škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Son model araçta buda mi ya dedikleriniz..

3806 · 97 · 18331

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı adnanh

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 42
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: bonjovi0433;580211
6. sorun için, radyonuzun otomatik logu ekleme seçeneği açık mı, kontrol ettiniz mi acaba?


merhaba,
logu derken? logolar açık. yani kanalların logosunu gösteriyor. Ama log diye ekranda birşey görmedim.
Bu log ya da logo olayının sd karttan müzik dinlerken kitlenmesi ile ilgili bir ilgisi var mı?


Çevrimdışı ceycey34

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 289
    • Profili Görüntüle
3 nolu sorun bir çok vw grubu araçta var.  Golf ve a3 dede karşılaştım.  Far buğulanması bende hiç olmadı.  

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı 3806

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 87
    • Profili Görüntüle
[MENTION=12928]adnanh[/MENTION] hayırlı olsun.
2.zaten bende start stop hakkında bir konu acmistim.oraya bakarsanız en azından biraz bilgi alabilirsiniz
3.gicirdamayi arkadaşlar ve ben kısmı olarak aracın daha yeni olması dolayısıyla alışma evresine bağladık.
5.ayna olayı herkeste var.evet bi kapanış sesi duymamiz gerekir ama surtme sesi oluyor o gıcık bir durum.
7.on far bugulanma olayını hiç anlamadim.far bugulanip az mı aydinlatiyor.yoksa ben yanlismi anlıyorum kastiniz on cam mi?
8.ses olayını bende belirtmiştim.cok iyi bir ses sistemi yok ama kotude denmez.arkalar one gore bariz düşük .işte sorunca 8 hoparlör diyorlar.

Yakıt ben ortalama 1100 km oldu 5.7 6 lt s.ici .daha s.disi fırsatım olmadı.
Gidecek mesafa göstergesi hakkat hic cikmadi hep düştü.zaten full aliyorsun benzini bir bakıyorsun ki nasıl geri gidiyor.ama ben birebir bilmiyorum ama arkadaşlar şuan piyasada yakıt olarak çok iyi diyorlar.
 [MENTION=7581]viperking[/MENTION] cvplar için tesekkurler .tam forum olayında olması gereken şey.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2961
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: adnanh;580168
Bende size katılıyorum. Ama showroom da inceleyerek ya da test sürüşü yaparak birçok şeyi yine de fark edemeyebilirsiniz.

Benim araç 2016 model 1.2 TSI DSG. Kendi aracımda farkettiğim sıkıntılar(ya da ne derseniz artık):

1. 1500 deviri geçtiğimde motordan ıslık sesi geliyor. 2000 deviri geçtiğimde ciddi şekilde ıslık sesi duyuluyor.
2. Start/Stop düzgün çalışmıyor. Motor sıcak, emniyet kemeri takılı ve yolcu kapısı açılıp kapatılmadığı halde stop olduğunda tekrar gaza bastığımda çalışmıyor. Kontağı kapatıp tekrar çalıştırmak zorunda kalıyorum. (iki defa başıma geldi)
3. Arabaya bir kişi oturduğunda ya da kapalı garaja girerken-çıkarken hafif bir frene bastığımda çok fazla gacır gucur ses geliyor.
4. Sol yan ayna katlandığında ve açıldığında sanki bir şey sıkıştırıyormuş gibi ses çıkarıyor. (Bunu her zaman yapmıyor. )
5. Kaputun sol çamurluk hizası düzgünken, sağ tarafta kaput çamurluk hizasının altında kalıyor.
6. Bolero, SD karttan müzik dinlerken resetleniyor. Servise götürdüm. Halen çözüm bulunabilmiş değil.
7. Yağışlı havada Ön farlar çok buğulanıyor.
8. Müzik dinlediğimde arkada oturanlar ses çok az diyor. Oysaki öndeki ses çok fazla. Bolero ekrandan ses ayarına gidip sesi tamamen önden arkaya doğru ilettiğimde gerçekten arkaya ses vızıltı gibi geliyor.

Sanıyorum sizin de beklentileriniz çok yüksek. Veya başka marka denk model ile kıyaslama yapmadan bu hususları kafanıza çok takmışsınız.

