škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Yeti'de yokuş kalkış desteği var mı?

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı eleceleco

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 5
    • Profili Görüntüle
Merhabalar skoda severler,
Ben de skoda sever biri olarak (şimdilik uzaktan) Yeti almayı düşünüyorum. Ancak bütçe 2010,2011 modellerine yetiyor. E hanım da kullanacağı için otomatik vites alalım dedik. Forumu inceledim biraz, DSG ile sorun yaşayan olmuş, bu DSG, VW in DSG'si ile aynı değil mi? Onda pek sorun çıkmazken arkadaşlarda sorun çıkması sadece şans ile mi ilgili acaba? Bir de yetide yokuş kalkış desteği bulunuyor mu? Dik rampada kalkarken kaydırma yapıyor mu? 2016 modelinde özellikler kısmında hill holder var ancak 2010 veya 2011 de de var mı? Yardımcı olur musunuz?


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Merhabalar, foruma hoş geldiniz. Ben de 2011 1.2 TSI DSG Yeti sahibi olarak gayet memnun olduğumu söyleyebilirim. Evet, Hill Holder yani yokuş kalkış desteği Yeti'de mevcuttur. Yokuşta araba vitesteyken freni bıraktıktan sonra 2 saniye kadar arabayı sabitler. Hatta yokuş hafifse araç 2 saniye sonra hafifçe ileri doğru yürümeye başlıyor.

DSG olayı tüm VAG grubu arabalarda kullanıldığından sorun hepsinde aynıdır. DSG 6 yağlı ve DSG 7 kuru tip diye iki tür şanzıman var. Sorun biraz da kullanım şekline bağlı olarak DSG 7 lerde oluştu. Fakat yeni üretimlerde bildiğim kadarıyla bunun tedbiri alınmış. Benim arabamda da önceki sahibi mekatronik denen robotik kısımla kavramayı iyi niyet garantisinden ücretsiz değiştirmiş. Şu an bir sorun yok. DSG ve benzer çift kavramalı şanzımanların çalışma prensibini bilip bilinçi kullanınca sorun olmayacağını düşünüyorum. Yine de ne kadar çok teknoloji o kadara hassasiyet ve arıza riski var tabi. Çift kavrama bildiğin debriyajlı sistemle aynı olduğundan uzun durmalarda vitesi boşa almak, yavaş trafikte arabanın ikinci viteste yarım debriyaj gitme eğiliminden dolayı manuel birinci vitesin tercih edilmesi, sürekli yarım debriyaj giden baskının rendelenmesini-aşınmasını ve ısınmasını engellemek için faydalı olacaktır.

Yeti SUV olmasa bile crossover B-C-D sınıfı binek vergisinde yarı suv, bineklere göre nispeten yüksek bir arabadır. Umarım gönlünüzce olur.


Çevrimdışı eleceleco

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 5
    • Profili Görüntüle
çok teşekkürler hocam, verdiğiniz bilgiler kafamdaki bir sürü soruyu aydınlattı :ok:  Yokuş kalkış desteği active modelinde mi var yoksa ambition da mı?
Diğer bir sorum da 1.2 TSİ motorun performansı aracın yüklü ( tüm yolcu koltukları dolu ve bagajda yaklaşık 100kg yüklü) olduğu durumda nasıl olur? Yokuşlarda bu yüke bu motor yeterli olur mu yoksa bayılmaya gider mi? Karda performansı nasıldır denediniz mi hiç? Antipatinaj sistemi var değil mi? :utan::utan:
« Son Düzenleme: 09 Temmuz 2016, 15:54:45 Gönderen: eleceleco »


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Diğer modelleri bilemiyorum, bendeki 2011 model Active de var.

Psikolojik olarak 1.2 lt motor boş ağırlığı 1375 kg olan aracı çekmez sanılsa da bagajda 100 kg yoktu ama tam dolu yokuşlarda hiç bir sıkıntı yaşamadım. Otomatikler şanzımanlar özellikle de DSG, D modunda en yüksek vites en düşük devir oranını tutturmaya çalıştığından yokuşta yüksek vitesle denemeye çalışıp ondan sonra vites düşürür. Siz bu duruma yokuş öncesi manuele alıp vitesi düşürerek müdahalede bulunabilirsiniz. ABS, ASR, ESP gibi güvenlik sistemleri bir çok modelde standart oldu, Yeti'de de mevcut.