škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

SuperB kalkışda gelen ses.

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Haradrim

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 55
    • Profili Görüntüle
Merhabalar.

Aracımızda aldığımızdan beri sürekli bir ses sorunu var. 0km almamıza rağmen özellike hafif eğimli yollarda veya çok fazla dur kalktan sonra ilk kalkıştan 10km hıza kadar bir ses yapıyor. Servis araba yeni olduğundan şanzımandan geliyor olabileceğini 5-6000km sonra geçmezse kavrama değişimi gerektiğini söyledi. Aracımız 1.4 150hp DSG. Sesi aşağıya ekliyorum:

https://soundcloud.com/alper-sabuncu-601080197/aud-20160430-wa0014-mp3cutnet

https://soundcloud.com/alper-sabuncu-601080197/aud-20160430-wa0014-mp3cutnet-1

6.000km de arabanın kavramasından bu ses gelmesi normal mi ? Ve çözüleceği kesinde değil. Ne önerirsiniz ?

Buna benzer ses sorunu yaşayan oldu mu?

Şimdiden teşekkür ederim.


Çevrimdışı fb.samet

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 302
    • Profili Görüntüle
İlginç.servis eminmiki dsgden geldi diyor sesi.


Çevrimdışı İmeko

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 20
    • Profili Görüntüle
bu sesi yaparken aracınızın gaz pedalında titreme, devrinde bir sıkıntı oluyorsa ses boğaz kelebeği arızasına benziyor. Ama değilse yüksek ihtimal şanzıman arızasına benziyor. Ancak moral bozmayın ses kronik bir ses değil, klima arızası dahil olabilir.


Çevrimdışı telepinu

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 183
    • Profili Görüntüle
Ben de 1.4 DSG Octavia var. çok yoğun trafikde araç ısınınca yokuş yukarı çıkarken 1'den 2'ye geçerken az biraz gıcır gıcır ses geliyor. Sesin kaynağının DSG'nin ısınması ile ilgilidir.


Çevrimdışı ogulcanatmaca

  • 1.6 TDI ELEGANCE
  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 151
    • Profili Görüntüle
Hala bu DSG ye neden ilgi büyük anlayamıyorum. Adamlar arızalı sistemi bile çatır çatır satıyor. İlla otomatik alacaksanız RENAULT, BMW, MERCEDES, AUDİ markaları tercih etmek lazım diye düşünüyorum VW bu DSG işinde sorun olduğunu itiraf edene kadar uzak durmak gerek....
OCTAVİA ELEGANCE 1.6 TDI CR


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7265
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ogulcanatmaca;580315
Hala bu DSG ye neden ilgi büyük anlayamıyorum. Adamlar arızalı sistemi bile çatır çatır satıyor. İlla otomatik alacaksanız RENAULT, BMW, MERCEDES, AUDİ markaları tercih etmek lazım diye düşünüyorum VW bu DSG işinde sorun olduğunu itiraf edene kadar uzak durmak gerek....


Audi'deki muadil araçlardaki şanzıman farkının teknik detayını bir paylaşırsanız seviniriz.
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı touran06

  • Yönetici
  • Tam Üye
  • *****
    • İleti: 113
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ogulcanatmaca;580315
Hala bu DSG ye neden ilgi büyük anlayamıyorum. Adamlar arızalı sistemi bile çatır çatır satıyor. İlla otomatik alacaksanız RENAULT, BMW, MERCEDES, AUDİ markaları tercih etmek lazım diye düşünüyorum VW bu DSG işinde sorun olduğunu itiraf edene kadar uzak durmak gerek....
Arızalı sistem felan değil bende dsg kullanıyorum 118bınde tık demedi. Bu arada hadi alman markaları yazmışsınız cırf kavrama dsg rakibi ancak fıyat olarak vw, skoda rakibi değil. Renaulta gelince o da dsg rakibi değil. Edc vites fluence kullandım yeni araba kullanmayı öğrenen şoför gibi vites değiştiriyor. Adı çift kavrama sadece. Bence asıl arızalı vites sistemi bu.

D6503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı lcetin

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 16
    • Profili Görüntüle
Merhabalar aynı ses benim 1.2 tsi dsg octavia aracımda da var. Dsg çok ısınınca yoğun dur kalk trafikte ve rampa kalkışlarında vites geçişleri esnasında yapıyor sanırım.  En azından benim tespitim böyle. Bu arada biraz kulak kabartırsanız sadece 1 ve 2. vites değil diğer vites geçişlerinde de yaptığını fark edeceksiniz. Araç hızlandığı için duymak zor ama maalesef üst viteslerde de ses mevcut.

SM-N9208 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı kolgezer

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 599
    • Profili Görüntüle
Auto holdu devre dışı bıraktığınızda da bu ses geliyor mu?


