škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Octavia 1.6 TDI optimal mı? Rapid 1.4 Tdi DSG mi ?

By_hdR* · 33 · 10947

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı By_hdR*

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 119
    • Profili Görüntüle
Merhabalar Arkadaşlar, Geçtiğimiz günlerde Rapid i incelemiştim . Octavia 1.6 TDI 110 ps optimal paket nasıldır ? Yılda 7-8 bin arası kullanıyorum otomatik rapid tercihimdi acaba manuel Octavia daha mı iyidir? Optimal paket ile Rapid'in Style paket arasında büyük farklar varmı ? Octavia optimal 'da multimedya gorunuyor navigasyon vs dahil mi acaba ?


Çevrimdışı Leventce

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 87
    • Profili Görüntüle
Hocam iki araci dene farki anlayacaksin ... bende iki arac arasinda kaldim araçların goruntulerine bakarak degil denem surusu yaparak al derim .. bunun disinda bence rahatlik istiyorsan otomatik al derim ....


Çevrimdışı By_hdR*

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 119
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Leventce;580103
Hocam iki araci dene farki anlayacaksin ... bende iki arac arasinda kaldim araçların goruntulerine bakarak degil denem surusu yaparak al derim .. bunun disinda bence rahatlik istiyorsan otomatik al derim ....

Yorumunuz icin teşekkür ederim hocam, bende rahatlık olsun diye Rapid düşünmüştüm ancak İkinci el piyasa , ve aradaki 7.000 tllik fiyat farkı ile octavia 1.6 TDI optimal daha cazip geldi, Dediğim gibi ortalama yıllık 8.000 km yukarısını yapmıyorum suan ki aracım bile debriyaj üstten kavrıyor , Octavia debriyajı muhakkak daha rahattır. Yanı manuel Bi sorun yaratmaz Bir de şu var suan ki aracım 1.6 110 Bg ama benzin+LPG , Bu iki arac arasında o yuzden kaldım :)


Çevrimdışı octavix

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 204
    • Profili Görüntüle
Octavia yalıtım kalite ve konfor olarak daha üstündür ayrıca performans olarak da daha iyidir. Bu iki araç arasında rapid  donanım olarak daha iyidir sadece. Benim şahsi fikrim bu kıstaslarda octavia dır. Otomatik diye rapid almazdım ben


Sent from my iPhone using Tapatalk


Çevrimdışı By_hdR*

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 119
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: octavix;580108
Octavia yalıtım kalite ve konfor olarak daha üstündür ayrıca performans olarak da daha iyidir. Bu iki araç arasında rapid  donanım olarak daha iyidir sadece. Benim şahsi fikrim bu kıstaslarda octavia dır. Otomatik diye rapid almazdım ben


Sent from my iPhone using Tapatalk

Yorumunuz için teşekkür ederim. Sonradan farkettim bende zaten yıllık kullanımım az , neden Rapid yerine Octavia almıyayım diye . Ama Bi hız sabitleme , gündüz Led , lastik basınç sensörü , koltuk yükseklik vs yok diye okudum optimal'da. Olmazsa olmaz özellikler değil ama mesela koltuk ayarı olmalıydı


Çevrimdışı octavix

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 204
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: By_hdR*;580109
Yorumunuz için teşekkür ederim. Sonradan farkettim bende zaten yıllık kullanımım az , neden Rapid yerine Octavia almıyayım diye . Ama Bi hız sabitleme , gündüz Led , lastik basınç sensörü , koltuk yükseklik vs yok diye okudum optimal'da. Olmazsa olmaz özellikler değil ama mesela koltuk ayarı olmalıydı



Haklısınız o yükseklik ayarı olmalıydı. Bu tercih birazda tercihlerinizin önceliğine göre değişiyor. Yani şahsen ben konfor , yalıtıma ve performansa öncelik verdiğim için daha önemli benim için bu özelliklere göre. Seçiminiz şimdiden hayırlı olsun ikiside gayet güzel araçlr zaten :))


Sent from my iPhone using Tapatalk


Çevrimdışı Abstraction

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 218
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: By_hdR*;580109
Yorumunuz için teşekkür ederim. Sonradan farkettim bende zaten yıllık kullanımım az , neden Rapid yerine Octavia almıyayım diye . Ama Bi hız sabitleme , gündüz Led , lastik basınç sensörü , koltuk yükseklik vs yok diye okudum optimal'da. Olmazsa olmaz özellikler değil ama mesela koltuk ayarı olmalıydı


2016 model Optimal Octavia'larda hız sabitleyici standart oldu, lastik basınç sensörü 2014 model Optimal'lerde de var, koltuk yükseklik ayarı şöför koltuğunda var, 2016 yılında c segmenti bir araçta böyle bir donanımın olmaması düşünülemez, fakat yan koltukta yükseklik ayarı yok.