1. Servise baktrıdınız mı? İlk defa ıslık sesi ile tarif edilen ses için şikayet okuyorum. Aracını dizel olsaydı, turbo sesi diyebilirdik.
2. Start/Stop aygıtın kullandığı kinetik enerji geri kazanımından geliyor. Motor sıcak veya kemer takılı olması yetmiyor, akünün belirli seviye üstünde olması gerekiyor v.s. Şartlar için kitapçığı okuyun. Bence siz doğru kullanamıyorsunuz, bundan dolayı da hatalı değerlendirme yapıyor sunuz.
3. Benim aracım yeniyken, arka taraftaki süspansiyonlardan gıcırtılar geliyordu, bir yıl geçince, ses kalmadı. Aynı gıcırtıyı benim kuzenin BMW 3.20'sinde duydum.
4. Ayna kapanmasında ses çıkıyor evet, çok sessiz ortamda duyuluyor, ancak beni çok rahatsız etmiyor. Siz kafayı ona takmışsınız, bundan dolayı ses sizi rahatsız ediyor. Sonuçta bir birine geçmiş iki plastik aksam sürtüyor. Bu ses olmazsa, ayna motoru sesi sizi rahatsız edecek.
5. Sizin aracınıza özel, parça montaj (kaporta) hatası olabilir, ki bu durumlar fabrika çıkışlı araçlarda çok nadir karşılaşılıyor.
6. Bolero'da kullanmış olduğunuz sd kart bozuk olabilir. Ben 3 yıldır Bolero'da, hem SD Kart, hem audio cd hem de flash bellek aynı anda kullanıyorum, hiç benzer hata yaşamadım. Kaliteli bir sd kart alın, bolero'ya takın ve bolero içinden kartı biçimlendirin, sonra karta mp3 kaydedin ve tekrar test ediniz.
7. Sizin aracınıa özel bir durum olabilir. Benim aracımda olmadı şu ana kadar.
8. Eğer abartılı bir açıklama değilse, ses sisteminizde veya arka hoparlör lerde sorun var. Servise baktırın.
« Son Düzenleme: 15 Haziran 2016, 15:43:38 Gönderen: Levcho »


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;580228
...1. Servise baktrıdınız mı? İlk defa ıslık sesi ile tarif edilen ses için şikayet okuyorum. Aracını dizel olsaydı, turbo sesi diyebilirdik...


Benzinli motorda neden turbo sesidir diyemiyoruz?
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!



Çevrimdışı Özgür Şahin

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 790
    • Profili Görüntüle
    • http://www.mesutozil.com
geçen şöyle piyango çıksa gider bir Q7 alırım diyordum, sonra dedim ki yahu bu arabalar kaç tl girdim nete araştırdım. kabaca 500bin TL'cik civarları. Sonra dayanamadım yurt dışı satış fiyatlarına bakayım dedim 50bin usd (yaklaşık 150bin tl)
vay arkadaş vergiye bak dedim.

konuya gelecek olursa güvenle ve sağlıkla sürün de ne olursa olsun :)


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2961
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;580230
Benzinli motorda neden turbo sesidir diyemiyoruz?
:ok: Haklısınız, benzinlide de turbo sesi olabiliyor.
Bildiğim kadarıyla, benzinlinin turbo arızası çok yaygın değil, bundan dolayı öyle bir yorum yaptım. Yanlış olabilir bildiklerim... :gaz:


Çevrimdışı Özgür Şahin

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 790
    • Profili Görüntüle
    • http://www.mesutozil.com
aklıma gelmişken birşeyler daha yazayım, çok fazla kalite muhabbeti dönerken :)

Nedir bu kalite dedikleri?

Crosby'e göre Gereksinimlere uyumdur. yani sizin gereksinimleriniz "ABS, Airbag, Klima, Fiyat < 100.000 TL" şeklinde ise bu gereksinimleri karşılayan araba sizin için kalitelidir.

Juran'a göre ise: İstenen kullanıma uygunluktur. Yani Şehir içi kullanım sizin için istenen kullanımsa buna uyanlar sizin için kalitelidir.

Webster'a göre ise: Mükemmellik derecesidir. Örneğin:Tasarım, işçilik, daha az ödeyerek daha fazlasına sahip olma gibi.

