çalışma prensipleri, baskı balata sayıları aynı olsa da farklı şanzımanlardır.
dsg yanlamasına yerleştirilirken s-tronic uzunlamasına yerleştirilir, bu sebeple s-tronic şanszımana nispeten daha az yük biner ve daha az yıpranır.
bu yüzden 10 arızdan 7'si dsg, 2'si s-tronic, 1'i de multitronic ya da cvt'dir.
yine de her otomatik şanzıman risktir!!!
hala netleşme olmadıysa vw grubu tüm araçlar için teknik dökümanlar ve elsa win yazılımlarını indirip inceleyebilirsiniz elimde mevcut ancak dosya boyutları çok büyük olduğundan sizinle paylaşamıyorum size DSG aracınızla mutluluklar diliyorum.
arkadaşımın aracı önümde arıza yapıp kalakaldıktan sonra ve 5800 tl masraf etmişken hala birileri bana DSG diyorsa bu iş zevk meselesi derim...
Öncelikle DSG aracım yok; ancak yeni bir araç alacak olsam belli bir bütçeyle alacağım şanzıman yine dsg oluyor ne yazık ki. Biz de biliyoruz dsg'nin kusursuz olmadığını, bizim de kafamız çalışıyor yani. Ancak bütçesi Mercedes'e BMW'ye Audi'ye yetmeyecek adama tutup da "dsg almayın, bunları alın" demenin de mantıklı bir tarafı yok". EDC ise tamamen ayrı bir dünya; çalışmasını, konforunu, performansını dsg kadar başarılı bulmadım; ama tabii yine siz bizim göremediğimiz bir şeyler görüp direkt Renault grubunu önermişsiniz; şanzımanı geçtim diğer objektif nedenlerle Renault tercih etmeyecek bir dünya adam var. Geri kalan cvt'dir, yarı otomatiklerdir, tam otomatiklerdir hiç girmiyorum bile...
Bilmem anlayabildiniz mi ama zaten soru sorduğum falan da yok size; "ironi" diye bir şey vardır, bu da o hesap. Ben, sizin gibi "genel geçer" bir ahkam kesmeyecek kadar bilgiye de tecrübeye de sahibiyim. Eğer "şunu almayın, şu sorunlu" ama "bunu alın" falan derseniz, bu yanlıştır; altını doldurmanız gerekir. En basitinden bu mesajınızda yaptığınız "10 arızadan 7'si dsg, 2'si s-tronic, 1'i de multitronic ya da cvt'dir" gibi bir var sayımın geçerliliği yoktur; bu tarz argümanlar için kesin ve nesnel veriler gerekir. Elinizde var mı bir arıza istatistiği direkt bu şanzımanlar hakkında? Varsa koyun biz de öğrenelim. Bu arada kaç tane DSGli araç var kaç tane S Tronicli araç var kaç tane multitronicli araç var kaç tane cvtli araç var yürür durumda şu an trafikte onları da yazın tabii. Yani bu kadar iddialı olduğunuza göre bunların hepsini çok iyi biliyor olmanız lazım?
Şu da var benim arkadaşımın aracı da DSG'den kaynaklı sorun yaşadı; ama uzatılmış garanti kapsamında bir kuruş para ödemedi. Yine gerek bu forumda gerek başka birçok forumda biliyorum ki 5 yıllık süreç içinde yetkili servise giderseniz gayet de makul rakamlara sorun çözülüyor. Bu demek değil ki DSG'de sorun yoktur, ya da 5 yıl yeterlidir; bunlar ayrı konular, ayrıca tartışılır; ama sizin çıkarımlarınız gibi çıkarımlar nedeniyle insanlara "manuel alın, manuel alın" diye salık vermenin alemi yok; bu iş zevk meselesinden ziyade her şeyden önce konfor meselesidir.