden ve nasıl indiğini merak içindeyim.
Servis görevlisi aracın normal olduğunu ve tekrar su seviyesinin düşmesi halinde kendilerini çağırmamı söylemesine rağmen bu durumu açıklamaya çalışan cümleleri beni tatmin etmedi.
Aracım tamamen normal ise kullanırken su seviyesi nasıl normal seviyelerin çok altına düşüp kapak açılınca geri dönüyor, hadi bu duruma normal diyelim neden sadece benim aracımda bu durum görülüyor?