škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Araçlarımızı nasıl ekonomik kullanabiliriz?

0 Üye ve 5 Ziyaretçi konuyu incelemekte.


Çevrimdışı noxy44

  • Hayaller VRS,hayatlar HTP
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1507
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;581535
Cruise control aktif değilken rampa inişinde ayağınızı gazdan çektiğinizde anlık tüketim sıfırdır. CC ile giderken rampa inmeye başladığınızda anlık tüketim 0.2 ilâ 3.5 arası geziniyor. Yani CC' de rampa inerken motor yakıt tüketiyor. Mantığı nedir bilmiyorum ama böyle. Siz de deneyebilirsiniz.

Cep telefonundan yazdım. Yazım hataları affola.


abi o şekilde giderken bildiğim kadarıyla enjektörler devre dışı kalıyor. şanzumanın desteğiyle araç hareketine devam ediyor ve bu da motorun içindeki yakıt akışını kesiyor diye biliyorum. ama kesinlikle doğru olan bi şey. sanırım sistemin adı da fuel cut off. atalet momenti falan filan bi şeyler varmış işte mühendis arkadaşımın biri anlatmıştı :D


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: noxy44;582080
abi o şekilde giderken bildiğim kadarıyla enjektörler devre dışı kalıyor. şanzumanın desteğiyle araç hareketine devam ediyor ve bu da motorun içindeki yakıt akışını kesiyor diye biliyorum. ama kesinlikle doğru olan bi şey. sanırım sistemin adı da fuel cut off. atalet momenti falan filan bi şeyler varmış işte mühendis arkadaşımın biri anlatmıştı :D
Tamam da CC devrede değilken anlık tüketim 0.0 lt/100km yazarken; aynı yokuşa aynı hızla CC devredeyken başlarsak anlık tüketim 0.2lt/100km ilâ 5-6lt/100km arası oynuyor. Bu niye oluyor onu çözemedim ben.

Cep telefonundan yazdım. Yazım hataları affola.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;582081
Tamam da CC devrede değilken anlık tüketim 0.0 lt/100km yazarken; aynı yokuşa aynı hızla CC devredeyken başlarsak anlık tüketim 0.2lt/100km ilâ 5-6lt/100km arası oynuyor. Bu niye oluyor onu çözemedim ben.

Cep telefonundan yazdım. Yazım hataları affola.
Kompresyondan kaynaklanıyor.  Kompresyon kuvvetli ise tüketim 0 a kadar düşer.  O hızda gitmeye yetecek kadar kuvvetli değilse tüketim artacaktır. Ve En önemlisi istenen hızı anlık korumak için müdahale etmek gerekiyor.  Bu sebeple iniş ve çıkışlarda CC kullanmak ekonomik değildir.

A0001 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Akif Hoca;582086
Kompresyondan kaynaklanıyor.  Kompresyon kuvvetli ise tüketim 0 a kadar düşer.  O hızda gitmeye yetecek kadar kuvvetli değilse tüketim artacaktır. Ve En önemlisi istenen hızı anlık korumak için müdahale etmek gerekiyor.  Bu sebeple iniş ve çıkışlarda CC kullanmak ekonomik değildir.

A0001 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Yokuşun başında boş vitesle salsam ortalarında rahatça 80-90km/s hıza ulaşabileceği durumlarda bile Cc' de ise anlık hiç sıfır olmuyor.

Cep telefonundan yazdım. Yazım hataları affola.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;582087
Yokuşun başında boş vitesle salsam ortalarında rahatça 80-90km/s hıza ulaşabileceği durumlarda bile Cc' de ise anlık hiç sıfır olmuyor.

Cep telefonundan yazdım. Yazım hataları affola.
Kompresyon yetersiz.  Daha dik yokuşta denemek gerekir.  Ben uzun,  dik yokuşlarda 0 olduğunu gördüm..

A0001 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Akif Hoca;582088
Kompresyon yetersiz.  Daha dik yokuşta denemek gerekir.  Ben uzun,  dik yokuşlarda 0 olduğunu gördüm..

