škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

2016 Rapid Sedan 1.2 TSİ 90 Beygir DSG Style Yakıt ve Genel Geri Bildirim

0 Üye ve 12 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Tropikal

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 30
    • Profili Görüntüle
Fazla aciklaciyi olmuş ellerine sağlık dostum :) [MENTION=13586]devrimyalcin[/MENTION]


Çevrimdışı DaNGeRouS_

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 138
    • Profili Görüntüle
Hocam bir şey danışacağım,
Örneğin otoyola bağlanacağız hızımız 0 Km/h gaza yavaş basarak aracın 2bin devirde vites değiştirmesini sağlayarak mı 80km/h hıza ulaşmak iyi.

Yoksa, 0 km/h iken gaza biraz sert basıp vitesi 3bin devirlerde değişmesini sağlayarak 80km/h hıza ulaşmak mı yakıt açısından daha iyi.

İkisinde de 80 km/h hızı yakaladıktan sonra mevcut hız ile yoluma devam ettiğimi varsayalım.


Alıntı yapılan: devrimyalcin;594630
Aslında bu durum her aracın gücüne (hp) ve ürettiği tork miktarına göre değişiklik gösterebilir.

Araçlarımızın bize verdiği en yüksek tork değerini ne kadar yüksek devirde yakalıyorsa, yakıt tüketimi de eş zamanlı olarak artacaktır, çünkü aracın ivmelenmek için size sunacağı güce ulaşabilmesi için yüksek hıza çıkmanız gerekecek.

Birçoğumuz motorun gücünü esas alırız, ancak asıl olan aracın torku ve bu torku hangi devirde aldığıdır. Düşük devirlerde aracımızın bize sunduğu yüksek tork değeri, aracın ağırlığı ile daha rahat başedebilir ve motorun kinetik enerjiyi tekerlere iletimi sırasındaki güç kaybı en aza iner.

Mesela bizim araçlarımız emsal araçların kimisine göre güçsüzmüş gibi görünebilir ancak bizim araçlarımızdan daha güçlü olup da tork değeri bizimkilerden düşük olan araçlara nazaran daha fazla performans hissi verir.


Örneklemek gerekirse;
1000 cc bir motorsikleti ele alalım, motor yüksek güce sahip olmasına, ağırlık olarak avantajlı olmasına rağmen, motorlarının ürettiği tork miktarındaki düşük değerler, neredeyse 4 tekerli bir araç ile aynı tüketime sahip olabiliyor.

Yani bir araç 125 Nm torku 3500 devirde veriyorsa, motor 6000 devirde verecektir. Sizin krank miliniz dakikada 3500 tura ulaştığında maksimum gücü sunabilecekken diğerinin bu değere ulaşması için motorun daha fazla güç harcaması ve krank milini dakikada 6000 tur çevirmesi gerekecek.

Kaldı ki bizim araçlarımız artık turbo beslemeli, atmosferik motorlu araçlarda ne kadar büyük hacimli motor, o kadar güç demekti. Ama motorun büyümesi demek, tüketimin de artması demekti.  Ama artık turbo besleme araçlara çok düşük hızlarda bile yüksek tork ve güç sağlayabiliyor. bu da bize tasarruf olarak dönüyor.

Siz aracınızı saatte 120 km hıza ulaşana kadar gaza basmaya devam edersiniz, istenen hıza ulaştığınızda, yeterli ivmelenmeyi yakaladıktan sonra tüketim değerlerinin daha makul görünmeye başladığını bire bir olmasa da yol bilgisayarından da görmeniz mümkün. Tabii ki bu yol şartlarına göre değişecektir.

Umarım açıklayıcı olabilmişimdir.


Çevrimdışı devrimyalcin

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 235
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: DaNGeRouS_;594739
Hocam bir şey danışacağım,
Örneğin otoyola bağlanacağız hızımız 0 Km/h gaza yavaş basarak aracın 2bin devirde vites değiştirmesini sağlayarak mı 80km/h hıza ulaşmak iyi.

Yoksa, 0 km/h iken gaza biraz sert basıp vitesi 3bin devirlerde değişmesini sağlayarak 80km/h hıza ulaşmak mı yakıt açısından daha iyi.

İkisinde de 80 km/h hızı yakaladıktan sonra mevcut hız ile yoluma devam ettiğimi varsayalım.

