Sadece 2 de değil her viteste yapar ama daha üst viteslerde durayazmadığınız için böyle bir durumla karşılaşmazsınız.
Ben bir çok yerde yazdım halada yazar ve savunurum, yavaşlamak için frene basıp, tam duracakkende debriyaja basmak yerine her koşulda debriyaj+frene basılmalıdır.
Örneğin siz tam kendinizi ayarladınız, araba istop etmemek namına ECU den gelen yıldırım emriyle gazlar, birden araba kızılcık yemiş eşşek gibi öne gibi öne atılır, kazaya sebebiyet verebilir.
Bir kaç örnek vereyim, sıkışık trafikte çok nadir gaza basarım yol düzse, geri geri çıkarken yine aynı şekilde düz zeminde gaza ihtiyaç duymaz, ama ayarlı yapmak lazım deneyip istop ettirmeniz olası.
Yada 2. viteste elimi eteğimi çekip köy yollarında aracı kendi haline saldığım çok olmuştur çukurlardan yavaş geçem diye.
Ama yokuş yukarı 1. vites haricinde pek yemez, 1 bile zor, motor daha fazla zarar görmemek için yakıtı keser, yani istop