škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

2016 Rapid Sedan 1.2 TSİ 90 Beygir DSG Style Yakıt ve Genel Geri Bildirim

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Paganini58

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 121
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: devrimyalcin;590977
Bende henüz yakıtı bitirebilmiş değilim. 482 km' devirdiğinde yakıt göstergesi tam yarım depo çizgisinin üzerine geldi. Elbette bu tüketim için gerçek bir değer sayılmaz ama bitene kadar devam.

Bu arada söylediğiniz gibi arabayı muntazam kullandığımız sürece yakıt tüketimi hakikaten memnuniyet veriyor. bende pek gaz vererek gitmem. Genelde 70 km hız ortalamasının üstüne çıkmam. Bu şekilde yaıt göstergesi neredeyse kıpırdamıyor. Ayrıca ECU'nun ekrana ilettiği tüketim değerlerinin gerçek değerler ile arasında uçurumlar oldğunu bende düşünmüyorum. En son yakıt alışımdan bu yana ortalama tüketimimi 5.2 lt olarak göstermekte. Malum Anadolunun bir çok yerine göre daha sıcak bir hava var buralarda.

Bir şey daha; aracı sıkıştırdığımda yakıtın azaldığını gösteren yakıt göstergesi, aracı muntazam kullanmaya başladıktan bir süre sonra tekrar geri gelmeye başlıyor ve kaldığı yerden tekrar azalmaya devam ediyor. Bu durum sizin gözünüze çarptımı ?



Evet yakıt göstergesi kullanım sert ise hızlı düşüp sonra yumuşayınca tekrar doluyor[emoji5] Şamandırasız eski usül değil sanırım. Yazılımla alakalı. Basarsan hızlı basmaz isen yavaş düşüyor. [emoji5]


Çevrimdışı devrimyalcin

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 235
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Paganini58;590987
Evet yakıt göstergesi kullanım sert ise hızlı düşüp sonra yumuşayınca tekrar doluyor[emoji5] Şamandırasız eski usül değil sanırım. Yazılımla alakalı. Basarsan hızlı basmaz isen yavaş düşüyor. [emoji5]

valla aracı 2016 temmuzunda satın aldım. Aracın servis kitabı olmayınca göremedim. kullanım kılavuzunda da çok detay yok.


Çevrimdışı Paganini58

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 121
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: devrimyalcin;590995
valla aracı 2016 temmuzunda satın aldım. Aracın servis kitabı olmayınca göremedim. kullanım kılavuzunda da çok detay yok.



Ben Temmuz 2016 arefe günü zorla teslim aldım. Ama dizin gibi hiç kitapçık okumadım.


Çevrimdışı devrimyalcin

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 235
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Paganini58;590999
Ben Temmuz 2016 arefe günü zorla teslim aldım. Ama dizin gibi hiç kitapçık okumadım.

Kullanım kılavuzunda, yokuş tırmanırken ve yokuş aşağı giderken yakıt tasarrufu sağlayacak yöntemlerden bahsediyor ama aslına bakarsan kullanım kılavuzunun yanında servis kılavuzu da olmalı. Kitapçık içerisinde basit basit herkesin bildiği şeylerden bahsetmiş. motor bölmesi, motor arızaları ve ateşleme sisteminin bakımı konusunda detay yok.


Çevrimdışı Emreyurukcu

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 2
    • Profili Görüntüle
Merhaba 1.2 tsi dsg rapid de kullanılar motor ile fabia daki 1.2 tsi dsg motor arasında ne fark olduğunu bilen varmı?
Rapid 90 fabia 110 bg


Çevrimdışı Paganini58

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 121
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Emreyurukcu;591037
Merhaba 1.2 tsi dsg rapid de kullanılar motor ile fabia daki 1.2 tsi dsg motor arasında ne fark olduğunu bilen varmı?
Rapid 90 fabia 110 bg



Hiç bir fark yok motorlar aynı yazılımsal gücün dışında hiç bir fark yok. Ama güç olarak hissedilir fark var.


