Aracin orjinal performans değerleri güvenlik limitleri içerisinde sinirlandirilir. Sadece bir yazılımla o kadar performans artışı güvenli olsaydı bu araçları yapan mühendisler düşünürlerdi herhalde.
GT-I9190 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Her motorun belli bir kapasitesi vardır, yazılımla da sınırları fazla zorlamamak koşuluyla güzel değerler elde edilmesinde sakınca yoktur fakat sürekli performanslı kullanılırsa uzun vadede sıkıntılar doğabiliyor. Eğer fabrika, motorların gücünü şuanki versiyonlarından daha fazla beygirle sunsaydı bir üst motor seçeneğini getirmenin bir anlamı kalmazdı.
Mesela 1.2 TSI 110 bg, yazılımla 130 bg olsa,
1.4 TSI 125 hp var. O motoru kime satacaklar?
1.4 TSI'ın zaten 125 ve 150 bg olmak üzere iki farklı versiyonu mevcut.
Bunların gücü yüksek olanları (160 ve 180 ps) yağ yakma sorunlarından dolayı üretimden kaldırıldı, şuanda yok, yerini 1.8 TSI aldı 192 beygir gücü var.
Ayrıca VW'nin 1.2 motoru 110 beygir, 1.6 TDI motoru 110 beygir, Renault firması 1.2 TCE isimli turbo motorundan 130 bg gücü elde etti. Opel, ve Hyundai markalarının da 1.6 Dizel motorları 136 beygir gücünde. Yani bu güçler chiple elde edilen güçlere denk. Dahası için turbo büyütmek gerekiyor.
Yani hacme göre, 20-25 beygir civarında güç elde etmenin sakıncası olacağını zannetmiyorum.