škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Otomobiller ile Yakından İlişkim ve Skoda Rapid Spaceback Alma Fikrim. Sizce ?

0 Üye ve 4 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Kamikaze

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 66
    • Profili Görüntüle
Merhaba arkadaşlar

Forumda ilk konumu Skoda Rapid ile alakalı açmış bulundum.

Uzun bir zamandır ufaklığı değiştirmeyi düşünüyordum (Hyundai i10)
Sebebi de A segmenti bir Super Mini olması. Aslında öğrenci konumunda yada kız arkadaşım ile vakit geçirmeye gayette uygun olsa da uzun vadeli çekirdek bir aileye yetersiz geliyordu.

1060 kilo boş ağırlığa 3 silindir 66 beygir motor konursa sonucu az çok tahmin edebilirsiniz. [emoji52]

Not : Kibrit kutusu büyüklüğünde bagajı saymıyorum bile.

Sonrası piyasa araştırmasına girdim bütçemin yettiği kadar. (Bütçem 80.000 lira = aile desteği ile)

Annem mesela tam bir Mercedes Benz  hastasıdır ikinci el 200 küsür binde W211 kasa Mercedes E alsam hayır demez, o derece.

Neyse bende W211 Mercedes E , istemesem de Bmw E60 (sırf şekli için) ve Audi A6 gibi E Segment'lerine baktım.
Gereksiz fiyat etiketleri, yüksek kilometre yapmış olmaları sebebiyle ikinci el E Segmenti sevdasından kısa sürede vazgeçtim. [emoji20]

E segmenti neyine arkadaşım diyenleri duyar gibi oluyorum.
Onunda kısaca özeti şudur ; Babam İnşaat Mühendisi ve bu sektörde çevresi baya geniştir...

Velhasıl kelam geçmiş bir zamanda bir arkadaşının  2007 model Volvo S80 T6'sını kullanma imkanım oldu , zehride ordan kaptım.


Sonra D segmentlerine ilgi duymaya başladım Bmw E90 3.20 D güzel bir alternatif oluyordu fakat dörtlü flaşörü bile neredeyse opsiyonla veriyor oluşu ve tipik tespihli keko arabası haline gelmesi yüzünden tiksindim Mercedes C180 k'yı araştırmaya başladım onlarında AMG paketi harici bir halta yaramayacağı için temiz bulma kriterim azaldı ayrıca ESP'nin kapanmıyor oluşu neden önden çeker değil ? sorularını kafamda oluşturdu.

Sonra sıfır kilometre candır gerisi maceradır felsefesine kapıldım ve piyasa araştırması ve inceleme videolarına kendimi verdim.

Toyota Avensis , Honda Accord gereksiz demode oldukları için eledim.
Mazda 6'yı malesef ki 2.0 litre mağduru olduğu için eledim , alsam bile yıllık vergisini ödeyemezdim.
Derken Opel İnsignia , Peugeot 508 , Passaaat ve Super B kaldı kafamda.
Peugeot 508 showroom'da inceleme fırsatı buldum sadece kapıyı açıp kapattım Tofaş Şahin sesi verince koşar adımlarla bayiden çıktım.
Ordan Opel İnsignia incelemeye gittim 1.6 T 170 beygir düşünüyordum otomatik vites 1.6 CDTi versiyonu deri koltuk paketi ile 115.000 liraya vereceğini söyleyince satış sorumlusu önce bir heyecanlandım , sonra test sürüşüne çıkınca hiç gitmeyen bir motorla baş başa kalınca ve sert süspansiyonları ile ben Opelim diye bağırınca vazgeçtim derken piyasaya yeni yeni Renault Talisman düştü, 1.6 DCi Twin Turbo 160 beygir ibaresini duyunca tüylerim diken diken oldu, derken inceleme videolarını izledim elektronik amortisörle dahi sert kalan süspansiyon sistemi moralimi bozdu.
Birde gidip yakından incelemek istedim 16 bit çözünürlükte kokpit ortası ekran (öyle ekran koyacaksan Tesla gibi olsun) , ve resmen suni deriyim diye bağıran pörsümüş bir kalça kadar sert yapılı bizon derisi koltukları görünce 140 küsür bin liralık fiyat etiketi ile tezat oluşturuyordu.
Deri koltuk dediğin kadın çantası kadar yumuşak deriye sahip olmalı. [emoji41]
Derken geriye sadece Pasaaat ve Super B kaldı önce Passat inceledim , hoşuma gitmedi.
Özellikle o ahşap görünümlü plastik kaplamaların çıtır çıtır ses yapması ve vites arkası bardaklıkların üzerinde kızak mekanizması sapanla fırlatılmış gibi gevşek duruyor oluşu işçilik kusuru olarak gözüme battı sonra Otopark.com'un hatırına hem 1.4 TSi 125 beygir manuel hemde 1.4 TSİ 150 beygir manuel test araçlarını kullandım ikiside hem performans hemde konfor olarak tatmin etmedi fakat tatlı sert yapılı süspansiyonların arkasında çok başarılı bir yol tutuşununun olduğunu öğrenmem bana hem saçma hemde etkileyici geldi.
 Fakat sonradan aslında bir Fernando Alonso yada Michael Schumacher olmadığımı farkettiğim zaman  D Segmentin de yol tutuşunun ne yararı var arkadan iten F30 sürücüsümüsün dedim.

