škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

DSG7 Şanzıman Sorunu

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Ben Furkan'nın dediği gibi kafama uygun olan şanzıman tipini seçtim ve sorunlarını göze alarak karar verdim, benim için performans ve tüketim önemli olduğu için DSG tam benim için.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;578760
Ben Furkan'nın dediği gibi kafama uygun olan şanzıman tipini seçtim ve sorunlarını göze alarak karar verdim, benim için performans ve tüketim önemli olduğu için DSG tam benim için.


Aynı görüşteyim. Yokuşta zorlanana kadar daha yüksek vitesi deneyeceğini bildiğimden öncesinde müdahale ediyorum. Bu da hoşuma gidiyor. Kişiden kişiye fark etse de arabayı sürmek direksiyonu tutmaktan ibaret değil, yeri geldiğinde tabi ki vitese müdahale ederek inisiyatifin bende olduğunu bilmesini isterim. :)


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
[MENTION=12462]rsimsek[/MENTION] bende vitesi gerektiği zaman kendim değiştiriyorum zaten çok boşta kullandığım için vitesle haşır neşirim benim için debriyaj pedalı olmasın yeterli.


Çevrimdışı koraycan35

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 300
    • Profili Görüntüle
Edc şanzımanı fluence aracımda 200 k kullandım.akü zayıflamasından ötürü bir kez şanzıman arıza uyarısı verdi akü değiştirdim bitti.ayrıca edc,dsg den daha hızlı.ben otomobillere duygusal yaklaşmam ama vw grubunu seviyorum ancak edc,dsg den iyidir.ikisinide kullanmış biri olarak edc konusunda içiniz hep rahat çünkü renault servisleri yok iyiniyet yok işçilik senden parça benden gibi saçma sapan işlere girmiyor.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;578764
[MENTION=12462]rsimsek[/MENTION] bende vitesi gerektiği zaman kendim değiştiriyorum zaten çok boşta kullandığım için vitesle haşır neşirim benim için debriyaj pedalı olmasın yeterli.


Aynı görüşteyim Mehmet Bey, fakat herkesin farklı beklentisi olması da doğal, ne diyelim.;)


Çevrimdışı trio

  • Fabia I Combi Elegance
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1062
    • Profili Görüntüle
Arkadaşımda 98 model yumurta kasa Hyundai Accent gt vardı 7-8 yıl kullandı otomatik şanzımandı 1 kez arıza yapmadı şuan yine yakın bir arkadaşımda ssangyoung action sports var oda otomatik şanzıman tork konvertörlü 2 senedir kullanıyor hiçbir sorun yok geçen ay eşimin kardeşine de tavsiyem üzere 2013 model 25000 km de Hyundai elentra aldık en dolusu otomatik şanzıman vites geçişleri gayet başarılı kore araçlarında kullanılan otomatik şanzımanlar gayet başarılı bence bu konuda çok teknik bilgim yok ama yakın cevremde tecrübelerimiz hep pozitif oldu.


Çevrimdışı Ayran_Buz

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 95
    • Profili Görüntüle
"Ben bu şekil geyinirim, bu bayan şu şekil geyinir, şu şekil geyinir. Herkesin hayatına kimse karışamaz" demiş büyük üstad.
Kimsenin vitesine kimse karışamaz.


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4893
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: sgurbuz;578651
...Deneme sürüşü yaparken 4. vitesten 5. vitese geçerken hissedilir derecede sarsıntı hissettim...
Kavramada problem varsa, kalkışta ve hemen akabinde ikinci vitese geçişte sarsıntı oluyor. Kavramaları iyice fena olmuş Jetta kulandım ancak yine de 4. vitesten 5. vitese veya diğerlerinde bir sarsıntı olmuyordu. İlginç bir durum.
Alıntı yapılan: schumici;578710
...sıkışık trafikte ya S moduna alın yada manuele alıp kullanın deniyor...
S moduna da alsam, benim İbiş sıkışık trafikte hep S2' de yarım debriyajla gidiyor. S moduna almak fayda etmiyor, ben de manuele alıyorum.
Alıntı yapılan: schumici;578745
...varsın çok yaksın dedim tork konvertörlü seçtim...
Tork konvertörlü otomatik candır.
Alıntı yapılan: schumici;578745
......insanların çoğu "aaa otomatik mi, tamam alıyorum" deyip ne aldığını bilmeden para veriyor...
Bir çok işimiz böyle değil mi zaten?
Alıntı yapılan: Uğur57;578752
EDC konusunda yorumlarınızı alabilir miyim hocam? DSG7 gibi mi o da?
Firmaya ikame araç olarak henüz 7000km' de Fluence EDC gelmişti. Sıkışık trafik başladıktan 3-5 dakika sonra kalkışlar sarsıntılı olmaya, vites geçişlerinde yığılmalar yapmaya başlıyordu. Daha önce de 50.000km' de aynısı bir ikame araç gelmişti, onda da aynı durumları yaşamıştım.
Alıntı yapılan: drhsyn;578757
...Işıklarda da boşa almıyorum...
Frene iyice basarsanız bu durumda, pek de fazla bir sıkıntı çıkacağını sanmam. Eğer frene anca aracı durduracak kadar basarsanız -ki bu durumda motor rölanti devri yüksektir- o zaman yarımdebriyaj konumunda bekliyor şanzıman ve kavramalar ısınmadan mütevellit evsâfını keybediyor.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı drhsyn

