škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

f1 ve bir kaç soru

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı noxy44

  • Hayaller VRS,hayatlar HTP
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1507
    • Profili Görüntüle
selamlar :) çocukluk aşkım f1 i türkiyede gelişimi olmadığı için ( ne yazık ki işin ulaştığı son nokta karting gp3-gp2 vs vs ülkemizde mevcut değil ) 13-14 yaşından sonra takip etmemeye başladım. ama işte şu sıralar alçak araçlar ve yoğun performans arayışı tekrar takibe başlamamı sağladı. son 3 aydır sıkı şekilde takip etsem de yeniliklere henüz alışamadığımı söylemem lazım :) her neyse soruma geleyim ben. 2014 yılında f1 de yapılan büyük değişiklik ile 2.4 litrelik v8 atmosferik, o sesine gurban olduğumuz araçlar değişti ve yerine 1.6 litrelik v6 bi turbo motorlu 750-850 hp güç üreten araçlar geldi. hybrid sistemlerle üretilen çeşitli güçler vs vs (yaklaşık 160 hp) falan da mevcut tabi bu makinalarda ama benim aklıma takılan şey şu: bu motorları son derece spektaküler araçlarda kullanmaktansa, gündelik araçlara getirseler neler olur? maliyet kesinlikle artar bunu öngörebiliyorum. ancak kullanılabilirlik durumu ne olur? fikirleriniz önemli :) herkese iyi haftalar


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7265
    • Profili Görüntüle
Mert, dayanım konusunda sıkıntı yaşanacaktır diye düşünüyorum.
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı mdindas

  • hürgeneral
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4181
    • Profili Görüntüle
F1 de amac guc gosterisi yapmaktir. Uygulanan motor teknolojisi ve ayrodinamik imalatlar gunluk kullanim araclarina uygulamasi zor seyler. Elbette ar-ge gelistiriliyor ancak bize ne kadarini veriyorlar.
Elbette 850 bg.lik 1.6 motoru kullanmazlar ama bari 200 beygirlik olsun ister insanin cani. Maliyet ne olur bilemem tabi.


Çevrimdışı noxy44

  • Hayaller VRS,hayatlar HTP
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1507
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: enoktakenokta;581015
Mert, dayanım konusunda sıkıntı yaşanacaktır diye düşünüyorum.


o benim de aklıma geldi abi. ama start stop teknolojisinin gelişimi bile sıkıştırılmış turbo motorda aniden gücü kesmeyi sorunsuz buluyorsa -ki bana göre kesinlikle uzun vadede yağlama yapılmayan turboya zarar verecektir- bir ayarlar çekilmesi mümkün kılınabilir.

Alıntı yapılan: mdindas;581025
F1 de amac guc gosterisi yapmaktir. Uygulanan motor teknolojisi ve ayrodinamik imalatlar gunluk kullanim araclarina uygulamasi zor seyler. Elbette ar-ge gelistiriliyor ancak bize ne kadarini veriyorlar.
Elbette 850 bg.lik 1.6 motoru kullanmazlar ama bari 200 beygirlik olsun ister insanin cani. Maliyet ne olur bilemem tabi.


abi yanılmıyorsam 1.6 litre 4 silindirli turbo benzinli araçlar içinde şu an zirveyi 186 hp ile hyundai i30 sport çekiyor. ve f1 o kadar gelişmiş ki bundan 25 sene önce direksiyonda tuş yoktu. 15 sene önce vites ve pit limitörü vs vs vardı. şu anda diff locklardan yeni kanat sistemi drs ye bir sürü tuş var. resmen geleceğe dönüş filminden fırlamış bir teknolojiye sahipler. yapılamayacak bir şey değil diye düşünüyorum. en azından yarı güce sahip motorlar üretilebilmeli ve gündelik araçlara adapte edilebilmeli :)


