Naçizane,
Temel bazı kurallara uymak araçlarımızın ekonomik olmasına neden olacaktır.Benim uygulamaya çalıştığım aşağıdaki gibidir.
• Sabit hızlarda 50 km ve üstü, önümde seyreden bir araç var ise uygun bir mesafeden takip ederim. Amacım öndeki aracın hava boşluğundan yararlanmaktır hava sürtünmesini aza indirmek tüketimi azaltacaktır.
( denemenizi öneririm. Örnek olması açısından,60 km hızla sabit hızla giderken anlık tüketiminize bakın ardından aynı şartlarda önünüzde araç varken anlık tüketime bakın, farkı göreceksiniz.
• Motorun yağ kalitesi ve yağ filtresi / hava filtresinin temiz olması ve muteviyatının bozulması . Her ne kadar servisler de yıllık yada km bazında takip etsek te yağın muhteviyatının bozulması sürtünmeyi artıracaktır. Ekstra direnç demektir.
• Araçta mümkün ise klima veya ekstra elektrik donanımı çalıştırmamak. Şayet klima kullanılacaksa da , en düşük değerlere değil de 24-25 derecelere ayarlamak ve Auto modun da çalıştırmak faydalı olacaktır... neden, kabin içi istenilen ısıya ulaştığında klima devreden çıkacak ve ekonomi sağlayacaktır, aksi halinde her daim çalışması bence müsriflik olur.
• Lastiklerin basınçları mutlaka kontrol edilmelidir. Düşük basınç sürtünmeyi artırır.
• Araçta fazla ağırlık taşınmamalıdır. Her fazla kg ağırlık ekstra tüketimdir.
• İdeal motor devri ... Fabialar'da dsg Drive modu bence biçilmiş kaftan.
• Start stop 20 sn üstü durmalarda mutlaka kullanılmalı.
• Ani hızlanmalardan kaçınma ... aracı hızlandırabilirsiniz ama yavaş yavaş. 0-100 km 9,6 sn de değilde 20,6 sn
• Gene uzun yolda yapabiliyorsanız, sabrınız var ise 90 km sabit hız ... hız sınırlayıcı ya da hız sabitleyici ikisi de olur. Bariz fark ediyor. Biz ne kadar dikkat edersek edelim sabit hızlarda ayağımızı stabil kullanmıyoruz. Ya çekiyoruz ya basıyoruz tüketimi artırıyoruz Uzun yolda şartlar uygunsa mutlaka bu iki sistemden biri kullanılmalı derim.
Başta da dedim naçizane fikrimdir. Gördüğüm duyduğum, uyguladığım temel unsurlar bunlar.