Abicim isin ozu su. Sabah ilk marsta motor yagi hemen hemen hava sicakligiyla ayni derecede. Bu derecedeki viskozistesi (akiskanligi) soguk akiskanlik degeridir. Bu da ilk sayidir. Ikinci kisim ise motor isinip sikistirilip yuksek sicaklik altindaki dayanimini gosterir.
Yani 5-40 yagda 5 soguk motordaki akiskanligi gosterir. Ne kadar kucuk olursa bu deger, motor sogukken o kadar akiskandir demek. Bu yuzden ozellikle kisin soguk degeri dusuk yag tercih edilmeli.
Arabayi calistirdin yag 100 derecelere geldi, bu sefer yagin ikinci degeri yani 5-40 icin 40 degeri onemli. Bu deger ne kadar yuksek olursa yagin sicaga dayanikliligi o kadar artar demek
Dolayisiyla yazin 40 degeri 1.8t ye az gelebilir. Yazin ilk marsta da motor yagi cok soguk olmuyor nasilsa o yuzden 10-60 tercih edilebilir.
Kisinsa ilk marsa yag cok soguk ve bizim ihtiyacimiz olan ilk marsta akiskan bir yag. O yuzden 0 ya da 5 tercih etmeliyiz
Bunlar disinda yagin teknolojisi yaglamanin verimini degistiriyor vs.
0-40 guzel ama biraz pahali bir yag malesef.
5-40 hesapli ve guzel bir yag. O yuzden tavsiye ederim. Eksiltmiyorsa yaz kis kullan. Para varsa 0-40 iyidir
Sent from my iPhone using Tapatalk