Merhabalar,
Mart sonunda 2016 model 1.2 110 HP Style donanım yarış mavisi Fabia aldım. Aracımı beğenerek aldığım gibi ilk bir, bir buçuk ay gerçekten beğenerek ve keyif alarak kullandım.
Öncelikle aracı ilk aldığımdan bu yana aralıklarla dört beş kez tekrarlayan bir sıkıntıdan bahsetmek istiyorum. 1- Araç seyir halinde iken kontak çalıştırılmış gibi servis ışıkları yanıp sönüyor, Bolero ekran kapanıp baştan açılıyor ve servis ışıkları yanıp sönmeden önce çıt çıt şeklinde bir sesle beraber oluyor bu. Böyle bir durumla karşılaşan birisi oldu mu? Samsun Asal servis ilk kez duyduğunu söyledi ve sebebini anlayamadı. Ben de birkaç soruşturma ile benzer bir şekilde sıfır alınan Polo'da da olduğunu öğrendim. Özellikle seyir halinde iken bu tarz bir problemle karşılaşan varsa yazabilirse çok memnun olurum.
2- Araçta ara ara çekiş azalması hissediyordum, arabayı ilk kullandığım ve tanımaya çalıştığım zamanlarda. Çok ciddi bir çekiş kaybı değildi. Başta belki arabanın gücü ile alakalıdır diye düşündüm. Yani, arabam özellikle ilk ayda ve bazı zamanlarda canavar gibi iken ve çok keyifli bir sürüş imkânı verirken, bazı zamanlarda kanı çekilip beti benzi atmış bir insanın halsizliğinde idi. İki hafta önce çok ciddi bir çekiş kaybı oldu, arabanın tamamen güçten düştüğünü hissettim ve servisten ertesi güne acil randevu aldım. Evden çıkıp servise gidecek iken araba açılmadı ve yol yardımı çağırıp arabayı turbo start ile akü takviyesiyle çalıştırarak servise götürdüm.
3- Servis herhangi bir arıza bulamadığını söyledi. Aküyü şarj etmişler. Arıza kayıtlarını silmişler. Herhangi bir elektrik kaçağı vs. de bulamamışlar. Tabi, dört aylık arabanın neden akü boşalttığına dair de bir cevap çıkmadı. Neyse, arabayı aldım ve tekrar bir müddet daha kullanayım dedim. Akü şarj olunca arabadaki çekiş kaybının büyük oranda azaldığını ilk başta hissettim. Ancak bir hafta sonra aynı şekilde çekişin düştüğünü hissettim. Voltmetre ile aküyü ölçtürdüğümde de akü voltajının 11.500-12.000 civarında uygun olmayan değerlerde olduğunu gördüm. Ayrıca, Fabia'mı servisten aldıktan sonra direksiyonun hassasiyetinde bir değişim hissettim. Misal, normalde direksiyon düşük hızlarda yumuşak ve manevra açısından konforlu ve yüksek hızlarda daha sert ve güvenli iken servisi sonrası düşük hızlarda direksiyonda bir sertleşme, yüksek hızlarda bir fazlasıyla bir yumuşama olduğunu gördüm.
4- Araç şuan tekrar yetkili serviste. Servise vermeden iki gün öncesinde bir başka problemle daha karşılaştım. Fren ve gaz pedalı taş gibi oldu. Yani, öyle ki fren pedalının sertliği duruş mesafesini önemli ölçüde artıracak derecede, sağlıklı ve yumuşak bir şekilde durmayı engelleyecek kadar sertleşti. Normalde, ilk başlarda gazı köklediğimde canavar gibi güçlü olan Fabia, hem güç olarak o eski gücünde olmaz oldu hem de gaz pedalının sonuna kadar basmak pek zorlaştı.
5- Bir de sonradan bu kadar bariz bir şekilde ortaya çeken bir gıcırtı meselesi var. Fabia'mdan iki tür gıcırtı sesi alıyorum. Birincisi, dört teker altından gelen süspansiyon, amortisör ya da fren balatalarına girebilecek potansiyel tozlarla alakalı olabilecek cinsten. Bu ses arabaya inip binerken, bazı frenleme ve duruş esnasında oluyor. Dört aylık arabadan dört beş yaşında araba gibi bu kadar gıcırtı sesi gelmesi tabi ayrı bir mesele. Amma ikinci bir gıcırtı sesi daha var ki bu gıcırtı frene basıp duruş esnasında arabanın durduğu tam son duruşta oluyor ve gacır gucur şeklinde çok kuvvetli bir ses sanki fren pedalının arkasından ya da motorun altından geliyor. Çektiğim bu videoda sanırım bu sesi bariz bir şekilde duyabilirsiniz.
https://www.dropbox.com/s/6udu9zshw0happz/VIDEO0003.mp4?dl=0Karşılaştığım bu sıkıntıları yaşayan olduysa ya da herhangi bir fikri olan varsa bu başlık altında yazarsanız sevinirim. Bu konuda başka arkadaşlara da bir rehber olur belki.