Çevrimdışı Emreyurukcu

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 2
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Paganini58;591055
Hiç bir fark yok motorlar aynı yazılımsal gücün dışında hiç bir fark yok. Ama güç olarak hissedilir fark var.


İkisinide kullandım dediğiniz gibi bir tık fark var
Ancak bayi servis müdürleri dahil kimse farkı bilmiyor sadece yazılımsal olmadığını parça boyutları olarak farklar olabileceğini tahmin ediyorlar
Sadece yazılımsal olsa skoda nın yazılım ile yükselteceğini ama böyle birşey yapmadığını söylüyorlar


Çevrimdışı Paganini58

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 121
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Emreyurukcu;591066
İkisinide kullandım dediğiniz gibi bir tık fark var

Ancak bayi servis müdürleri dahil kimse farkı bilmiyor sadece yazılımsal olmadığını parça boyutları olarak farklar olabileceğini tahmin ediyorlar

Sadece yazılımsal olsa skoda nın yazılım ile yükselteceğini ama böyle birşey yapmadığını söylüyorlar



Üstat zamanında Renault'tan Clio Grand Tour alırken 75-90 beygirler var hangisi olsun dediğimde 2000₺ fark ile yazılımsal olarak artırıyoruz ruhsat ona göre düzenleniyor denmişti. Ben bu araçlarda da herhangi bir malzeme farkı olduğunu düşünmüyorum. ECU ile alakalı motor kodları var örneğin benim 90 beygir dsg aracım CJZ kodlu. Komşumda jetta var 2016 oda dsg 105 beygir onun motor kodu farklı. Kaput altını ayrıntılı inceledik ama bizim görebileceğimiz alanlarda hiç bir fark yok. İç aksamda bilemiyorum.


Çevrimdışı limraaa

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 34
    • Profili Görüntüle
Aslında aracı alırken, satış yetkilisi de demişti fabrika verilerinden 100km'de 1lt daha fazla tüketim görürsünüz diye:) Çok fazla önemsememiştim. Adamın tam dediği çıkıyor. Şu anda karma tüketimi 4,7lt olarak belirtilsede,  3000km sonunda 100km'de 5,7lt ortalama tüketime vardım. Umarım zaman geçtikçe tüketim verileri geriye gelir:)


Çevrimdışı devrimyalcin

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 235
    • Profili Görüntüle
Yeni deneme;
4.88 fiyat etiketi ile petrol ofisinden aldığım yakıt sonrası şehiriçi trafiğinde 101 km. yol gittikten sonra tekrar aynı fiyat etiketi ile depoyu doldurdum. Sonuç 26,90 tl. ve bence çok makul bir değer.


Çevrimdışı Paganini58

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 121
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: devrimyalcin;593805
Yeni deneme;
4.88 fiyat etiketi ile petrol ofisinden aldığım yakıt sonrası şehiriçi trafiğinde 101 km. yol gittikten sonra tekrar aynı fiyat etiketi ile depoyu doldurdum. Sonuç 26,90 tl. ve bence çok makul bir değer.



Hocam araç benzine göre ekonomik. Bunda sıkıntı yok. Ama akar yakıt LPG den ötekine hepsi çok pahalı memlekette ve bunlar iyi günler dahada artacak. Allah bu millete yardım etsin. İki gün kontak kapatsak neler değişecekte millette nerde o bakış açısı...


Çevrimdışı Tropikal

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 30
    • Profili Görüntüle
Saatte 110-120 (genelde 120km) hız ile tam 500 km yol sonunda depoyu tekrar doldurdugumda 140 tl yaktığını görmekteyim. Litre fiyatı;4.90 sizce sonuç diğer rapidlere oranla normalmidir?  Aracım 1.2 tsi dsgTskler.


Çevrimdışı devrimyalcin

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 235
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Tropikal;594376
Saatte 110-120 (genelde 120km) hız ile tam 500 km yol sonunda depoyu tekrar doldurdugumda 140 tl yaktığını görmekteyim. Litre fiyatı;4.90 sizce sonuç diğer rapidlere oranla normalmidir?  Aracım 1.2 tsi dsgTskler.