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 257
    • Profili Görüntüle
Megane 4 edc kullandım, çok da hoşuma gitmedi özellikle 1-2 geçişi, diğerleri dsg gibi.
Yok özellikle dikkat ediyorum frene tam basmaya. [emoji1303]


Sent from my iPhone using Tapatalk


Çevrimdışı özdil

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1578
    • Profili Görüntüle
Cumartesi talisman test ettim. edcli 160bg. yavaşladığımda durmama yakın bir titreşim başlıyordu araçta. ufak çapta sarsıntılar diyelim. benzer yakınmalar otoparkın passat testinde de vardı. demekki çift kavramaların yapısı ile alakalı.
 5 sene 50000kmden fazla tork konvertörlü (aisin af33) vectra kullandık. konfor yönünden hiç sorun yaşatmadı bize. gaz pedalına hafifçe basıp yumuşak hızlanmalar yaptığınızda vitesi ağdalı bir şekilde değiştirirdi. gaz pedalına basmışsanız da buna uygun davranır daha seri vites değiştirirdi. zaten s modu yoktu. bir tek kar modu vardı.


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4893
    • Profili Görüntüle
https://www.youtube.com/watch?v=aORAPqaiIZ8
[YOUTUBE]aORAPqaiIZ8[/YOUTUBE]
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Konuyu açan arkdaştan kendi adıma özür diliyorum, sorusuna yanıt veremiyorum.

"Onlar kendini bilir" vatandaşlara yanıtım....
Yahu arkadaş... !
Tüm DSG başlıklı konularında böyle polemikler olmak zorunda mı? Bir çok forumda, DSG ile ilgili her konuda olaylar çarpıtılıyor ve "tu kaka" olayına dönüştürülüyor.
DSG mucitleri ve üreticileri "babamın oğlu" değil...
 Bir Allah'n kulu çıkıp bana istatistiki arıza oranı bilgisi sunabilir mi ve başka markaların tek kavrama/çift kavrama ve benzeri şanzımanları ile oransal bir kıyaslama yapabilir mi? Hm...??

@mdindas.... Siz inanmak istediğinize inanıyorsunuz sadece. Kafanıza yerleşmiş, DSG'yi asla sevemezsiniz. DSG, 500.000 km sorunsuz da gitse, siz asla inanamazsınız.
Örnek link verdiğiniz bir çok konuda, araçlar 70.000km ve üstü. Bu kadar kilometre geçtikten sonra, manuel şanzımanın kavraması da aşınır, DSG kavramanın bozulması anormal değil. Bazı linklerde, kullanıcılar km bilgisi belirtmemiş, araçların nasıl kullanıldığı ve ne tip trafikte kullanıldığı da belirlenmemiş. Başka bir dezavantaj da, servislerin bu konuyu kullanıcıların aleyhine çevirip, gerekli/gereksiz, bilir/bilmez mekatronik ve başka aksam değiştirmesidir, bu durumda kullanıcı kandırılmış oluyor.