Şöyle örneklesek yanlış olmaz herhalde;

200 metrelik bir parkurda koşu yapacaksınız, bu parkuru direk depar atarak koşmaya başlarsak, belkide daha 100 metreye gelmeden kesilip koşamaz hale geleceğiz, çünkü enerjimiz bitecek.

Maraton şeklinde koşup, son 50 metreyi deparla bitirebilir miyiz? Evet? Mevcut gücümüzü ekonomik harcamış olacağız.

Bütün bu sorulara cevap yazmak için tonlarca hesap yapılabilir. Ama benim görüşüm, elbette ki ağır ağır ivmelenmek tasarruf sağlayacaktır.

Aracınıza birden yüklendiğinizde yüksek tork üretmek için güce, bu gücü karşılayabilmek içinde fazladan yakıt tüketimine ihtiyaç duyacak demektir.





Çevrimdışı DaNGeRouS_

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 138
    • Profili Görüntüle
Bunu şu yüzden sordum, normal yavaş yavaş hızlanmalar da anlık tüketime gözüm gittiğinde 10 litreleri görebiliyorum. Bunun sonucunda da gaza basarak hızlansam en fazla 13-14 yazacak belki ama daha çabuk hızlanıp gazı kesicem.

Bilemedim yani :)

Alıntı yapılan: devrimyalcin;594909
Şöyle örneklesek yanlış olmaz herhalde;

200 metrelik bir parkurda koşu yapacaksınız, bu parkuru direk depar atarak koşmaya başlarsak, belkide daha 100 metreye gelmeden kesilip koşamaz hale geleceğiz, çünkü enerjimiz bitecek.

Maraton şeklinde koşup, son 50 metreyi deparla bitirebilir miyiz? Evet? Mevcut gücümüzü ekonomik harcamış olacağız.

Bütün bu sorulara cevap yazmak için tonlarca hesap yapılabilir. Ama benim görüşüm, elbette ki ağır ağır ivmelenmek tasarruf sağlayacaktır.

Aracınıza birden yüklendiğinizde yüksek tork üretmek için güce, bu gücü karşılayabilmek içinde fazladan yakıt tüketimine ihtiyaç duyacak demektir.





Çevrimdışı devrimyalcin

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 235
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: DaNGeRouS_;594925
Bunu şu yüzden sordum, normal yavaş yavaş hızlanmalar da anlık tüketime gözüm gittiğinde 10 litreleri görebiliyorum. Bunun sonucunda da gaza basarak hızlansam en fazla 13-14 yazacak belki ama daha çabuk hızlanıp gazı kesicem.

Bilemedim yani :)

Ne yap biliyor musun?
o Maxi Dot ekranında gösterilen bilgi şeklini değiştir. Telefona al, müziğe al, hız göstergesine al;

Ama anlık tüketime getirme, yoksa gözün oradan ayrılmaz. :D
Bolero ekrandan DriveGreen'i aç o kafi. En azından daha az sinir bozuyor.


Çevrimdışı DaNGeRouS_

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 138
    • Profili Görüntüle
Haha :) Dediğin gibi de yapıyorum hocam maxi dot ekranında Anlık Tüketim açık iken bolero ' da DriveGreen açık :D

MaxiDot ekranı değiştirme vaktimiz gelmiş bence de :)

Alıntı yapılan: devrimyalcin;594928
Ne yap biliyor musun?
o Maxi Dot ekranında gösterilen bilgi şeklini değiştir. Telefona al, müziğe al, hız göstergesine al;

Ama anlık tüketime getirme, yoksa gözün oradan ayrılmaz. :D
Bolero ekrandan DriveGreen'i aç o kafi. En azından daha az sinir bozuyor.


Çevrimdışı mistery

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 135
    • Profili Görüntüle
şu an aracım 9300 civarlarında. aracı sıfır aldım karma olarak şehir içi şehirler arası.çok kısa mesafeler yayla ve köy yolları gibi aklınıza gelebileccek her çeşit yolda. en az iki kişi en fazla 6 kişi :) binerek kullandım.

aldığım yakıt fişlerinin hepsini sakladım. 2725 tllik benzin almışım. aracımın yol bilgisyarı 740 km civarı gidebileceğimi söylüyor. yani toplam 10.000 km yapmışım bu paraya. toplam harcadığım yakıt 595 litre.

km başına 27 kuruş ve 6litre civarında bir tüketim yapmışım demek oluyor. fabrika verisinin 1.3 litre üzerinde karma tüketimim.