A0001 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Yokuşun şeklini tarif ettim işte. Demek o da yeterli değil. Bungee jumping mi yapacağız sıfırı görmek için.:D

Cep telefonundan yazdım. Yazım hataları affola.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı mdindas

  • hürgeneral
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4181
    • Profili Görüntüle
Ben ne duzlukte ne yokusun basinda, ne sonunda, ne bosta ne doluda 0 i goremiyorum.


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;582087
Yokuşun başında boş vitesle salsam ortalarında rahatça 80-90km/s hıza ulaşabileceği durumlarda bile Cc' de ise anlık hiç sıfır olmuyor.

Cep telefonundan yazdım. Yazım hataları affola.

Boşa alınca da yakıyor biliyorsun; burada 3 durum var:
 
 1. Aynı yokuşu boşa alıp inince mi az yakar?
 2.Aynı yokuşu viteste inince mi daha az yakar?
 3. Aynı yokuşu CC ile inince mi daha az yakar?
 
 Kanaatimce bu olaya sadece "o yokuş" için bakmamak lazım, sonrasındaki yol durumu, eğim vb. bir sürü etken var. Yokuş yeteri kadar eğimliyse viteste inmek daha tasarrufludur; eğim azsa boşta inmek daha tasarrufludur diye düşünüyorum. Ancak CC ile inmek her halukarda en kötü senaryodur bence. Ama bunlar hep farazi. Bundan ancak objektif bir şekilde belli bir metodoloji ile testler yaparak emin olabiliriz.
 
 Bu işi "Mythbusters" çözer:D
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: enoktakenokta;582091
Boşa alınca da yakıyor biliyorsun....
Yokuşu yaksa da yakmasa da viteste inmek tabii ki güvenli olanıdır. Ben o ifadeyi yokuşun dikliğini tarif edebilmek için yazdım. Boşta inersen tabii ki yakacak da dururken boşta bıraksan ortada 80-90km/s' yi bulan yokuşta da yakacaksa neyleyim CC' yi.[emoji5]

Alıntı yapılan: mdindas;582090
Ben ne duzlukte ne yokusun basinda, ne sonunda, ne bosta ne doluda 0 i goremiyorum.
Senin araba karbüratörlü mü abi?[emoji3]

Cep telefonundan yazdım. Yazım hataları affola.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;582092
Yokuşu yaksa da yakmasa da viteste inmek tabii ki güvenli olanıdır. Ben o ifadeyi yokuşun dikliğini tarif edebilmek için yazdım. Boşta inersen tabii ki yakacak da dururken boşta bıraksan ortada 80-90km/s' yi bulan yokuşta da yakacaksa neyleyim CC' yi.[emoji5]

Cep telefonundan yazdım. Yazım hataları affola.

 Yok abi prensip olarak "boşta kullanmaya" karşı olduğunu biliyorum zaten:)
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı Esariipek

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5850
    • Profili Görüntüle
[MENTION=9969]Uğur Akar[/MENTION] [MENTION=2576]enoktakenokta[/MENTION] peki yeni nesil araçlardaki yelken modunda nasıl anlık sıfır olurken aynı zamanda baskı balatadan ayrılıp süzüle süzüle gidiyo araç? Ateizler bunu da açıklasın[emoji23][emoji23]


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Esariipek;582096
[MENTION=9969]Uğur Akar[/MENTION] [MENTION=2576]enoktakenokta[/MENTION] peki yeni nesil araçlardaki yelken modunda nasıl anlık sıfır olurken aynı zamanda baskı balatadan ayrılıp süzüle süzüle gidiyo araç? Ateizler bunu da açıklasın[emoji23][emoji23]


Mantıken "0" olmamalı bence; neticede benim manuel olarak yaptığım işi dsg yapıyor ve motor rölantide çalışıyor.
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı Esariipek

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5850
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: enoktakenokta;582105
Mantıken "0" olmamalı bence; neticede benim manuel olarak yaptığım işi dsg yapıyor ve motor rölantide çalışıyor.



Ama oluyo[emoji23]


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Esariipek;582107
Ama oluyo[emoji23]


Nayır, nolamaz, yalan söylüyorsun:D
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...