Ve finalde geriye Super B kalmıştı standart haliyle bile Passat'tan 15.000 lira ucuz olması aklıma güzel hayaller soktu.
Mesela 0-100'e 1.5 ayda çıkan 1.6 TDi'yı almak yerine 1.4 TSi 150 beygir DSG alabiliyordum aynı paraya Passat ile geriye kalan 15.000 liralık açığa da ağzına kadar dolu opsiyon koyabiliyordum.
Ve bu gazla gidip Super B incelemesi yaptım satış sorumlusuna Carrido Kırmızı ağzına kadar opsiyon dolu Super B almak istediğimi söyleyince satıcının göz bebeklerinin büyüğüdüğüne resmen tanık oldum derken Annem'i zorla test sürüşüne çıkardım , konforu gerçekten şiirdi.
Derken anlaştık her iki tarafla da 15 gün bu hayalle mutlu olduk derken , bizim o kadar paramız olmadığını aslında en boş Super B bile alacak bütçemizin olmadığını anladım ve benim için büyük bir yıkım oldu.
Derken içim kan ağlaya ağlaya C Segmentlerine bakmaya başladım.
Astra K , Golf 7 , Focus , Mazda 3 , i30 , Ceed , Civic, Corolla, Jetta , Leon derken hiçbiri benim içime sinmedi 80.000 liraya piyasada istediğim gibi araba yok derken aklıma Skoda Rapid Spaceback geldi.
Oldukça şık bir tasarım ve Monte Carlo versiyonun kan basıncımı artırıyor oluşu beni resmisayfasında inceleme yapmaya yöneltti.

Şimdi soruyorum ;
Skoda Rapid Spaceback alayım mı ?

1.2 TSi DSG ve Monte Carlo donanım seviyesi ile olacak.
Renk Carrido Kırmızı yada Yarış Mavi.

Sizlerden yorumlar ve izlenimler istiyorum arkadaşlar.

Benzinli 1.0 3 silindir bir Süper Mini'den sonra 1.2 TSi 90 beygir yakıt olarak üzer mi ?
Konforu nasıl , yol tutuşu nasıl , iç mekanı, kronik sorunu vs varmı ?
En önemlisi CD sürücüsü var mı ?

Yorumları eksik etmeyin lütfen çok yazdım biliyorum , kusura bakmayın artık.

LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
« Son Düzenleme: 01 Temmuz 2016, 21:17:58 Gönderen: Kamikaze »



Çevrimdışı Kamikaze

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 66
    • Profili Görüntüle
Muhtemelen bütçem el vermeyecektir.
Sebebi de opsiyon listesinin kabarık olması onları almayarak standart bir şekilde kullanırsam sonradan kesin pişman olurum.

Corrido kırmızı Octavia alsam üstüne bir de 3-5 cm yere bassam küfür edersiniz heralde bana.

LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
« Son Düzenleme: 02 Temmuz 2016, 01:35:02 Gönderen: Kamikaze »


Çevrimdışı yeren

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 127
    • Profili Görüntüle
1.2 tsi dsg rapid spaceback kullanıyorum iyidir hoşdur da 1.2 tsi dsg octi alabilirsin bütçeni aşmaz ve rapid de olmayan çoğu özellik vardır ve ayrıca rapid 90 beygir octi 110


Çevrimdışı mdindas

  • hürgeneral
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4181
    • Profili Görüntüle
Ben tam anlayamadim. Paran varmi yokmu. Varsa tik para kac paran var. Bindigin araba ile almak istedfigin son araba arasinda gezdiklerin zaten vergi, yakit ve segment olarak gereksiz olmus. Madem i10 vardi senin icin en iyi terfi i30 olurki su anki piyasada fazlasiyla her yonden tatmin eder.