28-29 kuruş civarı bir yakıt tüketimi olmuş kilometre başına. Güzel bence. 110 ya da 120 ile gitmek araca verdiğiniz torka göre yakıtı değiştiriyor.

Hızlı gidiyor olmanız direk olarak sarfiyatı arttırmaz. Doğru tork ile tekerlere iletilen güç, aracın motoruna yük vermeden ivme sağlıyorsa tüketim normal değerlerde seyrediyor.


Çevrimdışı Tropikal

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 30
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: devrimyalcin;594405
28-29 kuruş civarı bir yakıt tüketimi olmuş kilometre başına. Güzel bence. 110 ya da 120 ile gitmek araca verdiğiniz torka göre yakıtı değiştiriyor.

Hızlı gidiyor olmanız direk olarak sarfiyatı arttırmaz. Doğru tork ile tekerlere iletilen güç, aracın motoruna yük vermeden ivme sağlıyorsa tüketim normal değerlerde seyrediyor.


Bahsettiğiniz noktaları kullanım esnasında verebileceğiniz 1-2 örneklendirme ile desteklerseniz sevinirim. Yani; doğru torku verebilmek ve motora yük vermeden ivmelenmek nasıl başarılır? Teşekkürler.


Çevrimdışı devrimyalcin

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 235
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Tropikal;594413
Bahsettiğiniz noktaları kullanım esnasında verebileceğiniz 1-2 örneklendirme ile desteklerseniz sevinirim. Yani; doğru torku verebilmek ve motora yük vermeden ivmelenmek nasıl başarılır? Teşekkürler.

Aslında bu durum her aracın gücüne (hp) ve ürettiği tork miktarına göre değişiklik gösterebilir.

Araçlarımızın bize verdiği en yüksek tork değerini ne kadar yüksek devirde yakalıyorsa, yakıt tüketimi de eş zamanlı olarak artacaktır, çünkü aracın ivmelenmek için size sunacağı güce ulaşabilmesi için yüksek hıza çıkmanız gerekecek.

Birçoğumuz motorun gücünü esas alırız, ancak asıl olan aracın torku ve bu torku hangi devirde aldığıdır. Düşük devirlerde aracımızın bize sunduğu yüksek tork değeri, aracın ağırlığı ile daha rahat başedebilir ve motorun kinetik enerjiyi tekerlere iletimi sırasındaki güç kaybı en aza iner.

Mesela bizim araçlarımız emsal araçların kimisine göre güçsüzmüş gibi görünebilir ancak bizim araçlarımızdan daha güçlü olup da tork değeri bizimkilerden düşük olan araçlara nazaran daha fazla performans hissi verir.


Örneklemek gerekirse;
1000 cc bir motorsikleti ele alalım, motor yüksek güce sahip olmasına, ağırlık olarak avantajlı olmasına rağmen, motorlarının ürettiği tork miktarındaki düşük değerler, neredeyse 4 tekerli bir araç ile aynı tüketime sahip olabiliyor.

Yani bir araç 125 Nm torku 3500 devirde veriyorsa, motor 6000 devirde verecektir. Sizin krank miliniz dakikada 3500 tura ulaştığında maksimum gücü sunabilecekken diğerinin bu değere ulaşması için motorun daha fazla güç harcaması ve krank milini dakikada 6000 tur çevirmesi gerekecek.

Kaldı ki bizim araçlarımız artık turbo beslemeli, atmosferik motorlu araçlarda ne kadar büyük hacimli motor, o kadar güç demekti. Ama motorun büyümesi demek, tüketimin de artması demekti.  Ama artık turbo besleme araçlara çok düşük hızlarda bile yüksek tork ve güç sağlayabiliyor. bu da bize tasarruf olarak dönüyor.

Siz aracınızı saatte 120 km hıza ulaşana kadar gaza basmaya devam edersiniz, istenen hıza ulaştığınızda, yeterli ivmelenmeyi yakaladıktan sonra tüketim değerlerinin daha makul görünmeye başladığını bire bir olmasa da yol bilgisayarından da görmeniz mümkün. Tabii ki bu yol şartlarına göre değişecektir.

Umarım açıklayıcı olabilmişimdir.