škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Keyifle Sürdüğüm 4 Aylık Fabia'da Yaşadığım Ciddi Arızalar

kavih · 21 · 5441

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı kavih

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 229
    • Profili Görüntüle
Merhabalar,

Mart sonunda 2016 model 1.2 110 HP Style donanım yarış mavisi Fabia aldım. Aracımı beğenerek aldığım gibi ilk bir, bir buçuk ay gerçekten beğenerek ve keyif alarak kullandım.

Öncelikle aracı ilk aldığımdan bu yana aralıklarla dört beş kez tekrarlayan bir sıkıntıdan bahsetmek istiyorum. 1- Araç seyir halinde iken kontak çalıştırılmış gibi servis ışıkları yanıp sönüyor, Bolero ekran kapanıp baştan açılıyor ve servis ışıkları yanıp sönmeden önce çıt çıt şeklinde bir sesle beraber oluyor bu. Böyle bir durumla karşılaşan birisi oldu mu? Samsun Asal servis ilk kez duyduğunu söyledi ve sebebini anlayamadı. Ben de birkaç soruşturma ile benzer bir şekilde sıfır alınan Polo'da da olduğunu öğrendim. Özellikle seyir halinde iken bu tarz bir problemle karşılaşan varsa yazabilirse çok memnun olurum.

2- Araçta ara ara çekiş azalması hissediyordum,  arabayı ilk kullandığım ve tanımaya çalıştığım zamanlarda. Çok ciddi bir çekiş kaybı değildi. Başta belki arabanın gücü ile alakalıdır diye düşündüm. Yani, arabam özellikle ilk ayda ve bazı zamanlarda canavar gibi iken ve çok keyifli bir sürüş imkânı verirken, bazı zamanlarda kanı çekilip beti benzi atmış bir insanın halsizliğinde idi. İki hafta önce çok ciddi bir çekiş kaybı oldu, arabanın tamamen güçten düştüğünü hissettim ve servisten ertesi güne acil randevu aldım. Evden çıkıp servise gidecek iken araba açılmadı ve yol yardımı çağırıp arabayı turbo start ile akü takviyesiyle çalıştırarak servise götürdüm.

3- Servis herhangi bir arıza bulamadığını söyledi. Aküyü şarj etmişler. Arıza kayıtlarını silmişler. Herhangi bir elektrik kaçağı vs. de bulamamışlar. Tabi, dört aylık arabanın neden akü boşalttığına dair de bir cevap çıkmadı. Neyse, arabayı aldım ve tekrar bir müddet daha kullanayım dedim. Akü şarj olunca arabadaki çekiş kaybının büyük oranda azaldığını ilk başta hissettim. Ancak bir hafta sonra aynı şekilde çekişin düştüğünü hissettim. Voltmetre ile aküyü ölçtürdüğümde de akü voltajının 11.500-12.000 civarında uygun olmayan değerlerde olduğunu gördüm. Ayrıca, Fabia'mı servisten aldıktan sonra direksiyonun hassasiyetinde bir değişim hissettim. Misal, normalde direksiyon düşük hızlarda yumuşak ve manevra açısından konforlu ve yüksek hızlarda daha sert ve güvenli iken servisi sonrası düşük hızlarda direksiyonda bir sertleşme, yüksek hızlarda bir fazlasıyla bir yumuşama olduğunu gördüm.

4- Araç şuan tekrar yetkili serviste. Servise vermeden iki gün öncesinde bir başka problemle daha karşılaştım. Fren ve gaz pedalı taş gibi oldu. Yani, öyle ki fren pedalının sertliği duruş mesafesini önemli ölçüde artıracak derecede, sağlıklı ve yumuşak bir şekilde durmayı engelleyecek kadar sertleşti. Normalde, ilk başlarda gazı köklediğimde canavar gibi güçlü olan Fabia, hem güç olarak o eski gücünde olmaz oldu hem de gaz pedalının sonuna kadar basmak pek zorlaştı.