Çevrimdışı Kamikaze

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 66
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mdindas;582581
Ben tam anlayamadim. Paran varmi yokmu. Varsa tik para kac paran var. Bindigin araba ile almak istedfigin son araba arasinda gezdiklerin zaten vergi, yakit ve segment olarak gereksiz olmus. Madem i10 vardi senin icin en iyi terfi i30 olurki su anki piyasada fazlasiyla her yonden tatmin eder.
Otomobil için ayırdığım bütçe 80.000 lira.
Ve o segmentte (C) Hatchback araçlar hoşuma gitmiyor kısaca ya sedan olacak yada station wagon.
Son iki aracım da Hyundai'di artık yeniden aynı markadan araç almak istemiyorum fanboy olmak istemem.

LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
« Son Düzenleme: 02 Temmuz 2016, 11:03:57 Gönderen: Kamikaze »


Çevrimdışı drhsyn

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 257
    • Profili Görüntüle
80.000 rapide verilmez, rapid 1.4 tdi dsg kullanıyorum. Ne kadar opsiyon da koysan aracın rapid olacak. Yıllık yaptığın km çok değilse tsi octavia çok güzel olur.


Sent from my iPhone using Tapatalk


Çevrimdışı mcb951

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2496
    • Profili Görüntüle
Octi 1.2 tsi dsg Style liste fiyatı 79500 ancak indirimle 73-74e İstanbul bayisinden fiyat alan arkadaşım var. Anahtarsız çalıştırma ve sunroof haricinde Style donanım gayet dolu.
Benzinle alakalı bi şüphe yoksa kafanızda Octavia en mantıklı C sedan


Sent from my iPhone using Tapatalk


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Walla passat, superb3, C180 gibi secenekler sizi memnun etmediyse rapid sb hic etmez. Simdi size hos gelse de kullanmaya basladikca malzeme kalitesi, yalitim, perf gibi konulardan sikayet etmeye baslarsiniz.

0km olarak 120bin li rakamlari goze aldiginiz icin bence o fiyatlara temiz bmw f30 3.16 ied en mantikli secenek olur


Çevrimdışı Kamikaze

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 66
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: yeren;582576
1.2 tsi dsg rapid spaceback kullanıyorum iyidir hoşdur da 1.2 tsi dsg octi alabilirsin bütçeni aşmaz ve rapid de olmayan çoğu özellik vardır ve ayrıca rapid 90 beygir octi 110

Bütçemi aşmıyor haklısınız , tercih listemde önceliği Octavia 1.2 TSi'a verdim zaten şu anda.

Alıntı yapılan: drhsyn;582592
80.000 rapide verilmez, rapid 1.4 tdi dsg kullanıyorum. Ne kadar opsiyon da koysan aracın rapid olacak. Yıllık yaptığın km çok değilse tsi octavia çok güzel olur.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Sonuçta B+ Segmenti bir araç , çok bir beklentim o yüzden yoktu fakat genel anlamda konfor seviyesi çok başarılı değilmiş , ayrıca malzeme kalitesi de bir Vw Polo'dan dahi daha kötüymüş.
#Rapid Spaceback 1.2 DSG Monte Carlo düşünüyordum.
Fiyat etiketi ; 72.000 lira düz hesap.
#Şimdi Octavia'ya geçiş yaptım onunda 1.2 DSG fiyat etiketi düz hesap 80.000.
Geriye benim için olmazsa olmaz bir cam tavan var onuda bayiden indirim isteyip standart fiyattan almaya çalışırım.

Alıntı yapılan: mcb951;582598
Octi 1.2 tsi dsg Style liste fiyatı 79500 ancak indirimle 73-74e İstanbul bayisinden fiyat alan arkadaşım var. Anahtarsız çalıştırma ve sunroof haricinde Style donanım gayet dolu.
Benzinle alakalı bi şüphe yoksa kafanızda Octavia en mantıklı C sedan


Sent from my iPhone using Tapatalk

O fiyata satın alabilirsem gerçekten kelepir olur. 

