škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

iç havalandırma-dış havalandırma butonu

0 Üye ve 4 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı varadin

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 172
    • Profili Görüntüle
arkadaşlar öncelikle iyi bayramlar;

benim klima butonunun yanındaki iç ve dış hava ayrımını gerçekleştiren, döngü işeretli buton çalışmıyor. buton çalışıyor da sistem devreye girmiyor. basıyom basıyom buton üstündeki lamba yanmıyor. ilk açtığımda bir an devreye giriyor. sonra sönüyor lamba ve bir daha yanmıyor.
normalde sıkıntı olmaz da havayı dışarıdan aldığından şehir içinde çok sıkıntı oluyor. direk arabaların dışarı attığı egzos gazı arabanın içerisine doluyor.

teşekkür eder tekrar iyi bayramlar dilerim. ;)
« Son Düzenleme: 06 Temmuz 2016, 21:40:07 Gönderen: varadin »


Çevrimdışı trio

  • Fabia I Combi Elegance
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1062
    • Profili Görüntüle
Aracın torpidosunun arkasındaki havalandırma motorunu temizleyerek sorununu çözenler vardı yanlış hatırlamıyorsam bu şekilde düzelmiyorsa tuşa bastığınız kontrol ünitesi arızalı olabilir.


Çevrimdışı brkdmr38

  • VAG GRUP FUNS
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 446
    • Profili Görüntüle
havalandirma konumu direk on cama yonlendirilmisse yagisli be soguk havalarda bugu yapmamasi acisindan otamatikmen devre disk kalir farkli konumlara alip deneyiniz


Çevrimdışı varadin

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 172
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: trio;583002
Aracın torpidosunun arkasındaki havalandırma motorunu temizleyerek sorununu çözenler vardı yanlış hatırlamıyorsam bu şekilde düzelmiyorsa tuşa bastığınız kontrol ünitesi arızalı olabilir.


Dediğiniz havalandırma motoru nasıl temizleniyor bilginiz var mi? Kolay mıdır? Klimacilar yapabilir mi? Zahmetlimidir!?

Tahminim öyle temizlikte olacak gibi.

Cevap için teşekkür ederim.


Çevrimdışı varadin

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 172
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: brkdmr38;583004
havalandirma konumu direk on cama yonlendirilmisse yagisli be soguk havalarda bugu yapmamasi acisindan otamatikmen devre disk kalir farkli konumlara alip deneyiniz


Fark etmiyor. Hepsinde aynı. Biliyorum cama verdiğinizde iç havalandırmayı kapatıp havayı dışarıdan alıyor.
;)


Çevrimdışı varadin

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 172
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: trio;583002
Aracın torpidosunun arkasındaki havalandırma motorunu temizleyerek sorununu çözenler vardı yanlış hatırlamıyorsam bu şekilde düzelmiyorsa tuşa bastığınız kontrol ünitesi arızalı olabilir.


arkadaşlar merhaba;

şimdi ise iç havalandırma takılı kaldı. lambası her zaman yanık kalıyor. basıyorum, bir an dış havalandırmayı açıyor. sonra tekrar iç havalandırma aktif oluyor. ön torpidonun sökülmesine gerek var mıdır bu havalandırma motoru için. eğer ön torpido sökülür ise bir sürü iş ve işin ehli bir usta bulmak zor iş.
bu da nerden çıktı yahu? tam arabanın tüm sıkıntılarını giderdim derken.:mad:



Çevrimdışı skodaizm

  • Ormareşal
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 614
    • Profili Görüntüle
Fabia I  kullanırken, iç sirkülasyon lambası ve işlevi  bende de düzenli çalışmıyordu ve servise götürdüğümde klape motorunun bozulmuş olduğunu bilgisayar marifeti ile bulup söylediler.

Torpido gözü söküldü ve orada klape motorunu çıkarıp yenisi ile değiştirdiler. Yaklaşık iki saat süren bir işlem oldu. Değişimden sonra tekrar ayar için bir cihaza bağlandı.  2010 da maliyeti 320  TL. idi.

Maalesef araçlarımızın mekanik parçaları sağlam ve fiyatları nispeten normal seviyelerdeyken bu tür aksesuar ve konfor üniteleri çok pahalı. Değişen parça İsviçre malı ve elektrikli duvar saati mekanizması büyüklüğünde bir motor ile bir karış büyüklüğe sahip oturduğu çerçeve.


Çevrimdışı varadin

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 172
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: skodaizm;583072
Fabia I  kullanırken, iç sirkülasyon lambası ve işlevi  bende de düzenli çalışmıyordu ve servise götürdüğümde klape motorunun bozulmuş olduğunu bilgisayar marifeti ile bulup söylediler.

Torpido gözü söküldü ve orada klape motorunu çıkarıp yenisi ile değiştirdiler. Yaklaşık iki saat süren bir işlem oldu. Değişimden sonra tekrar ayar için bir cihaza bağlandı.  2010 da maliyeti 320  TL. idi.