Çevrimdışı ogulcanatmaca

  • 1.6 TDI ELEGANCE
  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 151
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: enoktakenokta;580318
Audi'deki muadil araçlardaki şanzıman farkının teknik detayını bir paylaşırsanız seviniriz.

audi nin a4 altı (a3, a2..) modellerinde kullanılan s tronik dsg ile aynı forumlara bakarsanız bunlar da sorunlu. Ancak A4 ve daha üst sınıflarda kullanılan S-tronik sistem DSG den tamamen farklı bir teknoloji.
 
 zaten DSG sistemi 250 NM tork sınırlı bir sistem dikkat ederseniz VW grubunda 2.0 motorlarda DSG arızası daha az görülüyor...
« Son Düzenleme: 16 Haziran 2016, 04:10:23 Gönderen: ogulcanatmaca »
OCTAVİA ELEGANCE 1.6 TDI CR


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7265
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ogulcanatmaca;580352
audi nin a4 altı (a3, a2..) modellerinde kullanılan s tronik dsg ile aynı forumlara bakarsanız bunlar da sorunlu. Ancak A4 ve daha üst sınıflarda kullanılan S-tronik sistem DSG den tamamen farklı bir teknoloji.

zaten DSG sistemi 250 NM tork sınırlı bir sistem dikkat ederseniz VW grubunda 2.0 motorlarda DSG arızası daha az görülüyor...

Ben bu konularda "çok cahil"im de; siz bayağı bir uzman gibi yazmışsınız. Şimdi ise A2, A3 aynı demişsiniz; hatta bunlar da aynı derecede sorunlu demişsiniz; ancak A4 ve üzeri farklı demişsiniz. Bu bilgilerinizle "forumlara bakın" ya da "tamamen farklı"dan ziyade kendiniz detaylıca bir anlatabilirsiniz diye düşünmüştüm. Zira ilk mesajınızdaki argümanlarınız bayağı bayağı iddialı...
 
 Son yazdığınızdan da tüm DSG'ler 250 nm tork sınırlı diye anlıyorum, doğru mudur? Bir de neden 2.0 motorlarda arıza daha az görülüyor acaba? Yani insan konu hakkında bilgi sahibi olmayınca netleştirmek istiyor işte...
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimiçi özdil

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1578
    • Profili Görüntüle
Biri kuru tip 7 oranlı 250nm ye kadar dayanıyor ve sorunlu, diğeri yağlı tip ve 6 oranlı sorunsuz.


Çevrimdışı ogulcanatmaca

  • 1.6 TDI ELEGANCE
  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 151
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: enoktakenokta;580370
Ben bu konularda "çok cahil"im de; siz bayağı bir uzman gibi yazmışsınız. Şimdi ise A2, A3 aynı demişsiniz; hatta bunlar da aynı derecede sorunlu demişsiniz; ancak A4 ve üzeri farklı demişsiniz. Bu bilgilerinizle "forumlara bakın" ya da "tamamen farklı"dan ziyade kendiniz detaylıca bir anlatabilirsiniz diye düşünmüştüm. Zira ilk mesajınızdaki argümanlarınız bayağı bayağı iddialı...

Son yazdığınızdan da tüm DSG'ler 250 nm tork sınırlı diye anlıyorum, doğru mudur? Bir de neden 2.0 motorlarda arıza daha az görülüyor acaba? Yani insan konu hakkında bilgi sahibi olmayınca netleştirmek istiyor işte...
çalışma prensipleri, baskı balata sayıları aynı olsa da farklı şanzımanlardır.

dsg yanlamasına yerleştirilirken s-tronic uzunlamasına yerleştirilir, bu sebeple s-tronic şanszımana nispeten daha az yük biner ve daha az yıpranır.

bu yüzden 10 arızdan 7'si dsg, 2'si s-tronic, 1'i de multitronic ya da cvt'dir.

yine de her otomatik şanzıman risktir!!!
 
 hala netleşme olmadıysa vw grubu tüm araçlar için teknik dökümanlar ve elsa win yazılımlarını indirip inceleyebilirsiniz elimde mevcut ancak dosya boyutları çok büyük olduğundan sizinle paylaşamıyorum size DSG aracınızla mutluluklar diliyorum.
 arkadaşımın aracı önümde arıza yapıp kalakaldıktan sonra ve 5800 tl masraf etmişken hala birileri bana DSG diyorsa bu iş zevk meselesi derim...
OCTAVİA ELEGANCE 1.6 TDI CR


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7265
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ogulcanatmaca;580415
çalışma prensipleri, baskı balata sayıları aynı olsa da farklı şanzımanlardır.

dsg yanlamasına yerleştirilirken s-tronic uzunlamasına yerleştirilir, bu sebeple s-tronic şanszımana nispeten daha az yük biner ve daha az yıpranır.

bu yüzden 10 arızdan 7'si dsg, 2'si s-tronic, 1'i de multitronic ya da cvt'dir.

yine de her otomatik şanzıman risktir!!!

hala netleşme olmadıysa vw grubu tüm araçlar için teknik dökümanlar ve elsa win yazılımlarını indirip inceleyebilirsiniz elimde mevcut ancak dosya boyutları çok büyük olduğundan sizinle paylaşamıyorum size DSG aracınızla mutluluklar diliyorum.
arkadaşımın aracı önümde arıza yapıp kalakaldıktan sonra ve 5800 tl masraf etmişken hala birileri bana DSG diyorsa bu iş zevk meselesi derim...