Alıntı yapılan: viperking;582601
Walla passat, superb3, C180 gibi secenekler sizi memnun etmediyse rapid sb hic etmez. Simdi size hos gelse de kullanmaya basladikca malzeme kalitesi, yalitim, perf gibi konulardan sikayet etmeye baslarsiniz.

0km olarak 120bin li rakamlari goze aldiginiz icin bence o fiyatlara temiz bmw f30 3.16 ied en mantikli secenek olur

120.000 lira gibi rakamlar benim için şimdilik hayal malesef , ayrıca F30'u kaliteli bulmuyorum bence C180 daha güzel.

Rapid Spaceback malzeme kalitesi olarak huzursuzluk yaratmaz , performans'ta öyle sonuçta aldığımız fiyat ve motorun gücü ortada ayrıca ileride yazılım, 51'lik boru , downpipe falan derken ufak gazlamalarda tat verir ama 180'lik Polo GTi yada Fabia RS'te olamaz.
Fakaaat yalıtım ve konfor - tutuş dengesi benim için olmazsa olmaz.[emoji9]

LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
« Son Düzenleme: 02 Temmuz 2016, 18:29:21 Gönderen: Kamikaze »


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Güncel C180 F30 dan daha güzel, ama onu da dolu almak gerek. Dolu olunca fiyat çok çok uçuyor, yok boşline olsun deyince de keyif vermiyor :)

Rapide gelirsek zaten sizin için olmazsa olmaz konularda da geri kalıyor. bunu yanında bahsettiğim malzeme kalitesi ve perf arabayı ne kadar modlasanız da bir süre sonra ister istemez göze batmaya başlıyor.

Bahsettiğiniz mod ları yapmayı düşünüyorsanız 1.4TSI Octi gzl seçenek olur kanısındayım


Çevrimdışı Kamikaze

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 66
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: viperking;582625
Güncel C180 F30 dan daha güzel, ama onu da dolu almak gerek. Dolu olunca fiyat çok çok uçuyor, yok boşline olsun deyince de keyif vermiyor :)

Rapide gelirsek zaten sizin için olmazsa olmaz konularda da geri kalıyor. bunu yanında bahsettiğim malzeme kalitesi ve perf arabayı ne kadar modlasanız da bir süre sonra ister istemez göze batmaya başlıyor.

Bahsettiğiniz mod ları yapmayı düşünüyorsanız 1.4TSI Octi gzl seçenek olur kanısındayım

Yaramı deşme şimdi hiç , param olsa ağzına kadar dolu AİRLİİ C180 kesinlikle isterdim. 20'' Maybach jantları falan takacaksın. [emoji24]

Octavia 1.2 TSi 110 beygir standart haliyle yazılım atsan 140 beygir olur downpipe , hybrid turbo , custom intercooler , washer jet falan derken canavar olur. 150 beygir DSG 1.4 TSi Leon FR mızraklar , Polo GTi ile de yürür gibi.
1.4 TSi bence gereksiz vergi ödemekten fazla bir şey vermez.
Bu arada yol tutuşu ne alemde hiç bilemiyorum araştırmak lazım , Leon gibi kıçı başı dağıtıyorsa ancak düz yolcu oluruz , virajlarda Elizabeth. [emoji5]  



LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
« Son Düzenleme: 02 Temmuz 2016, 18:45:02 Gönderen: Kamikaze »


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
1.2 tsi zaten limitte, dexigin gibi gti veya fr la yurutmek sadece yazilim ve downpipe la olmaz. 1.2 tsi saglikli 135 hp de yurur. Gerisi biraz fantazi olur arabayi kirabilirsin :)


Çevrimdışı Kamikaze

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 66
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: viperking;582633
1.2 tsi zaten limitte, dexigin gibi gti veya fr la yurutmek sadece yazilim ve downpipe la olmaz. 1.2 tsi saglikli 135 hp de yurur. Gerisi biraz fantazi olur arabayi kirabilirsin :)
Detaylıca araştırmak lazım Ford 1.0 3 silindir EcoBoost ile 140 beygir çıkarıyorsa bence imkansız değildir tek sorun DSG 250 nm tork kısıtlaması varsa yavaştan yemeye başlayabiliriz.

LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi