Bahsettiğiniz noktaları kullanım esnasında verebileceğiniz 1-2 örneklendirme ile desteklerseniz sevinirim. Yani; doğru torku verebilmek ve motora yük vermeden ivmelenmek nasıl başarılır? Teşekkürler.
Aslında bu durum her aracın gücüne (hp) ve ürettiği tork miktarına göre değişiklik gösterebilir.
Araçlarımızın bize verdiği en yüksek tork değerini ne kadar yüksek devirde yakalıyorsa, yakıt tüketimi de eş zamanlı olarak artacaktır, çünkü aracın ivmelenmek için size sunacağı güce ulaşabilmesi için yüksek hıza çıkmanız gerekecek.
Birçoğumuz motorun gücünü esas alırız, ancak asıl olan aracın torku ve bu torku hangi devirde aldığıdır. Düşük devirlerde aracımızın bize sunduğu yüksek tork değeri, aracın ağırlığı ile daha rahat başedebilir ve motorun kinetik enerjiyi tekerlere iletimi sırasındaki güç kaybı en aza iner.
Mesela bizim araçlarımız emsal araçların kimisine göre güçsüzmüş gibi görünebilir ancak bizim araçlarımızdan daha güçlü olup da tork değeri bizimkilerden düşük olan araçlara nazaran daha fazla performans hissi verir.
Örneklemek gerekirse;
1000 cc bir motorsikleti ele alalım, motor yüksek güce sahip olmasına, ağırlık olarak avantajlı olmasına rağmen, motorlarının ürettiği tork miktarındaki düşük değerler, neredeyse 4 tekerli bir araç ile aynı tüketime sahip olabiliyor.
Yani bir araç 125 Nm torku 3500 devirde veriyorsa, motor 6000 devirde verecektir. Sizin krank miliniz dakikada 3500 tura ulaştığında maksimum gücü sunabilecekken diğerinin bu değere ulaşması için motorun daha fazla güç harcaması ve krank milini dakikada 6000 tur çevirmesi gerekecek.
Kaldı ki bizim araçlarımız artık turbo beslemeli, atmosferik motorlu araçlarda ne kadar büyük hacimli motor, o kadar güç demekti. Ama motorun büyümesi demek, tüketimin de artması demekti. Ama artık turbo besleme araçlara çok düşük hızlarda bile yüksek tork ve güç sağlayabiliyor. bu da bize tasarruf olarak dönüyor.
Siz aracınızı saatte 120 km hıza ulaşana kadar gaza basmaya devam edersiniz, istenen hıza ulaştığınızda, yeterli ivmelenmeyi yakaladıktan sonra tüketim değerlerinin daha makul görünmeye başladığını bire bir olmasa da yol bilgisayarından da görmeniz mümkün. Tabii ki bu yol şartlarına göre değişecektir.
Umarım açıklayıcı olabilmişimdir.