Weinberg'e göre ise: Bir kişiye göre değerdir.

bu yaklaşımlara göre baktığımızda "Sizce hangisi daha kaliteli? Neden?" sorusu durumu karmaşaya iter.

Ve genellikle kalite politikaları şu şekilde olur "Müşterinin kullanımına uygun, gereksinimlerini karşılayan, tüm paydaşlar için hedeflenen değeri üreten, en az hatalı ürün/hizmet sağlamak"


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;580251
:ok: Haklısınız, benzinlide de turbo sesi olabiliyor.
Bildiğim kadarıyla, benzinlinin turbo arızası çok yaygın değil, bundan dolayı öyle bir yorum yaptım. Yanlış olabilir bildiklerim... :gaz:
Ha anladım. Ben de benzinlide farklı bir durum mu var diye düşündüm bir an için.


Alıntı yapılan: Özgür Şahin;580253
..
genellikle kalite politikaları şu şekilde olur "Müşterinin kullanımına uygun, gereksinimlerini karşılayan, tüm paydaşlar için hedeflenen değeri üreten, en az hatalı ürün/hizmet sağlamak"
Ahanda TOFAŞ!:rm:

Cep telefonundan yazdım. Yazım hataları affola.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Turbo arizasi benzinlide de dizelde de ayni oranda aslinda. Dizellerde eski nesil pompa arizasi olurdu millet onu sanati agzi ile turbo arizasina cevirdi.

Aksine dizel turbosu daha dayaniklidir cunku daha fazla basinca dayanacak sekilde ayarlanir.

Ama bu nimetten yararlanmak isteyen tuner lar basinc actikca acip turbo yu eninde sonunda patlatir :) O kadar basinc benzinlide de acilsa turbo gumler.

Sonuca donersek, kinuda islik klasik turbonun basincli hava ile dolus sesi. Bir sorun teskil etmiyor. Ancak bu ses cok artar ve beraberinde arac eski perf kondisyonunu gostermez ise soruna isarettir


Çevrimdışı bonjovi0433

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 202
    • Profili Görüntüle
Pardon Logo yazacaktım, Benim boleroda eğer radyonun ayarlar menüsünde "otomatik logo"  kısmı açık kalır ise, sd kartdan bir şey dinlerken donuyor ve bir müddet sonra blero açıp kapanıyor. Formda bir arkdaşımız logoları radyolara kaydettikden sonra otomatik logo'yu kapatın yazmıştı.Bende otomatik loguyu kapatınca takılma, reset atma, ekranın cevap verememesi sorunu düzeldi. İsterseniz ilgili ayarı sizde bir kontrol ediniz.

Alıntı yapılan: adnanh;580212
merhaba,
logu derken? logolar açık. yani kanalların logosunu gösteriyor. Ama log diye ekranda birşey görmedim.
Bu log ya da logo olayının sd karttan müzik dinlerken kitlenmesi ile ilgili bir ilgisi var mı?


Çevrimdışı elliyedi

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 619
    • Profili Görüntüle
buyrun size son model araçta olabilecekler listesi. (BMW)

Mart ayından beri (Mart üretimide dahil) üretilen araçlar revizyonlu araçlardır..

revizyondan kasıt, donanım paketleri içerisinde yapılan "eklerle" alakalı değildir.. Mart ayındaki revizyon ile birlikte paket içerikleri komple değişime uğramıştır.. haziran ayındaki olay revizyon değil paket içeriğindeki değişiklikleri kapsamaktadır..

Mart öncesi üretimi olan araçlarda;

1) klima kontrol ünitesi sorunu: klima düğmesine bastığınızda klima lambası yanıp yanıp sönüyor ve klima devreye girmiyor ya da çok uzun bir süre sonra devreye giriyor.. çözümü, klima kontrol ünitesi yazılımını güncelleme ve sonrasında kontrolü.. problem devam ediyorsa klima kontrol ünitesi komple değişimi!

2) soğutma sıvısı eksildi uyarısı: soğutma sıvısı dediğimiz şey bildiğiniz su. sensör sorunundan kaynaklanmakta.. daha doğrusu radyatör ek su deposu içinde bir sezici sensör var ve muhtemelen yükseklik seviyesini algılayamadığından bu uyarıyı veriyor. çözümü, soğutma sıvısı haznesi ve soket kabloların tamamının değişimi..