Yakıt kampanyalarından bedava aldığım benzinleri düşersek km başına 25 kuruş gibi bir değer çıkıyor.

bence benzinli bir araç için iyi bir tüketim. sizce?


Çevrimdışı limraaa

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 34
    • Profili Görüntüle
Aynen kesinlikle, benimde 6000km, karma olarak tam 5,9lt yakmakta.

Alıntı yapılan: mistery;595641
şu an aracım 9300 civarlarında. aracı sıfır aldım karma olarak şehir içi şehirler arası.çok kısa mesafeler yayla ve köy yolları gibi aklınıza gelebileccek her çeşit yolda. en az iki kişi en fazla 6 kişi :) binerek kullandım.

aldığım yakıt fişlerinin hepsini sakladım. 2725 tllik benzin almışım. aracımın yol bilgisyarı 740 km civarı gidebileceğimi söylüyor. yani toplam 10.000 km yapmışım bu paraya. toplam harcadığım yakıt 595 litre.

km başına 27 kuruş ve 6litre civarında bir tüketim yapmışım demek oluyor. fabrika verisinin 1.3 litre üzerinde karma tüketimim.

Yakıt kampanyalarından bedava aldığım benzinleri düşersek km başına 25 kuruş gibi bir değer çıkıyor.

bence benzinli bir araç için iyi bir tüketim. sizce?


Çevrimdışı DaNGeRouS_

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 138
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: limraaa;596156
Aynen kesinlikle, benimde 6000km, karma olarak tam 5,9lt yakmakta.


Ben ikinizi de dahil edeyim hocam. :)

Benimde 7bin km'lik karma kullanımım 6 litre..


Çevrimdışı law23

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 129
    • Profili Görüntüle

İstanbul trafigi, yorumsuz[emoji26]

GM Discovery II cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı josephanzel

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 137
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: law23;599076

İstanbul trafigi, yorumsuz[emoji26]

GM Discovery II cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi



LPG kullanman gerekiyor, bu nedir hocam :((((


Çevrimdışı law23

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 129
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: josephanzel;599096
LPG kullanman gerekiyor, bu nedir hocam :((((

Aslında bu değer trafiğin çok yoğun olduğu bir güne ait.Normalde 8.5 yakıyor ki buda yüksek tabi:(
Köprünün açık olduğu veya trafiğin olmadığı gün sevindirik oluyoruz.:D
LPG lazım ama bu VW grubuna LPG sıkıntı diyorlar.Tabi maliyeti de diğer LPG lere göre 2-3 katı.


Çevrimdışı DaNGeRouS_

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 138
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: law23;599116
Aslında bu değer trafiğin çok yoğun olduğu bir güne ait.Normalde 8.5 yakıyor ki buda yüksek tabi:(
Köprünün açık olduğu veya trafiğin olmadığı gün sevindirik oluyoruz.:D
LPG lazım ama bu VW grubuna LPG sıkıntı diyorlar.Tabi maliyeti de diğer LPG lere göre 2-3 katı.


Bence korkulacak hiçbirşey yok sadece çok trafikte kalmış arkadaş ve çok agresif kullanmıştır (tampon tampona) Bu değerlere ancak öyle gelinir.

ki, 25 km ' yi 2 küsür saatte aşmış..

Normal olmayan durumlar :)


Çevrimdışı law23

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 129
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: DaNGeRouS_;599118
Bence korkulacak hiçbirşey yok sadece çok trafikte kalmış arkadaş ve çok agresif kullanmıştır (tampon tampona) Bu değerlere ancak öyle gelinir.

ki, 25 km ' yi 2 küsür saatte aşmış..

Normal olmayan durumlar :)

Normali de 8.5 maalesef:(


Çevrimdışı DaNGeRouS_

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 138
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: law23;599121
Normali de 8.5 maalesef:(


Aracı sert mi kullanıyorsunuz ?

Otomatik mi ? Manuel mi ?
1.2 ? 1.4 ? 1.6 ?
Model yılı nedir ?
Kaç bin km ' de ?
Hangi yol şartlarında ne kadar süre ve kilometrede 8.5 gösteriyor ?