škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

segment meselesi

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mistery

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 135
    • Profili Görüntüle
B Segmenti Hatchback araçlardan 2015 yılında; Renault Clio 26 bin 468 adet, Hyundai i20 22 bin 142 adet, Volkswagen Polo 21 bin 651 adet, Opel Corsa 13 bin 188 adet, Dacia Sandero 11 bin 516 adet, Ford Fiesta 10 bin 777 adet, Seat İbiza 5 bin 375 adet, Toyota Yaris 5 bin 40 adet, Peugeot 208 3 bin 854 adet, Kia Rio 3 bin 520 adet, Nissan Micra 2 bin 588 adet, Skoda Fabia bin 830 adet, Fiat Grande Punto bin 350 adet, Mini Cooper bin 174 adet, Citroen C3 580 adet, Honda Jazz 222 adet, Mistubishi Space Star 190 adet, Tata Vista 168 adet, Audi A1 145 adet, Citroen DS3 48 adet, Renault Zoe 36 adet, Mini John Cooper Works 23 adet, Suzuki Swift 11 adet satıldı.

B Segmenti Station araçlardan 2015 yılında; Renault Clio Sport Tourer 4 bin 609 adet, Seat İbiza ST 547 adet, Skoda Fabia Combi 4 adet satıldı.

B Segmenti MPV araçlardan 2015 yılında; Fiat 500L 2 bin 81 adet, Ford B-Max 405 adet, Nissan Note 85 adet, Opel Meriva 38 adet, Skoda Roomster 5 adet satıldı.

B Segmenti SUV araçlardan 2015 yılında; Opel Mokka 5 bin 243 adet, Renault Captur 3 bin 902 adet, Nissan Juke 2 bin 878 adet, Peugeot 2008 2 bin 496 adet, Jeep Renegade 2 bin 191 adet, Citroen C4 Cactus bin 883 adet, Fiat 500X bin 257 adet, Mazda CX-3 547 adet, Ssangyong Tivoli 414 adet, Kia Soul 304 adet satıldı.

C Segmenti Sedan araçlardan 2015 yılında; Fiat Linea 35 bin 41 adet, Toyota Corolla 34 bin 961 adet, Renault Fluence 33 bin 764, Ford Focus sedan 25 bin 860, Volkswagen Jetta 21 bin 535 adet, Opel Astra Sedan 13 bin 205 adet, Honda Civic Sedan 10 bin 865 adet, Skoda Octavia 9 bin 996 adet, Audi A3 Sedan 7 bin 29 adet, Fiat Egea 5 bin 674 adet, Mercedes CLA 4 bin 889 adet, Hyundai Elantra bin 418 adet, Mazda3 Sedan 735 adet, Proton Gen2 305 adet, Mitsubishi Lancer 78 adet, Chery Niche 73 adet, Geely Emgrand 25 adet satıldı.

C Segmenti Hatchback araçlardan 2015 yılında; Volkswagen Golf 24 bin 400 adet, Opel Astra 11 bin 660 adet, Seat Leon 8 bin 577 adet, Toyota Auris 5 bin 872 adet, BMW 1 Serisi 5 bin 275 adet, Hyundai i30 4 bin 600 adet, Renault Megane 4 bin 543 adet, Audi A3 4 bin 441 adet, Mercedes A Serisi 3 bin 282 adet, Peugeot 308 3 bin 10 adet, Skoda Rapid Spaceback 2 bin 190, Kia Cee’d bin 660 adet, Volvo V40 bin 443 adet, Citroen C4 bin 421 adet, Ford Focus bin 260 adet, Alfa Romeo Giulietta 833 adet, Volvo V40 Cross Country 712 adet, Volkswagen Beetle 628 adet, Mazda3 hatchback 257 adet, Proton Gen2 195 adet, Honda Civic hatchback 175 adet, Citroen DS4 148 adet, Chery Chance 86 adet, Audi S3 53 adet, Fiat Bravo 14 adet, Toyota Prius 3 adet satıldı.

http://www.milliyet.com.tr/2015-te-hangi-otomobilin-hangi/ekonomi/detay/2178156/default.htm


octavia c sedan gösterilmiş. spaceback c hatchback gösterilmiş. bu sınıflandırma doğru mu sizce. fabianın b segmenti olması rapid spacebackın orda olmasını önlemiş mi yoksa spacebaceback sizce de c segmenti hakediyor mu?


