Değerlendirmelerinizi okudum. Aslında ben de bir başlık açacaktım ama, madem bu başlık açılmış kirlilik olmasın dedim.
Ben de yaklaşık 1 hafta önce İstanbul'dan Muğlaya gidip döndüm. Güzergahımı yazayım. İstanbul'dan İdo ile Bandırmaya. Sonra Balıkesir üzerinden Gökova, Akyaka, Palamutbükü, Bozburun, Datça, Dalyan dönüşte Gökçeada ve İstanbul. Arabada eşim, ben ve kızım var. Bagaj dolu. Hatta arka koltuklarda birkaç parça da eşya var.
Şimdi yakıt tüketimi göreceli bir kavram. Mesela Ankara Eskişehir yolunda 3,8 lt yaktığını söyleyen bir arkadaşımız var. Dediği doğrudur ancak ekstrem bir örnektir. Keza ben de Eskişehirliyim. Eskişehir'den İstanbul'a dönerken Kia Ceed marka düz dizel aracımla 3,3 lt yakarak gelmişliğim var. Çünkü yüksek rakımdan alçak rakıma doğru çoğunlukla cut off devrede ve 100 km yi geçmeden gelmiştim.
Benim gittiğim güzergah ile ilgili basit bir örnek vereyim. Muğa Mesudiye köyünde Palamutbükü sahilindeyim. Knidos diye bir yer var. Bilmeyenler için söyleyeyim Datça yarımadasının en uç noktası. Hem tarihi kalıntıları ile ünlü hemde Akadeniz ve Ege'nin kesişim noktası. Buraya mutlaka gitmek istiyordum. Açtım navigasyonu 19 km uzaklıktaki yer için tam 1,5 saat erişim zamanı ön göürüyordu Yandex. Çünkü saatte 30 km yi geçemeden yılan gibi kıvrılan yollarda tırmanıp duruyorsunuz. Keza Datçadan Mesudiyeye gelirken de benzer yollardan gelmiştim. Bu sebeple gitmekten vaz geçtim.
Ben yaklaşık 2.500km yol yaptım tatilimde. Ortalama yakıt tüketimim 6,1 lt civarında gerçekleşti. Ortalama hızımsa 52 km idi. Sanırım bu rakamlara bakarak, üstelikte klimayı sürekli açık tuttuğum düşünülürse benzinli otomatik bir araç için bu rakamların makul olduğunu düşünüyorum. Altını beklemek o güzergah ve sıcaklıkta hayal olurdu.
Ayrıca tatile çıkmadan önce Özaydın skodada aracıma cruise control de taktırmıştım. Uzun yolda çok rahat ettirdi ve sorunsuz çalışıyor.
Şimdi geleyim aracımda bu süre zarfında gördüğüm önemli eksilere.
1- Özellikle stabilize yollarda sol taraftan gelen trim sesleri yolu zehir etti. Kapı içinden mi emniyet kemerinin olduğu direkten mi geldiğini anlayamadığım bu seslere zamanla pandizotun olduğu bölümden başka sesler de eşlik etmeye başladı. Kaymak asfaltta sadece sol bölümden gelen sesleri hafifte olsa duyuyorum. Bu konuda bakıma gittiğimde birşeyler yapılabilir mi soracağım.
2- Özellikle 100 km sonrasında rüzgar sesi kabin içinde hissedilir şekilde duyuluyor. Hız arttıkça ses şiddetleniyor.
3- Uzun yolda bel desteğini arıyorsunuz. Bence bu araçta olmalıydı.
Yine uzun yolda gözlemlediğim artılara gelecek olursak:
1- Max 160 km hıza çıktım. TSI motorun sesini o hızda bile duymak çok zor. Motor sesi yalıtımı konusunda cidden başarılı bir iş çıkarılmış.
2- 1.2 TSI motor özellikle yokuşlarda o kadar yüke rağmen bana mısın demiyor.
3- DSG şanzımanın motorla uyumu çok iyi. Özellikle sport moda alınca sollama yapmak çocuk oyuncağı.
4- Genel anlamda araç uzun yolda beklediğimden fazla konforlu çıktı. Mesela Muğladan Çanakkale'ye giderken sadece 2 kez tuvalet molası vererek aralıksız gittim. Ama araç beni yormadı. Hem kotuklar hem amortisörler bence başarılı. Yukarıda da değindiğim gibi bel desteği de olsaydı koltuklarda çok iyi olurdu.