Çevrimdışı melo_32_75

  • ST Bursa
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 419
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: noxy44;581007
selamlar :) çocukluk aşkım f1 i türkiyede gelişimi olmadığı için ( ne yazık ki işin ulaştığı son nokta karting gp3-gp2 vs vs ülkemizde mevcut değil ) 13-14 yaşından sonra takip etmemeye başladım. ama işte şu sıralar alçak araçlar ve yoğun performans arayışı tekrar takibe başlamamı sağladı. son 3 aydır sıkı şekilde takip etsem de yeniliklere henüz alışamadığımı söylemem lazım :) her neyse soruma geleyim ben. 2014 yılında f1 de yapılan büyük değişiklik ile 2.4 litrelik v8 atmosferik, o sesine gurban olduğumuz araçlar değişti ve yerine 1.6 litrelik v6 bi turbo motorlu 750-850 hp güç üreten araçlar geldi. hybrid sistemlerle üretilen çeşitli güçler vs vs (yaklaşık 160 hp) falan da mevcut tabi bu makinalarda ama benim aklıma takılan şey şu: bu motorları son derece spektaküler araçlarda kullanmaktansa, gündelik araçlara getirseler neler olur? maliyet kesinlikle artar bunu öngörebiliyorum. ancak kullanılabilirlik durumu ne olur? fikirleriniz önemli :) herkese iyi haftalar


uzun yıllardır takip ediyorum hatta shumacher hayranıyım 2006 suzuka yarışını dün gibi hatırlıyorum ( 1.giderken motor patlamış şampiyonluğu bırakmıştı ) şimdi ise rai ve seb .. senin soruna gelirsek. pilotlar her tur baska ayara geçiyo direksiyon üstünden kanatlar motor harita modları vs. en son azarbaycan yarışını izlediyseniz 2 mercedeste aynı sorun yaşanmıştı rosberg sorunu direksiyondan hallederken hamilton halledememişti. yani motorlar çok komplike çalışıyor. aylarca üzerinde çalışmalarına rağmen dayanıklılık hala büyük sorun bu araçları gündelik yaşama adapte etmek uzun süre alacaktır kimse o kadar modu kullanamaz kaldıki bunu standart hale dönüştürürler ancak o zaman da tadı çıkmaz. sürekli motora ayar yapacaksınki sürüşten zevk alabilesin :)


Çevrimdışı noxy44

  • Hayaller VRS,hayatlar HTP
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1507
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: melo_32_75;581036
uzun yıllardır takip ediyorum hatta shumacher hayranıyım 2006 suzuka yarışını dün gibi hatırlıyorum ( 1.giderken motor patlamış şampiyonluğu bırakmıştı ) şimdi ise rai ve seb .. senin soruna gelirsek. pilotlar her tur baska ayara geçiyo direksiyon üstünden kanatlar motor harita modları vs. en son azarbaycan yarışını izlediyseniz 2 mercedeste aynı sorun yaşanmıştı rosberg sorunu direksiyondan hallederken hamilton halledememişti. yani motorlar çok komplike çalışıyor. aylarca üzerinde çalışmalarına rağmen dayanıklılık hala büyük sorun bu araçları gündelik yaşama adapte etmek uzun süre alacaktır kimse o kadar modu kullanamaz kaldıki bunu standart hale dönüştürürler ancak o zaman da tadı çıkmaz. sürekli motora ayar yapacaksınki sürüşten zevk alabilesin :)


benim de tamamen takipsiz geçmedi bu zamana kadar ama sıkı takibi son 3 aydır işte. ben de sıkı hamilton hayranıyım sürüş tarzını çok beğeniyorum. onun dışında hafta sonu olan yarışta kers sıkıntısı yaşadı ikisi de. rosbergin olayı tuşlarla çözülebilirken hamiltonda durum biraz daha komplikeydi. evet motorlar çok komplike çalışıyor ancak yine de 6 silindirli turbo beslemeli 300-350 hp üreten motorlar yapılsa tadından yenmez bence :)


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Dayanim
Yere aktarabilme
Durdurabilme
Kim zapt edicek o motorlari
Emisyon
Maliyet

Desem yeter mi? :)

1.8t agu lardan 700-800hp cikaranlar var fakat duzlukte gazlamaktan baska neye faydasi var? Gundelik kullanimi da mumkun olmayan araclar malesef.

Bu fantezini tatmin etmenin en fabrikasyon yoku ferro lambo gibi super arabalar. O kadar safkan gucu siradan insan eline verebilecek hale ancak onlar getirebiliyor. Onlarin da fiyatlari ortada.

Ote yandan iri bir arabayi alip modlayip 300-500hp kullanmak da mumkun tabi


Sent from my iPhone using Tapatalk


Çevrimdışı noxy44

  • Hayaller VRS,hayatlar HTP
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1507
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: DDŞ;581048
Dayanim
Yere aktarabilme
Durdurabilme
Kim zapt edicek o motorlari
Emisyon
Maliyet

Desem yeter mi? :)

1.8t agu lardan 700-800hp cikaranlar var fakat duzlukte gazlamaktan baska neye faydasi var? Gundelik kullanimi da mumkun olmayan araclar malesef.

Bu fantezini tatmin etmenin en fabrikasyon yoku ferro lambo gibi super arabalar. O kadar safkan gucu siradan insan eline verebilecek hale ancak onlar getirebiliyor. Onlarin da fiyatlari ortada.

Ote yandan iri bir arabayi alip modlayip 300-500hp kullanmak da mumkun tabi


Sent from my iPhone using Tapatalk


sen paradan haber ver diyorsun yani :) teşekkür ederim kardeşim şu an mantığımı oturttun :)


Çevrimdışı mdindas

  • hürgeneral
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4181
    • Profili Görüntüle
Ha bide su var binali abinin yaptigi yollar su anki araclara anca yetiyo zaten.


Çevrimdışı mrkaragoz

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 144
    • Profili Görüntüle
Kullandıkları yakıt çok uçucu ve yanıcı. Yani günlük olarak kullanmak büyük risk. Benzini bile tutuşturanlar oluyor. O yakıt kullanan araçlar bomba yüklü araç gibi gezer ortalıkta [emoji2]


Sent from my iPhone using Tapatalk


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Yavaş yavaş bazı teknolojileri kullanıyorlar aslında.En basitinden a45 amg nin moturu silindir başına 95 hp güç üretiyor ve dayanıklı bir motor :)


Çevrimdışı Esariipek

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5849
    • Profili Görüntüle
[MENTION=7948]noxy44[/MENTION] kank bide şöyle bi durum var çoğu avrupa ülkesinde 10-15 sene sonrasında benzinli motor satışı yasaklanıyor. Fosil yakıt biyere kadar. Hayat elektik motorunda. Sıfır salınım,bakım derdi yok, muhteşem güçler çıkarılabiliyor. Tek dertleri batarya. Oda şuan 500 km menzilli makinalardan 700 küsür bg, 0 dan itibaren max tork ve güç ile 3 saniyelerde 0-100 yapabiliyor. Böyle teknoloji 4-5 senedir hayatımızdayken f1 kafasını otomobillere aktarmak saçmalık


Çevrimdışı schumici

  • Turbo Benzinli
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2178
    • Profili Görüntüle
    • http://www.schumici.simplesite.com
Esasen eski tadı kalmadı, hatta hiç tadı kalmadı. 90'ların sonundaki Hakkinen-Schumacher(nick babam olur kendisi) çekişmeleri yeterdi F1 izlemeye. O çekişme sabahın 5'indeki Suzuka yarışı için alarm kurdururdu adama. 2000'lerin ilk yarısındaki Ferrari hegemonyasını kırabilmek için getirdikleri salak saçma kurallarla F1 öldürmeye başladılar. 2010 civarlarında Alonso-Hamilton-Raikkonen çekişmesi biraz canlılık katmıştı ama sonrasında gelen ekonomi ve çevrecilik tedbirleri güzelim F1'in tam ortasına bi yere koydu resmen. Şimdi sesi bile çıkamayan oyuncak arabalarla kovalayıp duruyorlar birbirlerini

Benim için F1 demek motor-aktarma-şasi-aerodinamik gibi mekanik etmenlerle pilotaj becerisinin bir araya gelmesi demekti. Şimdiki bu bol oyuncaklı sistem ben dahil pek çok gerçek F1 tutkununu soğuttu, uzaklaştırdı. Yine uzaktan da olsa göz gezdiriyoruz ama bundan 15-20 yıl öncesiyle kıyasladığımda resmen hali içler acısı durumda. Bu hale getirenlere sövmek lazım asıl ama onlar Monte Carlo'da falan yatlarında hatunlarla geziyorlar, ara ki bulasın

Offf, ne dolmuşum be :)


Sent from my iPhone using Tapatalk


Çevrimdışı noxy44

  • Hayaller VRS,hayatlar HTP
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1507
    • Profili Görüntüle
Görüşler için teşekkür ederim :) ülkemize o elektrik teknolojisinin gelmesi 15 yılı geçecektir bence. Doğuya giderken daha benzinlik bulamıyorum ben elektrik istasyonunu nerden bulucam :) hoş benzinde kalite arayışı da oluyo elektrikte o olmaz heralde ama :D


Çevrimdışı mdindas

  • hürgeneral
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4181
    • Profili Görüntüle
Ama elektriklide g.doguya gittikce tuketim maliyetide sifirlanir. Kacak elektrik sayesinde.