5- Bir de sonradan bu kadar bariz bir şekilde ortaya çeken bir gıcırtı meselesi var. Fabia'mdan iki tür gıcırtı sesi alıyorum. Birincisi, dört teker altından gelen süspansiyon, amortisör ya da fren balatalarına girebilecek potansiyel tozlarla alakalı olabilecek cinsten. Bu ses arabaya inip binerken, bazı frenleme ve duruş esnasında oluyor. Dört aylık arabadan dört beş yaşında araba gibi bu kadar gıcırtı sesi gelmesi tabi ayrı bir mesele. Amma ikinci bir gıcırtı sesi daha var ki bu gıcırtı frene basıp duruş esnasında arabanın durduğu tam son duruşta oluyor ve gacır gucur şeklinde çok kuvvetli bir ses sanki fren pedalının arkasından ya da motorun altından geliyor. Çektiğim bu videoda sanırım bu sesi bariz bir şekilde duyabilirsiniz.

https://www.dropbox.com/s/6udu9zshw0happz/VIDEO0003.mp4?dl=0

Karşılaştığım bu sıkıntıları yaşayan olduysa ya da herhangi bir fikri olan varsa bu başlık altında yazarsanız sevinirim. Bu konuda başka arkadaşlara da bir rehber olur belki.


Çevrimdışı Takashi

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 23
    • Profili Görüntüle
    • https://m.facebook.com/ozlempide07/#!/ozlempide07/
Kardeşim öncelikle geçmiş olsun. Bende Martta aldım aracı style dsg 110 1.2.
Bahsettiğin sıkıntıların hiç biri bnde olmadı aracım 6800 kmde şu an ve Çok şükür tıkırında. Heleki izlediğim videodaki sese çok şaşırdım şok oldum diyebilirim. Sanki lastik ve ya herhangi bişey sürtüo gibi. Gerçekten geçmiş olsun. Seninde yerinde olsam aracın üretildiği yere mail atarım. Bahsettiğin sıkıntılar pek normal değil. Böle servise bırakarak Türkiyede hiç bişekilde bişey çözülmez. Merkeze mail atıcaksın videoyu atıcaksın anından çözerler işini. Tekrar geçmş olsun kardeşim.


Çevrimdışı fb.samet

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 302
    • Profili Görüntüle
Tek çözüm araç iadesi.şimdiden bu sorunlar mevcutsa ilerde daha farklı arızalar olabilir.bu yüzden işin peşini bırakmayın.


Çevrimdışı SAHLVCV

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 570
    • Profili Görüntüle
Giray kardeşim geçmiş olsun öncelikle. Daha ilk 2 maddeyi okurken sorunların elektrik sisteminden kaynaklandığını düşünmüştüm. Daha sonra yazdıklarını da okuyunca bu kanaatim güçlendi.
 
 Gıcırtı haricindeki diğer sorunların tamamında ortak nokta elektrik sistemi. Sorun sadece aküdense basit yoldan kurtulmuş olacaksın. 4 aylık arabada akünün bitmesi normal şartlarda mümkün değil. Ama beyinden de kaynaklanma ihtimali olabileceğini düşünüyorum. Sonuçta aracın hidrolik sistemide elektrik olmadan çalışmıyor.
 
 Ben sorununun kolay yoldan çözüleceğine inanıyorum.


Çevrimdışı kavih

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 229
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Takashi;583647
Kardeşim öncelikle geçmiş olsun. Bende Martta aldım aracı style dsg 110 1.2.
Bahsettiğin sıkıntıların hiç biri bnde olmadı aracım 6800 kmde şu an ve Çok şükür tıkırında. Heleki izlediğim videodaki sese çok şaşırdım şok oldum diyebilirim. Sanki lastik ve ya herhangi bişey sürtüo gibi. Gerçekten geçmiş olsun. Seninde yerinde olsam aracın üretildiği yere mail atarım. Bahsettiğin sıkıntılar pek normal değil. Böle servise bırakarak Türkiyede hiç bişekilde bişey çözülmez. Merkeze mail atıcaksın videoyu atıcaksın anından çözerler işini. Tekrar geçmş olsun kardeşim.


evet, zaten merkez üzerinden işler yürüyecek gibi görünüyor. bazan merkezin tavrı muhababımız orada falanca falanca gibi bir tavır takınıyor. öncelikle o yüzden yetkili servise başvurdum. kendileri de herhangi bir problem bulamadılar, ne hikmetse.

merkezin iletişim bilgilerine dair bir bilginiz var mı, bildiğiniz bu tarz konularda ilgilenen e-posta adresi gibi?