Tüm arkadaşlara esenlikler dilerim, DSG sevmeyen almasın ve kullanmasın. Ancak bilir bilmez ve desteksiz sallamasın, insanları da kışkırtmasın.
« Son Düzenleme: 07 Haziran 2016, 09:07:11 Gönderen: enoktakenokta »


Çevrimdışı bonjovi0433

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 202
    • Profili Görüntüle
Bir ekleme yapmak isterim,Doğuş teknik den çok yakın bir arkadaşım geçen sene Türkiye'deki satılan wv'lerin % 62 sinin Dsg olduğunu iletmişti.... (Sayıyı net hatırlamıyorum ama %50 nin çok üstündeydi) bunun nedenin de Filolar olduğunu zikretmişti. (Dsg yi savunmuyorum sonuçta bile bile aldım,bundsn önce 2010 da sıfır aldığım easytronic aracımı 92500 km de sattım ve bir kez bile sorun yaşamadım,easytronic ile yazılan o kadar olumsuz yoruma nazaran...)

Alıntı yapılan: Levcho;578897
Konuyu açan arkdaştan kendi adıma özür diliyorum, sorusuna yanıt veremiyorum.

"Onlar kendini bilir" vatandaşlara yanıtım....
Yahu arkadaş... !
Tüm DSG başlıklı konularında böyle polemikler olmak zorunda mı? Bir çok forumda, DSG ile ilgili her konuda olaylar çarpıtılıyor ve "tu kaka" olayına dönüştürülüyor.
DSG mucitleri ve üreticileri "babamın oğlu" değil...
 Bir Allah'n kulu çıkıp bana istatistiki arıza oranı bilgisi sunabilir mi ve başka markaların tek kavrama/çift kavrama ve benzeri şanzımanları ile oransal bir kıyaslama yapabilir mi? Hm...??

@mdindas.... Siz inanmak istediğinize inanıyorsunuz sadece. Kafanıza yerleşmiş, DSG'yi asla sevemezsiniz. DSG, 500.000 km sorunsuz da gitse, siz asla inanamazsınız.
Örnek link verdiğiniz bir çok konuda, araçlar 70.000km ve üstü. Bu kadar kilometre geçtikten sonra, manuel şanzımanın kavraması da aşınır, DSG kavramanın bozulması anormal değil. Bazı linklerde, kullanıcılar km bilgisi belirtmemiş, araçların nasıl kullanıldığı ve ne tip trafikte kullanıldığı da belirlenmemiş. Başka bir dezavantaj da, servislerin bu konuyu kullanıcıların aleyhine çevirip, gerekli/gereksiz, bilir/bilmez mekatronik ve başka aksam değiştirmesidir, bu durumda kullanıcı kandırılmış oluyor.

Tüm arkadaşlara esenlikler dilerim, DSG sevmeyen almasın ve kullanmasın. Ancak bilir bilmez ve desteksiz sallamasın, insanları da kışkırtmasın.


Çevrimdışı cecman

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 164
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: sgurbuz;578651
Merhaba arkadaşlar. 2013 model 1.6 skoda rapid aldım üç ay önce. Üç gün önce işe giderken araba bir anda yol ortasında vitesten düştü ve bir daha vitese geçmedi. Yozgatta yetkili servis olmadığı için çekiciyle özel servise götürdüm. Mekatronik sorunu olduğunu söylediler. 3300 tl' ye mekatronik değiştirildi. Bu gün tamirci aracın çalıştığını ama kavrama sorunu olduğunu söyledi. Deneme sürüşü yaparken 4. vitesten 5. vitese geçerken hissedilir derecede sarsıntı hissettim. Sizce durum nedir. Böyle bir problemle karşılaşan oldu mu? Ne gibi tavsiyelerde bulunursunuz?

Arkadaşım merhaba senin
Dsg de ki sıkıntı benimde başıma gelmişti
Kavramadaki sıkıntı sadece titremeyle olur yani durduğunda kalkmak istediğinde araç titreyerek kalkkıyorsa kavrama demektir.
2,4,6 vites geçişlerinde silkeleme oluyorsa mekatronik kartından değil pompasındandır.pompada kaçak varsa basıncı tam ayarlayamıyor ve geçişte silkelemeye sebep oluyor.mekatronik komple mi değişti sadece kart mı değişti aldığınız yere götrün tekrardan incelesinler.


Çevrimdışı Mr.Mister

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 254
    • Profili Görüntüle
Öncelikle geçmiş olsun. Yakında servis kampanyası başlicak eli kulağında.Bence biraz daha bekleyip yetkili servise götürüp adam akıllı yaptırmak en mantıklısı hocam. Hem sorunun teşhisi daha sağlıklı olur hem de şanzımanınız 2 yıl garantili olur.
Ben de servis kampanyasının başlamasını bekliyorum, kavrama değişecek muhtemelen.
« Son Düzenleme: 06 Haziran 2016, 22:42:12 Gönderen: Mr.Mister »