Sıfır alacaksanız 2014 Aralık ayında 67.550 tl'ye aldığımız Octavia 1.6 TDI Optimal şuanda 80.750 tl, çok ciddi bir zam yedi, bu fiyatı hakettiğini düşünmüyorum, yıllık kullanımınız da oldukça azmış, bence dizel diye ısrar etmeyip 1.2 TSI Optimal alın, arada 14.000 tl'lik fiyat farkı var, ve yılda yaptığınız kmye bakarsak bu farkı amorti etmeniz 10 yılı geçer.
1.2 TSI'ın yıllık vergisi de 400 tl kadar daha ucuz. Ve motorun performansı 1.6 dizelden daha iyi, yakıt tüketimi ise sadece 1 1.5 litre daha yüksek.


Çevrimdışı By_hdR*

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 119
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Abstraction;580167
2016 model Optimal Octavia'larda hız sabitleyici standart oldu, lastik basınç sensörü 2014 model Optimal'lerde de var, koltuk yükseklik ayarı şöför koltuğunda var, 2016 yılında c segmenti bir araçta böyle bir donanımın olmaması düşünülemez, fakat yan koltukta yükseklik ayarı yok.

Sıfır alacaksanız 2014 Aralık ayında 67.550 tl'ye aldığımız Octavia 1.6 TDI Optimal şuanda 80.750 tl, çok ciddi bir zam yedi, bu fiyatı hakettiğini düşünmüyorum, yıllık kullanımınız da oldukça azmış, bence dizel diye ısrar etmeyip 1.2 TSI Optimal alın, arada 14.000 tl'lik fiyat farkı var, ve yılda yaptığınız kmye bakarsak bu farkı amorti etmeniz 10 yılı geçer.
1.2 TSI'ın yıllık vergisi de 400 tl kadar daha ucuz. Ve motorun performansı 1.6 dizelden daha iyi, yakıt tüketimi ise sadece 1 1.5 litre daha yüksek.

Öncelikle verdiğiniz bilgilerden ve yorumunuzdan dolayı teşekkür ediyorum,
Hocam alacağım araç rapor üzerine olacağından Vergiden muaf oluyorum. Optimal paketli Octavia da yazdıklarınızdan sonra tek sorun otomatik olmaması kalıyor. Ama insan bindikten sonrada full paket olsun istiyor. Octavia optimal 53,500 TL geliyor sanırsam , rapid full 49,500 geliyor :) o sebepten Octavia optimali de listeme ekledim. Benim aslında kafamda tek soru var mesela ben megane II LPG li aracımla 5 kisi full bindirip zorlanmadan tepe vs çıkabiliyorum acaba rapid 1.4 90 ps dizel ve otomatik şanzıman ile benim aracın motorundan iyi Midir? İyiyse onu direk tercih edeceğim. Düz yoldaki gidişatına bakarsam benim araçtan iyiydi..[/B]


Çevrimdışı Abstraction

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 218
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: By_hdR*;580176
Öncelikle verdiğiniz bilgilerden ve yorumunuzdan dolayı teşekkür ediyorum,
Hocam alacağım araç rapor üzerine olacağından Vergiden muaf oluyorum. Optimal paketli Octavia da yazdıklarınızdan sonra tek sorun otomatik olmaması kalıyor. Ama insan bindikten sonrada full paket olsun istiyor. Octavia optimal 53,500 TL geliyor sanırsam , rapid full 49,500 geliyor :) o sebepten Octavia optimali de listeme ekledim. Benim aslında kafamda tek soru var mesela ben megane II LPG li aracımla 5 kisi full bindirip zorlanmadan tepe vs çıkabiliyorum acaba rapid 1.4 90 ps dizel ve otomatik şanzıman ile benim aracın motorundan iyi Midir? İyiyse onu direk tercih edeceğim. Düz yoldaki gidişatına bakarsam benim araçtan iyiydi..[/B]


Rica ederim. Rapid'in Style ve Octavia'nın Optimal paketlerinde ne var ne yok şöyle bi baktım,

Rapid'in avantajları, Dijital klima, kendiliğinden kararan dikiz aynası ve yükseklik ayarlı ön yolcu koltuğu harici üstünlük sağladığı bir donanım yok.

Fakat bir diğer Avantajı otomatik vitesli olması. Ama dsg şanzıman da en çok arıza çıkaran şanzımanların başında geliyor, uzun süreli kullanımlar için ben tavsiye etmiyorum, illa otomatik zorunluluğu varsa da garanti uzatmanızı ve tüm bakımlarınızı yetkili serviste yaptırmanızı tavsiye ediyorum.