Çevrimdışı Takashi

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 23
    • Profili Görüntüle
    • https://m.facebook.com/ozlempide07/#!/ozlempide07/
Alıntı yapılan: kavih;583663
evet, zaten merkez üzerinden işler yürüyecek gibi görünüyor. bazan merkezin tavrı muhababımız orada falanca falanca gibi bir tavır takınıyor. öncelikle o yüzden yetkili servise başvurdum. kendileri de herhangi bir problem bulamadılar, ne hikmetse.

merkezin iletişim bilgilerine dair bir bilginiz var mı, bildiğiniz bu tarz konularda ilgilenen e-posta adresi gibi?


Kardeşim malesef o konuda bi bilgim yok forumda konu açıp şansını dene istersen belki bilen biri dek gelir.


Çevrimdışı kavih

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 229
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: SAHLVCV;583660
Giray kardeşim geçmiş olsun öncelikle. Daha ilk 2 maddeyi okurken sorunların elektrik sisteminden kaynaklandığını düşünmüştüm. Daha sonra yazdıklarını da okuyunca bu kanaatim güçlendi.
 
 Gıcırtı haricindeki diğer sorunların tamamında ortak nokta elektrik sistemi. Sorun sadece aküdense basit yoldan kurtulmuş olacaksın. 4 aylık arabada akünün bitmesi normal şartlarda mümkün değil. Ama beyinden de kaynaklanma ihtimali olabileceğini düşünüyorum. Sonuçta aracın hidrolik sistemide elektrik olmadan çalışmıyor.
 
 Ben sorununun kolay yoldan çözüleceğine inanıyorum.


ömer bey, öncelikle cevabınız için teşekkür ederim.

ben de ilk baştan beri elektrik sisteminde bir sıkıntı olduğundan şüphelendim. hatta videosunu yüklediğim, klasik bir gıcırtı sesinin ötesindeki sesin de sonradan akünün zayıfladığı ve arabanın çekişten düştüğü zamanlarda daha çok yaptığını sanki hissettim. bence de o ses elektrik sistemiyle bağlantılı.

siz kolay yoldan çözüleceğini inandığınızı söylemişsiniz. ancak akünün bitmesinin altında yatan sebebi anlayan olmadı. misal, kaçak varmış hallettik diyebilseler kısmen içim daha ferah olacaktı. amma bunca sıkıntıdan sonra arabamdan da soğudum hâliyle. akü değişse olacak mı emin değilim dolayısıyla da.


Çevrimdışı dehawen

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 160
    • Profili Görüntüle
Vallahi okurken tüylerim ürperdi. Geçmiş olsun mu denir ne denir bilemedim açıkçası. İlk sorunu bende USB takılırken yaşıyorum, iş yoğunluğu nedeniyle bir türlü randevu alıp götüremedim aracı.


Çevrimdışı kaleli17

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 238
    • Profili Görüntüle
Öncelikle çok geçmiş olsun . inanın aracınızda çıkan ses ile ilgili gerçekten elimden geleni yaparak araştıracağım. Umarım en kısa zamanda tüm sorunlarınızı çözersiniz.


Çevrimdışı r.a.i.f.

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 172
    • Profili Görüntüle
    • http://www.qreatif.net
Öncellikle canı gönülden geçmiş olsun

Alıntı yapılan: kavih;583631
3- Servis herhangi bir arıza bulamadığını söyledi. Aküyü şarj etmişler. Arıza kayıtlarını silmişler..

Bu nasıl bir zihniyettir ? Arıza kaydını neden siler bir insan ? Arıza ile ilgili teknik kod ve detayı orası verecek. O noktadan hareket edip arıza kaynağı bulunacak.

Karadümen nereye kadar gidecek bu servisler :?

