škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Rapid i uzun yillar kullanmak....

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı krutzo

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 77
    • Profili Görüntüle
2013 rapid 1.6 tdi dsg araç sahibiyim. Şu an 79bin km'de . Şu ana kadar ciddi hiçbir sıkıntı yaşamadım. Motor çalışmasından titreme sorununa ya da başka bir şey... bakimlarini garanti bitene kadar serviste yaptırdım. En son 75000 bakımını kendim yaptım.
Bir kaç sorum olacam.
1. Bu şekilde düzenli bakim yaparsam arabaya Kaç bin km ye kadar sorunsuz binebilirim.
2. Mesela 140 -.150 bin km ye kadar bindim o zaman satarken ne kadar fiyat â sarılabilir ( olasılık )
3. Sanziman yağı ne zaman değişmesi gerek hiç değişmedi.
4. Arabayı plastidip ile tamamen boyatmak istiyorum zararı olur mu ?

Şimdiden tşk ederim....(Hayırlı bayramlar bu arada )


Çevrimdışı **SEMİH**

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1522
    • Profili Görüntüle
Düzenli bakım ve düzgün kullanımla 300 bin bile hayal değil. Bugün dizellerin 150 binde cortlamasının nedeni soğuk motorda gazlama bakımları geciktirme ve eşek niyetiyle özellikle şirket aracı olarak kullanılma nedeniyle. Malesef 150 bine gelmiş dizel bir araçta isterseniz altın suyuyla temizleyin isterseniz aracı b.k götürsün aşağı yukarı aynı gözle bakarlar. 150 bine kadar servis bakımlı olursa işler en azından benim açıma göre değişecektir fakat 10*500 tl den 5000 tl yapar ki varsın 2 bin ucuza gitsin. Sonuç olarak kendiniz kullanacaksanız gözünüz gibi bakım araç sizi üzmez yok yarın satacaksanız masraf yapmayın. Birtek enayi siz değişsiniz her satıcı dürüst olsa keşke ama 2. El piyasasını b.k götürüyor. Değer kaybı yaşamak istemiyorsanız yakın zamanda satacaksanız 120 bini çok geçirmeyin. Plasti dip ise sökülebilen bir kaplama ve folyodan çok çok güvenli düzgün ve işi bilen birinin yapması gerek. Sonuçta komple boyuyorsunuz.


Çevrimdışı krutzo

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 77
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: **SEMİH**;583023
Düzenli bakım ve düzgün kullanımla 300 bin bile hayal değil. Bugün dizellerin 150 binde cortlamasının nedeni soğuk motorda gazlama bakımları geciktirme ve eşek niyetiyle özellikle şirket aracı olarak kullanılma nedeniyle. Malesef 150 bine gelmiş dizel bir araçta isterseniz altın suyuyla temizleyin isterseniz aracı b.k götürsün aşağı yukarı aynı gözle bakarlar. 150 bine kadar servis bakımlı olursa işler en azından benim açıma göre değişecektir fakat 10*500 tl den 5000 tl yapar ki varsın 2 bin ucuza gitsin. Sonuç olarak kendiniz kullanacaksanız gözünüz gibi bakım araç sizi üzmez yok yarın satacaksanız masraf yapmayın. Birtek enayi siz değişsiniz her satıcı dürüst olsa keşke ama 2. El piyasasını b.k götürüyor. Değer kaybı yaşamak istemiyorsanız yakın zamanda satacaksanız 120 bini çok geçirmeyin. Plasti dip ise sökülebilen bir kaplama ve folyodan çok çok güvenli düzgün ve işi bilen birinin yapması gerek. Sonuçta komple boyuyorsunuz.


Tşk ederim hocam. Bi tek sanziman yağı konusuna değinmemişsin.. :)


Çevrimdışı **SEMİH**

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1522
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: krutzo;583053
Tşk ederim hocam. Bi tek sanziman yağı konusuna değinmemişsin.. :)


Kullanıma bağlı parçaları saymadım alt takım, şanzıman vs :)


Çevrimdışı coder32

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 362
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: krutzo;583053
Tşk ederim hocam. Bi tek sanziman yağı konusuna değinmemişsin.. :)



Şanzıman yapını 100 binde değiştirin diyorlar ama istersen değiştir hocam. Çok para değil sanırım. DSG şanzımanlarda aşınmayı vs önlersin. Eğer vites geçişleri sertleşme hissediyorsan direkt değiştir zaten.

Kazasız binişler [emoji6]


Sent from my iPhone using Tapatalk