Öncelikle DSG aracım yok; ancak yeni bir araç alacak olsam belli bir bütçeyle alacağım şanzıman yine dsg oluyor ne yazık ki. Biz de biliyoruz dsg'nin kusursuz olmadığını, bizim de kafamız çalışıyor yani. Ancak bütçesi Mercedes'e BMW'ye Audi'ye yetmeyecek adama tutup da "dsg almayın, bunları alın" demenin de mantıklı bir tarafı yok". EDC ise tamamen ayrı bir dünya; çalışmasını, konforunu, performansını dsg kadar başarılı bulmadım; ama tabii yine siz bizim göremediğimiz bir şeyler görüp direkt Renault grubunu önermişsiniz; şanzımanı geçtim diğer objektif nedenlerle Renault tercih etmeyecek bir dünya adam var. Geri kalan cvt'dir, yarı otomatiklerdir, tam otomatiklerdir hiç girmiyorum bile...
 
 Bilmem anlayabildiniz mi ama zaten soru sorduğum falan da yok size; "ironi" diye bir şey vardır, bu da o hesap. Ben, sizin gibi "genel geçer" bir ahkam kesmeyecek kadar bilgiye de tecrübeye de sahibiyim. Eğer "şunu almayın, şu sorunlu" ama "bunu alın" falan derseniz, bu yanlıştır; altını doldurmanız gerekir. En basitinden bu mesajınızda yaptığınız "10 arızadan 7'si dsg, 2'si s-tronic, 1'i de multitronic ya da cvt'dir" gibi bir var sayımın geçerliliği yoktur; bu tarz argümanlar için kesin ve nesnel veriler gerekir. Elinizde var mı bir arıza istatistiği direkt bu şanzımanlar hakkında? Varsa koyun biz de öğrenelim. Bu arada kaç tane DSGli araç var kaç tane S Tronicli araç var kaç tane multitronicli araç var kaç tane cvtli araç var yürür durumda şu an trafikte onları da yazın tabii. Yani bu kadar iddialı olduğunuza göre bunların hepsini çok iyi biliyor olmanız lazım?
 
 Şu da var benim arkadaşımın aracı da DSG'den kaynaklı sorun yaşadı; ama uzatılmış garanti kapsamında bir kuruş para ödemedi. Yine gerek bu forumda gerek başka birçok forumda biliyorum ki 5 yıllık süreç içinde yetkili servise giderseniz gayet de makul rakamlara sorun çözülüyor. Bu demek değil ki DSG'de sorun yoktur, ya da 5 yıl yeterlidir; bunlar ayrı konular, ayrıca tartışılır; ama sizin çıkarımlarınız gibi çıkarımlar nedeniyle insanlara "manuel alın, manuel alın" diye salık vermenin alemi yok; bu iş zevk meselesinden ziyade her şeyden önce konfor meselesidir.
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı rocky62

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 757
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Haradrim;579928
Merhabalar.

Aracımızda aldığımızdan beri sürekli bir ses sorunu var. 0km almamıza rağmen özellike hafif eğimli yollarda veya çok fazla dur kalktan sonra ilk kalkıştan 10km hıza kadar bir ses yapıyor. Servis araba yeni olduğundan şanzımandan geliyor olabileceğini 5-6000km sonra geçmezse kavrama değişimi gerektiğini söyledi. Aracımız 1.4 150hp DSG. Sesi aşağıya ekliyorum:

https://soundcloud.com/alper-sabuncu-601080197/aud-20160430-wa0014-mp3cutnet

https://soundcloud.com/alper-sabuncu-601080197/aud-20160430-wa0014-mp3cutnet-1

6.000km de arabanın kavramasından bu ses gelmesi normal mi ? Ve çözüleceği kesinde değil. Ne önerirsiniz ?

Buna benzer ses sorunu yaşayan oldu mu?

Şimdiden teşekkür ederim.


Bu ses benim aracımda da mevcut konu ile alakalı servisin verdiği yanıt DSG'nin ilk kalkışta yaptığı balanstan dolayı bu sesin oluştuğu bunun önemli ve ya sorun olmadığı istersem sesi onarabileceklerini söylediler bende ses fazlalaşırsa yaptırabileceğimi belirttim. Bu ses sadece kalkışlarda ve her zaman da olmuyor ve çoğalmıyor kalkıştan ve 2'ci vitesten itibaren ses ve ya titreme falan kesinlikle yok bence de sıkışık trafikte dur kalk vs şanzıman ısınması ile de alakalı sadece yukarı eğimli yollarda ve kalkışta gaz pedalına verdiğiniz tepki ile oluşabiliyor her zaman yapmıyor. Şu an da bana DSG arızası gibi gelmiyor aracın ivmelenmesi ve vites değişimlerinde bir problem yok.