Aracınızda major arıza ışığı yanmasa bile olumsuz durumları kayıt altına almaktadır. Eğer arıza tekrardan nüks ettiyse araçtan log alabilmeniz mümkün mü ? Arıza kodu ile gelirseniz araştırabiliriz.

1637 - ROD - Error Code
          - 00 [008]
          Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 4
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 238
                    Mileage: 4951 km
                    Date: 2015.11.18
                    Time: 12:36:06


Çevrimdışı Physicist16

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 239
    • Profili Görüntüle
Yaşadığınız bu durumu videolariyla birlikte ingilizce olarak çek cumhuriyetine yazmanız burdaki merkez üzerinde etkili olacaktır.

GT-I9190 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Elektrik arızası, okuduklarıma göre de sarj dinamosundan olabileceğini düşünüyorum..

A0001 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı Bilgic

  • Nová Fabia III Combi
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1325
    • Profili Görüntüle
Öncelikle geçmiş olsun, yaşadıklarınızı üzülerek okudum. Bence hiç servisle muhatap olmayın. Direkt Yüce Auto'ya sert bir e-posta gönderin. Sonuç olarak zar zor biriktirdiğiniz para ile araba alıyorsunuz, bu ne rezillik! Sorununuzun çözülmediğini, her seferinde geçici çözümlerle halledilmeye çalışıldığından bahsedin. Yine çözüm olmazsa Skoda CZ'ye e-posta gönderin, Skoda CZ bu konularda çok hassas.
İkinci olarak da arabanızın faturası ve servis raporları ile tüketici hakları mahkemesine gidin. Bence bu işlemi paralel olarak başlatın, çünkü süreç 7-8 ayı bulabiliyor. Aracınızda yaşadığınız sıkıntıları, garanti koşullarının devam ettiğini ve firmanın size yardımcı olmadığını belirten dilekçe ve ekleri ile başvuruda bulunun. Başvuru ücretsiz. Kullanmak isterseniz araç iadesi, arabadan soğudum diyorsanız da para iadesi talep edin. Tüketici hakları mahkemesinde çoğu karar tüketici lehine çıkıyor.
Ben daha geçen hafta bir sigorta şirketinden haksız yere aldıkları paramın iadesini aldım mahkeme aracılığıyla. Firmaya bir de ceza ödettim. Herkes uğraştığına değmez diyordu, ama çatır çatır aldım parayı. Uğraşmaktan kasıt da belgeleri götürüp, dilekçe yazıyorsunuz o kadar =)


Çevrimdışı kavih

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 229
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: r.a.i.f.;583806
Öncellikle canı gönülden geçmiş olsun



Bu nasıl bir zihniyettir ? Arıza kaydını neden siler bir insan ? Arıza ile ilgili teknik kod ve detayı orası verecek. O noktadan hareket edip arıza kaynağı bulunacak.

Karadümen nereye kadar gidecek bu servisler :?

Aracınızda major arıza ışığı yanmasa bile olumsuz durumları kayıt altına almaktadır. Eğer arıza tekrardan nüks ettiyse araçtan log alabilmeniz mümkün mü ? Arıza kodu ile gelirseniz araştırabiliriz.

1637 - ROD - Error Code
          - 00 [008]
          Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 4
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 238
                    Mileage: 4951 km
                    Date: 2015.11.18
                    Time: 12:36:06


evet, sonradan öğrendiğimde ben de epey sinirlendim arıza kayıtları silindiği için. gerekçe olarak, akü bittiği için araba arıza olmasa da arıza lambası yakıyor gibi bir şeyler söylemişlerdi, ne kadar doğru bilmiyorum.

yani, mevcut arıza kaydını silmek yerine yarın bugün ne sıkıntı olduğuna dair muhafaza etmeleri lazım amma işte...


Çevrimdışı kavih

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 229
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Akif Hoca;583851
Elektrik arızası, okuduklarıma göre de sarj dinamosundan olabileceğini düşünüyorum..

A0001 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi



ben de şarj dinamosundan şüphelenmiştim başta amma akü kendini şarj ediyor yol aldıkça, sonra boşalıyor. bir de şarj dinamosu sıkıntısı olsa herhalde o kadarını da servis bulabilirdi, diye düşünüyorum.