Maalesef araçlarımızın mekanik parçaları sağlam ve fiyatları nispeten normal seviyelerdeyken bu tür aksesuar ve konfor üniteleri çok pahalı. Değişen parça İsviçre malı ve elektrikli duvar saati mekanizması büyüklüğünde bir motor ile bir karış büyüklüğe sahip oturduğu çerçeve.


eyvah eyvah desene gene 500 lira sıkışmış en az. :(

bir de Hakan Bey başka bir forumda da yazmışsınız ve bir arkadaş şöyle birşey yazmış. ''kalarifer kapak motoru sıkışmış torpido kapağı sökülüp karşı taraftaki kapak motorunu elinizle sağa sola çevirin tekrar çalışmaya başlayacaktır ara sıra yağlama sipreyi ile yağlayın  ''

burada arkadaş torpido kapağından bahsetmiş. bu torpido kapağı torpido gözümü oluyor? eğer öyle ise ben daha önce benim arabanın torpido gözünü açmıştım. onu açıp bulabilir miyim acaba kapağı?

cevap için teşekkürler...
« Son Düzenleme: 07 Temmuz 2016, 22:53:24 Gönderen: varadin »


Çevrimdışı varadin

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 172
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: skodaizm;583072
Fabia I  kullanırken, iç sirkülasyon lambası ve işlevi  bende de düzenli çalışmıyordu ve servise götürdüğümde klape motorunun bozulmuş olduğunu bilgisayar marifeti ile bulup söylediler.

Torpido gözü söküldü ve orada klape motorunu çıkarıp yenisi ile değiştirdiler. Yaklaşık iki saat süren bir işlem oldu. Değişimden sonra tekrar ayar için bir cihaza bağlandı.  2010 da maliyeti 320  TL. idi.

Maalesef araçlarımızın mekanik parçaları sağlam ve fiyatları nispeten normal seviyelerdeyken bu tür aksesuar ve konfor üniteleri çok pahalı. Değişen parça İsviçre malı ve elektrikli duvar saati mekanizması büyüklüğünde bir motor ile bir karış büyüklüğe sahip oturduğu çerçeve.


torpido gözünün orada ise ben de söküp monte edebilirim motoru da sonra cihazla bağlanıp program veya ayar yapılıyorsa işte o konu hakkında bişey yapamam. bir de bu işi Bursa'da yapacak bildiğiniz bir usta veya servis var mı?
teşekkürler... ;)


Çevrimdışı skodaizm

  • Ormareşal
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 614
    • Profili Görüntüle
Zaten cevabı o forumdan  kopyala yapıştır yaptım. Sorunu olan arkadaş da Bursalıydı.

Sökmesi takması sistematik ve yatkınlık varsa mümkün. Ancak ayar işi sizi üzebilir. Bende temizleyip biraz kurcalayıp çalışır umudu ile söktüm ama motor yanmıştı. Değişim, tek çözüm olduğundan mecburen yaptırdım.


Çevrimdışı varadin

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 172
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: skodaizm;583086
Zaten cevabı o forumdan  kopyala yapıştır yaptım. Sorunu olan arkadaş da Bursalıydı.

Sökmesi takması sistematik ve yatkınlık varsa mümkün. Ancak ayar işi sizi üzebilir. Bende temizleyip biraz kurcalayıp çalışır umudu ile söktüm ama motor yanmıştı. Değişim, tek çözüm olduğundan mecburen yaptırdım.

yarın sökeceğim orayı belki sıkışıyordur. biraz yağlayacağım. bir de sitede var nasıl çalıştığı ve nerede olduğu. yardımların için çok sağol. :ok:

http://vwforum.ro/topic/38702-problema-cu-incalzirea-habitaclu-la-fabia/?page=7
« Son Düzenleme: 08 Temmuz 2016, 00:17:38 Gönderen: varadin »


Çevrimdışı varadin

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 172
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: varadin;583092
yarın sökeceğim orayı belki sıkışıyordur. biraz yağlayacağım. bir de sitede var nasıl çalıştığı ve nerede olduğu. yardımların için çok sağol. :ok:

http://vwforum.ro/topic/38702-problema-cu-incalzirea-habitaclu-la-fabia/?page=7

bu videoda değişimin nasıl olması gereltiği anlatılmakta. yarın sabah vaktim olur ise söküp bakacağım bakalım ne çıkacak. eğer motor ise bir tane motor almam gerekecek.

https://www.youtube.com/watch?v=CeTMad-67k4#t=188.709488


Çevrimdışı varadin

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 172
    • Profili Görüntüle
arkadaşlar merhaba;

şu anda sıkıntı giderildi gibi. torpido gözü söküldü. motor sıkışmış sanırsam çok az ittirdim dişlerini tık yaptı ve çalışmaya başladı. hafiften de gresledim şu anda bir sıkıntı yok gibi. ilgi ve yardımlarınız için çok teşekkür ederim.