3 yilda zaten lastik 10 binde olsa 5 binde olsa degismeli cunku bana gore bir lastigin ömrü durdugu yerden 2 senedir bu süre sonunda özelliğini kaybediyor artık. Kullanimada bağlı tabi dedem köyde yasiyor evine gitmek icin dik bir rampa cikmasi gerekiyor suan araci 2014 model 5 bin km anca yapmis ama lastik değiştiriyor
bence söylediğiniz gibi 3 yılda veya 5-10bin km de kimse lastik değiştirmez. Zamanla lastik biraz sertleşiyor ama çöp olmuyor, normal bir kullanıcının sakin kullanımı ile en az 5 yıl ve uzun km'ler kullanılır. Tabiki aracı bu şekilde kullanan sürücü için (örneğin babam) lastiğin markası ve modelininde önemi yok. kullanım tarzını bilmiyorum ama dedenizin aracındaki sorun lastiğin eskimesi veya sertleşmesi değil, dedeniz 5binde 2 yıllık lastiği performans kaybından dolayı değiştirecek sürüş tarzına sahipse helal olsun
.
Ben neden değiştiriyorum derseniz aşırı aceleci biriyim trafiktede aceleciyim. Çok yüksek süratlere çıkmam ama kırmızı ışıkta ilk ben kalkmalıyım, (konyadaki dev) döner kavşaklarda mümkün olduğunca az hız kesip yoluma devam etmeliyim, kavşakta yavaş giden biri varsa onu ya sağından yada solundan geçmeliyim. Çok şeritli yolda sağımdan kimseyi geçirmem. Haftada en az 3-4 defa ışıkta kalkarken devir kesiciye yakalanırım. Tabi kullanım böyle olunca lastik çok önemli oluyor. şimdiye kadar kullandığım lastiklerden
(215-55-16) bridgestone er300, potenza g3, conti premium contact 5 kalkışta patinaja düşme problemi yaşadığım lastiklerdi. Ama bunlar garip bi şekilde patinaja düşse de patlak lastik gibi patinaj sesi olmuyor, aracın kaydığını ASR-ESP ışığından anlıyordum. Barum polaris 3 kış lastiğinden çok memnun kaldım hem konforlu idi hemde kazık çakmış gibi ilerliyordu. Eşimin aracındaki Kleber marka lastiklerinde eskiyip kendiliğinden inecek kadar çatlaklar oluşmasına rağmen performansı iyi idi.
Şimdi üzerinde Michelin var ama aracın yeni ve benzinli olması, ramazanın verdiği rehavetle performansını deneyecek sürüşüm olmadı.