3) direksiyon çevirdikçe gelen ses: çözümü, direksiyonun alt kısmındaki bir keçeden kaynaklandığı belirlendi.. o bölgeyi yağlayınca sorun kalmıyor..

4) kornada boğuk ses: boğuk boğuk bir DAAAT sesi.. çözümü, sağ sis lambasının arkasındaki yerde konumlandırılmış olan hoparlör değişimi..

5) arka amortisörlerden gelen, lık lık / lok lok diye tabir edilen ses: özellikle arnavut kaldırımlı ya da bozuk yollarda kendini belli eden bir sorun.. çözümü, arka amortisörlerin ikisininde değişimi..

Mart ayında bu sorunların tamamı aşılıp, yenilenmiş parçalar ve yazılımlarla üretime başlandı ve paket içerikleri komple değiştirilerek revizyon yapıldı! Mart üretimide dahil bundan sonraki tüm araçlarda bu sorunlar yok! Mart öncesi araçlarının çoğunda ise bu sorunlar var..

ÇÖZÜM: aracı yetkili servise vererek garanti kapsamı dahilinde gerekli değişimlerin yapılması

kaynak: http://forum.donanimhaber.com/m_62916122/tm.htm


Çevrimdışı ceycey34

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 289
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: elliyedi;580400
buyrun size son model araçta olabilecekler listesi. (BMW)

Mart ayından beri (Mart üretimide dahil) üretilen araçlar revizyonlu araçlardır..

revizyondan kasıt, donanım paketleri içerisinde yapılan "eklerle" alakalı değildir.. Mart ayındaki revizyon ile birlikte paket içerikleri komple değişime uğramıştır.. haziran ayındaki olay revizyon değil paket içeriğindeki değişiklikleri kapsamaktadır..

Mart öncesi üretimi olan araçlarda;

1) klima kontrol ünitesi sorunu: klima düğmesine bastığınızda klima lambası yanıp yanıp sönüyor ve klima devreye girmiyor ya da çok uzun bir süre sonra devreye giriyor.. çözümü, klima kontrol ünitesi yazılımını güncelleme ve sonrasında kontrolü.. problem devam ediyorsa klima kontrol ünitesi komple değişimi!

2) soğutma sıvısı eksildi uyarısı: soğutma sıvısı dediğimiz şey bildiğiniz su. sensör sorunundan kaynaklanmakta.. daha doğrusu radyatör ek su deposu içinde bir sezici sensör var ve muhtemelen yükseklik seviyesini algılayamadığından bu uyarıyı veriyor. çözümü, soğutma sıvısı haznesi ve soket kabloların tamamının değişimi..

3) direksiyon çevirdikçe gelen ses: çözümü, direksiyonun alt kısmındaki bir keçeden kaynaklandığı belirlendi.. o bölgeyi yağlayınca sorun kalmıyor..

4) kornada boğuk ses: boğuk boğuk bir DAAAT sesi.. çözümü, sağ sis lambasının arkasındaki yerde konumlandırılmış olan hoparlör değişimi..

5) arka amortisörlerden gelen, lık lık / lok lok diye tabir edilen ses: özellikle arnavut kaldırımlı ya da bozuk yollarda kendini belli eden bir sorun.. çözümü, arka amortisörlerin ikisininde değişimi..

Mart ayında bu sorunların tamamı aşılıp, yenilenmiş parçalar ve yazılımlarla üretime başlandı ve paket içerikleri komple değiştirilerek revizyon yapıldı! Mart üretimide dahil bundan sonraki tüm araçlarda bu sorunlar yok! Mart öncesi araçlarının çoğunda ise bu sorunlar var..

ÇÖZÜM: aracı yetkili servise vererek garanti kapsamı dahilinde gerekli değişimlerin yapılması

kaynak: http://forum.donanimhaber.com/m_62916122/tm.htm
Tüm araçlarda arka süspansiyınlar servis değiştiriyormu ki

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı 3806

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 87
    • Profili Görüntüle
Ayrıca hız sabitleme fonksiyon tuşları kullanışsız.zor.direksiyonda olması daha iyi olurdu.