Rapid 1.4 TDI 90 PS DSG'li araç, 1750 devirden itibaren 230 nm tork sunuyor, yani sizin şuan kullandığınız Megane'den daha fazla torku daha düşük bir devirde sunuyor, yokuşlarda vites küçültmeden daha rahat çıkabilir fakat düz yoldaki gidişatına bakacak olursak, 90 beygir, 1255 kg ağırlık, 3 silindirli dizel motor ve 12 saniyelik 0-100 değeriyle, sizin 1.6 110 beygirlik Megane 2'yi geçmesi imkansız. Sadece alt devirlerdeki torku sayesinde biraz daha canlı bir motoru olur, ama iki araçla yüksüzken eşit şartlarda basılırsa, rapidin hiçbir şansı yok, hatta megane devrinde kullanılırsa rapidin yokuşta bile şansı yok. Beygir gücü her zaman torktan daha önemlidir, dizel motorların esprisi turbo sayesinde alt devirlerde torkunu verebilmesidir, yoksa iş düz yol performansına gelince bu torkun pek bir esprisi kalmıyor.

Ayrıca Octavia, bir üst sınıf olmasının da avantajıyla, Rapid'den daha iyi bir konfor sunuyor, malzeme kalitesi daha yüksek, yaşam alanları da daha geniş. Yaşadığınız şehirde sürekli trafiğe girmiyorsanız dsgnin ileride olası bir arıza riskini de göz önünde bulundurunca, bence düz vites alabilirsiniz, bu araçların debriyaj pedalı oldukça yumuşak, sol ayağınız yorulmayacaktır.


Çevrimdışı By_hdR*

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 119
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Abstraction;580194
Rica ederim. Rapid'in Style ve Octavia'nın Optimal paketlerinde ne var ne yok şöyle bi baktım,

Rapid'in avantajları, Dijital klima, kendiliğinden kararan dikiz aynası ve yükseklik ayarlı ön yolcu koltuğu harici üstünlük sağladığı bir donanım yok.

Fakat bir diğer Avantajı otomatik vitesli olması. Ama dsg şanzıman da en çok arıza çıkaran şanzımanların başında geliyor, uzun süreli kullanımlar için ben tavsiye etmiyorum, illa otomatik zorunluluğu varsa da garanti uzatmanızı ve tüm bakımlarınızı yetkili serviste yaptırmanızı tavsiye ediyorum.

İncelemeleriniz için teşekkür ederim hocam, yanı ben dediğim gibi yılda 8 bin km yapıyorum DSG şanzıman 5 yıl içinde toplam 40.000 km'de arıza verecekse tabi ki Octavia optimal paketi alırim. Debriyaj olayı renolarda üstten kavrıyor zaten o konuda da ayrı Bi rahat gelir Octavia. Ama Rapid bile bana cok fazla gelmişti Octavia'nın tadına doyum olmaz :)


Çevrimdışı By_hdR*

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 119
    • Profili Görüntüle
Kesin olan birşey var :) o da %80 Skoda ailesine katılacağımdır :)


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Hocam az km yaptığınız için TDI yerine TSI düşünmez misiniz? Aradaki fiyat farkını donanıma yatırmış olursnuz


Çevrimdışı Sutlage

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 61
    • Profili Görüntüle
Eski aracım Linea 1.3 MJ aktif plus idi. Donanım olarak çok bir şey yoktu. Olmaması da bir müddet sonra sizi sıkmaya başlıyor. Yani araba sıkıcı bir hal alıyor ve kendi kendinize şikayet etmeye başlıyorsunuz. Bir müddet sonra da arabadan soğuya biliyorsunuz. Ben bu duyguları yaşadım. Limitlerimi zorlayarak Octavia TDI DSG Style aldım. Şu an kafam rahat. Tam donanım bir araçta böyle şeyler yaşamazsınız.
Ancak sınıf farkı olması başlı başına bir etken. Şahsi düşüncem TSI alır donanım yükseltirdim.
Saygılar.


Çevrimdışı 3806

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 87
    • Profili Görüntüle
Yilda Yapacagim dediginiz kmyi normal bir kullanıcı 6 ayda yapıyor ve bunlar bile dizeli kararsız alıyor.sizin kesinlikle dizeli elemenizi öneririm.fiyat farkından dolayı.zaten siz 5 sene satmayacaksiniz dolayısıyla amorti şansınız yok .ama şu var dizel alirsan dizel fiyatına benzinliyi benzinli fiyatından verirsin.
Bence 1.2 tsi dsg style paketi bnce sunroof olsun.bu opsiyondaki aracı sorun bi size kaça gelecek.yani dizele verecegin paranın daha asagisina benzinlinin en fullunu alırsın.ama otomatik tercih edin.ben şahsen iyiki otomatik almisim dedim.rahatligi gorunce.


Çevrimdışı ali729

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 576
    • Profili Görüntüle
Yılda 8000 km dizel e hiç gerek yok dizel  farkı dsg verin

HTC Desire 820 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi