škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Continental vs michelin

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Kamikaze

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 66
    • Profili Görüntüle
Yumuşak hamurlu lastikler sürtünmeyi daha fazla etkilemez mi ?
Bunlarda emisyon salınımından , yakıt tüketimine kadar artışa sebep olur diye düşünüyordum yada belki de bu klişeye yıllarca düz mantık yaparak inandım.  

LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Ömer mesut;581156
Kesinlikle continental. Önceki aracımda 95 bin yaptım hala giderdi.fiyat farkı var ama düzgün kullanirsaniz kesinlikle memnun kalırsınız


Bir lastikle 95bin km yaptıysanız sizin için lastik markasının önemi yok, en dayanıklısını alın yeter. Ben 2 ay önce aracımı sattığımda 6 yaşında ve 98bin km idi. ve üzerindeki 4. takım lastikleri vardı, aslında onlarıda aracı satacağım için değiştirmedim. Kışlıklarda çok sorun olmuyor ama yazın şehir içinde ani hızlanma ve yavaşlamalar, sert virajlar çok oluyor. Bir viraj içinde gaza yüklenince aracın başı kıçı oynamaya başlıyorsa en geç bir hafta içinde o lastiği değiştiririm. 15 yıldır kendi aracım var ve hiç bir aracımda 3 yıl veya 25bin km den daha uzun süre bir lastiği kullanmadım.


Çevrimdışı Cncskn52

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 136
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Forever;581392
Bir lastikle 95bin km yaptıysanız sizin için lastik markasının önemi yok, en dayanıklısını alın yeter. Ben 2 ay önce aracımı sattığımda 6 yaşında ve 98bin km idi. ve üzerindeki 4. takım lastikleri vardı, aslında onlarıda aracı satacağım için değiştirmedim. Kışlıklarda çok sorun olmuyor ama yazın şehir içinde ani hızlanma ve yavaşlamalar, sert virajlar çok oluyor. Bir viraj içinde gaza yüklenince aracın başı kıçı oynamaya başlıyorsa en geç bir hafta içinde o lastiği değiştiririm. 15 yıldır kendi aracım var ve hiç bir aracımda 3 yıl veya 25bin km den daha uzun süre bir lastiği kullanmadım.


3 yilda zaten lastik 10 binde olsa 5 binde olsa degismeli cunku bana gore bir lastigin ömrü durdugu yerden 2 senedir bu süre sonunda özelliğini kaybediyor artık. Kullanimada bağlı tabi dedem köyde yasiyor evine gitmek icin dik bir rampa cikmasi gerekiyor suan araci 2014 model 5 bin km anca yapmis ama lastik değiştiriyor


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Cncskn52;581399
3 yilda zaten lastik 10 binde olsa 5 binde olsa degismeli cunku bana gore bir lastigin ömrü durdugu yerden 2 senedir bu süre sonunda özelliğini kaybediyor artık. Kullanimada bağlı tabi dedem köyde yasiyor evine gitmek icin dik bir rampa cikmasi gerekiyor suan araci 2014 model 5 bin km anca yapmis ama lastik değiştiriyor


bence söylediğiniz gibi 3 yılda veya 5-10bin km de kimse lastik değiştirmez. Zamanla lastik biraz sertleşiyor ama çöp olmuyor, normal bir kullanıcının sakin kullanımı ile en az 5 yıl ve uzun km'ler kullanılır. Tabiki aracı bu şekilde kullanan sürücü için (örneğin babam) lastiğin markası ve modelininde önemi yok. kullanım tarzını bilmiyorum ama dedenizin aracındaki sorun lastiğin eskimesi veya sertleşmesi değil, dedeniz 5binde 2 yıllık lastiği performans kaybından dolayı değiştirecek sürüş tarzına sahipse helal olsun :).
Ben neden değiştiriyorum derseniz aşırı aceleci biriyim trafiktede aceleciyim. Çok yüksek süratlere çıkmam ama kırmızı ışıkta ilk ben kalkmalıyım, (konyadaki dev) döner kavşaklarda mümkün olduğunca az hız kesip yoluma devam etmeliyim, kavşakta yavaş giden biri varsa onu ya sağından yada solundan geçmeliyim. Çok şeritli yolda sağımdan kimseyi geçirmem. Haftada en az 3-4 defa ışıkta kalkarken devir kesiciye yakalanırım. Tabi kullanım böyle olunca lastik çok önemli oluyor. şimdiye kadar kullandığım lastiklerden
(215-55-16) bridgestone er300, potenza g3, conti premium contact 5 kalkışta patinaja düşme problemi yaşadığım lastiklerdi. Ama bunlar garip bi şekilde patinaja düşse de patlak lastik gibi patinaj sesi olmuyor, aracın kaydığını ASR-ESP ışığından anlıyordum. Barum polaris 3 kış lastiğinden çok memnun kaldım hem konforlu idi hemde kazık çakmış gibi ilerliyordu. Eşimin aracındaki Kleber marka lastiklerinde eskiyip kendiliğinden inecek kadar çatlaklar oluşmasına rağmen performansı iyi idi.
Şimdi üzerinde Michelin var ama aracın yeni ve benzinli olması, ramazanın verdiği rehavetle performansını deneyecek sürüşüm olmadı.


Çevrimdışı Cncskn52

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 136
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Forever;581406
bence söylediğiniz gibi 3 yılda veya 5-10bin km de kimse lastik değiştirmez. Zamanla lastik biraz sertleşiyor ama çöp olmuyor, normal bir kullanıcının sakin kullanımı ile en az 5 yıl ve uzun km'ler kullanılır. Tabiki aracı bu şekilde kullanan sürücü için (örneğin babam) lastiğin markası ve modelininde önemi yok. kullanım tarzını bilmiyorum ama dedenizin aracındaki sorun lastiğin eskimesi veya sertleşmesi değil, dedeniz 5binde 2 yıllık lastiği performans kaybından dolayı değiştirecek sürüş tarzına sahipse helal olsun :).
Ben neden değiştiriyorum derseniz aşırı aceleci biriyim trafiktede aceleciyim. Çok yüksek süratlere çıkmam ama kırmızı ışıkta ilk ben kalkmalıyım, (konyadaki dev) döner kavşaklarda mümkün olduğunca az hız kesip yoluma devam etmeliyim, kavşakta yavaş giden biri varsa onu ya sağından yada solundan geçmeliyim. Çok şeritli yolda sağımdan kimseyi geçirmem. Haftada en az 3-4 defa ışıkta kalkarken devir kesiciye yakalanırım. Tabi kullanım böyle olunca lastik çok önemli oluyor. şimdiye kadar kullandığım lastiklerden
(215-55-16) bridgestone er300, potenza g3, conti premium contact 5 kalkışta patinaja düşme problemi yaşadığım lastiklerdi. Ama bunlar garip bi şekilde patinaja düşse de patlak lastik gibi patinaj sesi olmuyor, aracın kaydığını ASR-ESP ışığından anlıyordum. Barum polaris 3 kış lastiğinden çok memnun kaldım hem konforlu idi hemde kazık çakmış gibi ilerliyordu. Eşimin aracındaki Kleber marka lastiklerinde eskiyip kendiliğinden inecek kadar çatlaklar oluşmasına rağmen performansı iyi idi.
Şimdi üzerinde Michelin var ama aracın yeni ve benzinli olması, ramazanın verdiği rehavetle performansını deneyecek sürüşüm olmadı.

benim bahsettiğim dik yokuşta patinaj vs lastiğin yenmesiyle alakalı değişim köy yolu vs lastik çabuk eskiyor tabi sureninde buna etkisi kesinlikle var bence. he 3 senelik lastik kullanılır mı kullanılır çöp denilmez ama arabanın en önemli unsurlarından birisi de lastik kullanırsın ama kullanmak var. Bakın sıfır arabanın lastiğini değiştirme düşüncesindeyiz