Farklı görüşlere açık olduğunuzu belirttiğiniz için yazıyorum. Normalde bu tarz "serzeniş" dolu yazılara yanıt vermiyorum.
Bence açıkladığınız bir çok konuda boşuna canınızı sıkmışsınız. Araç almadan önce özellikle japon ve uzakdoğu markalarına bakmış olsaydınız, Octavia'nın iyi bir seçim olduğunu anlardınız. Ayrıca, arabanın iyi yanlarına da bakmakta fayda vardır.
1. Nerdeyse tüm orta sınıf markaların, giriş ve orta seviye benzinli model araçlarda motor kapağı yok. Hatta bizim şirkete geçen yol dizel Ford Focus aldık, dizel olmasına rağmen kapak yok. Bazı insanların hayat boyunca kapağı açıp görmeyeceği bir ekstra için üzülmeye gerek yok.
2. Akü ile alakalı bir sorun mu yaşadınız ki markasına taktınız? Bence markasına takmamak gerekiyor. Ne kadar iş yaptığına bakmak gerekiyor. Ben arabayı çok az kullanıyorum, bazen 3-4 hafta kontağa basmadığım oluyor. Aracım 2013 model ve anahtarsız giriş fonksiyonu olmasına rağmen, 4 hafta sonra sorunsuz marş basıyor, bir aküden başka ne isterim ki?
3. Sunroof iyi bir aksesuar ancak ses yapma konusunda premium markalar dahi başarılı değil. Sorun olmamalı, bu konuda haklısınız.
4. Benim araçtaki A sütün kaplamaları oynamıyor. Peki sizin araçtakıler, yerinden düşecek kadar ve ya rahatsız edici ses yapacak kadar mı oynuyor?
5. Bir tek yol sesi konusunda size hak verebilirim. Belki sınıfının en kötüsü değil, ancak yol sesi alıyor. Beni pek rahatsız etmiyor, aracın diğer ekstraları ve kullanım konforu, yol sesini amorti ediyor.
6. Kapının kapanış sesi umrumda değil, Siz bir de japon arabaların kapı seslerini dinleyin.
7. Arka cam düğmeleri de bence kötü değil. En azından çift kademeli değil mi?
8. Öne arkaya hareket eden kafalık D sınıfı üst seviye araçlarda var, sizin beklentiniz bence yanlış.
9. Bej yer döşemesi olsaydı, çabuk kirleniyor diye serzenişte bulunurdunuz eminim, neden koyu değildi derdiniz, bence. Benim aracın yer döşemesi de siyah, ancak paspaslar açık renk. Hiç umrumda değil.
10. Fren gıcırtısı bu segmentte bir çok markada var. Olmamalı ancak tamamen maliyetle alakalı....Ayrıca, bir çok şey bu gıcırtıya etken. Daha az gıcırtı istiyorsanız balatalı temiz tutmalısınız.
11. Led veya beyaz sis lambası hava olsun diye takılıyo. Ezelden beri sis lambaları sarı renk olurdu. Sis ortamında sarı renk daha net gösteriyor çünki sarı ışık sis ortamında daha az kırılıyor.
12. Bir çok C segment araçta arka sensör bile opsiyonel. Ön sensor opsiyonel olmasını hiç yadırgamadım.
Esen kalın, arabanızı sêvin ve güle güle kullanın.