Çevrimdışı Ayran_Buz

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 95
    • Profili Görüntüle
Valla ben de hangi segment olduğunu kestiremiyorum ama iç genişliği ile c segmentini hakediyor


Çevrimdışı mustklc

  • Gürültülü Tidiay
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1987
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı schumici

  • Turbo Benzinli
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2178
    • Profili Görüntüle
    • http://www.schumici.simplesite.com
Arkadaşlar; Rapid, Egea, 301, Symbol gibi araçlar B+ sedan denilen segmenttir. İnsanların ihtiyaçları çerçevesinde yıllar içinde bu segment otomotiv firmaları tarafından oluşturulmuştur


Sent from my iPhone using Tapatalk


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
Rapid, rapid spaceback, linea, 301, c eyylese gibi araçlar genişlik olarak c segmentine yakınlar.Ama konfor, sürüş dinamikleri, donanım ve vb. kriterlerde C segmenti ihtiyaçlarını karşılayamıyorlar.

Nasıl ki superb'e genişlikten ötürü e segmenti diyorlar ama bir mercedes e serisi, bir bmw 5 serisi değilse yukarıdaki örneklerde öyle.


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7265
    • Profili Görüntüle
Segment meselesi izafiyet kuramı gibi... Bu işin bence tek çözümü artık ara segmentler oluşturulmasıdır B+, C+, D+ gibi...
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4893
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: enoktakenokta;579406
Segment meselesi izafiyet kuramı gibi... Bu işin bence tek çözümü artık ara segmentler oluşturulmasıdır B+, C+, D+ gibi...


Bence ebat belirlensin hangi sınıfsa o ebatların üzerine çıkamasınlar üreticiler. Mis gibi kafamız karışmaz.
O ne öyle ya!
-Efenim ebat olarak Z segmentinde, arka diz mesafesi dört buçuk metre!
-Donanım?
-Donanım olarak ise A-...!!!
:rm::D:hanz:
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7265
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;579412
Bence ebat belirlensin hangi sınıfsa o ebatların üzerine çıkamasınlar üreticiler. Mis gibi kafamız karışmaz.
O ne öyle ya!
-Efenim ebat olarak Z segmentinde, arka diz mesafesi dört buçuk metre!
-Donanım?
-Donanım olarak ise A-...!!!
:rm::D:hanz:

Abi işler zaten karışık daha daha da karıştırıyorsun:++:
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4893
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: enoktakenokta;579414
Abi işler zaten karışık daha daha da karıştırıyorsun:++:

Böyle mi diyorsun?:rm:
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7265
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;579421
Böyle mi diyorsun?:rm:

Anam didim; gözlerim yandı, beynim uyuştu:kiki:
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı Muratogretmen25

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 530
    • Profili Görüntüle
Ben burda segment meselesine değil de Türk tüketicisinin izafiyet teorisinden daha karışık tercih teoremi üzerine bir kaç cümle yazayım. Yahu;

B segment Hactback de Kia rio ve Nissan Micra gibi iddasız hint fakiri tasarımı olan araçlar Fabia yı satış rakamında nasıl geçiyor? Skoda satış danışmanların da mı bir sorun var? Skoda yeterince tanıtım yapamıyor fiyatı piyasaya göre ayarlayamıyor mu?

Bir de C segment sedan satışlarında  Fluance ve Linea nın araç kiralama şirketlerine satılan araçları düşüldükten sonraki rakamları koyulsun bence haksız rekabet oluşturuyor. Focus sedan ın bile bir çok kiralama şirketinde aracı var. Octavia ya bence burda haksızlık ediliyor. Neyse zaten piyasaya düşmesin herkes de olmasın bizim aracımız..